Gå til innhold

Er det dårlig gjort å ha en fast pulevenn mens man leter etter kjærligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ville du blitt skeptisk om du fant ut at daten eller den du prater med har en eller flere faste til fysisk behov? 

Anonymkode: ea1e7...5eb

Ja, spesielt om det er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ville du blitt skeptisk om du fant ut at daten eller den du prater med har en eller flere faste til fysisk behov? 

Ja, selvfølgelig. 

Anonymkode: 02c74...639

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en pulevenn da jeg traff eksen min. Men jeg fortalte aldri eksen om denne vennen, man trenger da ikke fortelle ALT? 
Interessen for denne pulevennen forsvant fort etterhvert som ting utviklet seg med eksen. 

I ettertid burde jeg jo beholdt pulevennen og ikke latt det utvikle seg med eksen, men det er nå en annen historie 🤪

Anonymkode: 1ace0...b11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så det mener du?

At du ilegger meg verdier og et dårlig sexliv, bestående av lite følelser og en mekanisk gjennomføring, sier mer om deg enn meg.

Så lenge jeg er fornøyd med livet mitt og opplever at det er slik jeg ønsker og er lykkelig, er det mer synd i folk som er så ulykkelige i sine egne liv at de må prøve å ilegge meg det som bor i dem selv. Det er vel kun èn av oss to som faktisk er i et forhold, så deg om det 😂

Tapere kalles slike som rakker ned på andre. Dere er gjennomskuet for lengst.

Og til ts. Jeg har en flott fyr, med god utdanning og god jobb. Han satte pris på at jeg hadde tatt valg som minimerer risiko for smitte og viste at jeg klarer å ivareta forskjellige typer relasjoner i mitt liv. 

Du vet, en selvsikker type...

Anonymkode: 42068...df2

Evt. likegyldig 😘

Anonymkode: a3aa2...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (10 timer siden):

Ovenfor den personen kanskje, men ikke nødvendigvis generelt. Man mangler ikke evne til å forelsket seg og elske selv om man har hatt sex med noen man ikke elsket, mest basert på seksuelt behov. Seksuelt behov har man jo gjerne også selv om man ikke er i situasjonen at man elsker noen. 

Med letthet...

Altså mange er jo nærmest like kravstore angående hvem man kan ha som ff som hvem man kan ha som kjæreste. Det er bare ikke nødvendigvis samme krav. Med noen single venninner som ønsker seg elsker men ikke kjæreste ser jeg jo at det ikke er noe de tar lett på heller. 

Det tar jo vekk det romantiske med sex. Sex blir liksom bare sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt skeptisk. Ikke før det evt. ble særriøst oss imellom.

Men jeg er jo farget av at både jeg og mannen hadde pulevenn når vi møttes.

Når vi fant ut at vi likte hverandre skikkelig godt kuttet vi bare ut pulevennene, og for oss var ikke det noe problem. Forholdet har holdt i over 10år, og vi ønsker å bli gamle sammen. Og ingen av oss har hatt noen elsker siden den gangen vi fant ut at vi skulle satse på hverandre.

For meg er sex og kjærlighet forsåvidt ikke det samme. Men det er bedre og mer romantisk å ha sex med mannen jeg elsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Det tar jo vekk det romantiske med sex. Sex blir liksom bare sex

Ja, men så er ikke sex enten eller, det kan være både og. Det er selvfølgelig forskjell på å ha sex med en du ikke elsker og en du elsker. 

Det er forsåvidt ikke noe galt ved at sex bare er sex i et forhold heller. I løpet av et langt samliv er det helt vanlig å ikke elske hver gang man har sex, men simpelthen bare knulle innimellom de gangene man virkelig elsker. Det tar ikke bort det romantiske når det er romantisk det heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Ja, men så er ikke sex enten eller, det kan være både og. Det er selvfølgelig forskjell på å ha sex med en du ikke elsker og en du elsker. 

Det er forsåvidt ikke noe galt ved at sex bare er sex i et forhold heller. I løpet av et langt samliv er det helt vanlig å ikke elske hver gang man har sex, men simpelthen bare knulle innimellom de gangene man virkelig elsker. Det tar ikke bort det romantiske når det er romantisk det heller. 

Mulig det men jeg syns nå sex er såpass intimt at det er rart å ha med en man ellers har et platonisk forhold til. Jeg har prøvd før da jeg var singel. Funka dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Mulig det men jeg syns nå sex er såpass intimt at det er rart å ha med en man ellers har et platonisk forhold til. Jeg har prøvd før da jeg var singel. Funka dårlig

Jeg har prøvd jeg også. Jeg ble gift med ham og er fremdeles gift med ham. 😅

Jeg synes egentlig det er rart at vi skal romantisere sex absolutt, for ikke engang i forhold er sex bestandig romantisk, og behovet for sex er også et rent fysisk behov. Rart også å blande seg opp i hva andre synes er helt uproblematisk angående sex. Dette kan da hver og en styre helt selv. Det som ikke er ok for meg er gjerne ok for andre. Jeg er ok med at folk gjør det som passer for dem og ikke for meg iallefall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis Stine og Lise ber meg ut på "en øl", jeg er ikke betatt eller hemmelig forelsket i noen av dem. Men jeg vet at Stine møter tre ulike menn, inklusive sin siste eks som hun har barn med, for fysisk hygge. 

Jepp, jeg kommer da å si ja til invitasjonen fra Lise istedenfor den fra Stine. 

Det med Stine virker bare mye mer komplisert og usikkert, så da blir det Lise. 

Men hvis jeg "alltid" har hatt et godt øye til Astrid på jobben, og det sier pang på årets julebord med den gode morsome samtalen, dansing og klining... Dagen etter har jeg sommerfugler i magen når jeg sender henne melding for å takke for en hyggelig kveld å høre om hun vil finne på noe. Men så forteller Hans (som såg oss kline) at Astrid har drevet på med enn mann en god stund. Da vil jeg nok ikke bry meg stort, men ta for gitt at Astrid avslutter det hvis hun takker ja til å "finne på noe". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd jeg også. Jeg ble gift med ham og er fremdeles gift med ham. 😅

Jeg synes egentlig det er rart at vi skal romantisere sex absolutt, for ikke engang i forhold er sex bestandig romantisk, og behovet for sex er også et rent fysisk behov. Rart også å blande seg opp i hva andre synes er helt uproblematisk angående sex. Dette kan da hver og en styre helt selv. Det som ikke er ok for meg er gjerne ok for andre. Jeg er ok med at folk gjør det som passer for dem og ikke for meg iallefall. 

Jo men man er jo nakne sammen og gir hverandre nytelse. Er rart å gjøre det med noen man ikke liker, for det er det jo og noen som gjør. Klarer fint å ligge med noen de ellers ikke tåler trynet på. Det er skikkelig rart. Ja kanskje man klarer å ha egotripp sex med disse der man kun tar hensyn til egen nytelse men...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært litt dealbreaker om en jeg datet hadde FF samtidig. Det kræsjer litt med mitt syn på sex. At en jeg datet hadde hatt en FF tidligere hadde ikke nødvendigvis vært en dealbreaker, men dersom du aktivt ønsker å finne en kjæreste, synes jeg det mest ryddige er å avslutte FF før du begynner å lete. Men det er meg. Vi er alle forskjellige. 

Selv trenger jeg følelser for å ha sex, så en FF hadde det aldri blitt her. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Jo men man er jo nakne sammen og gir hverandre nytelse. Er rart å gjøre det med noen man ikke liker, for det er det jo og noen som gjør. Klarer fint å ligge med noen de ellers ikke tåler trynet på. Det er skikkelig rart. Ja kanskje man klarer å ha egotripp sex med disse der man kun tar hensyn til egen nytelse men...

Å ikke elske noen betyr ikke nødvendigvis å ikke like dem. De fleste har nok en ff de trives med og stoler på. Annet ville ta bort årsaken til å ha en slik fast elsker. 

Jeg er ikke den rette å spørre. Jeg har som nevnt prøvd en gang, og ble gift, så det å ha ff fungerte ikke etter planen for min del. Jeg fordømmer likevel ikke slikt, og har jo hatt sex på tampen av forhold, når ting egentlig allerede hadde skåret seg, uten at det ødelagte min evne til å ha romantisk sex senere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Wow så mange moralister som dukker opp i disse trådene, og som mener at de sitter på alle svarene og SANNHETEN og at alle andre er følelsesmessig forstumpa osv. Hva med å bare innse at folk har forskjellige seksuelle behov? At du ikke klarer å ha sex med noen uten følelser, betyr ikke at andre ikke klarer det. Vi er like forskjellige der som på alt mulig annet. Og det går an å like noen, ha kjempebra sex, men se at man ikke passer som et par. Hva er galt med det? Jeg syns så mange puritanere har et merkelig behov for å kalle oss andre ødelagte, amoralske, dårlige mennesker etc.
Kan dere ikke bare slå dere til ro med at dere vil ha mindre sex i ordnede former, andre mer?
Jeg skal ha min ff så lenge jeg er single, å endelig få bra og litt rå sex, jeg elsker det etter å ha vært i et labert forhold i mange år. Om jeg møter en mann jeg virkelig blir interessert i, vil jeg nok avbryte det fort, men ikke før første treff, liksom.

Anonymkode: d75e5...2a1

Ts Spør om det er turn off. Han SPØR. Derfor svarer folk. La oss si at jeg møter en fyr som sier han har hatt 3 faste pule venner det siste året, så innser jeg jo at ingen vet hvor mange pule venner disse pule vennene har. Kansje den ene har ti. Kansje den andre har ligget med 50 ila året. Kansje din pule enn har 5 andre pule venner og så bruker ingen kondom og hvem vet hva dere har. Ikke sant? Derfor er det turn off. Jeg vil ike ha gonoré. 

Anonymkode: 2b0e7...86b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts Spør om det er turn off. Han SPØR. Derfor svarer folk. La oss si at jeg møter en fyr som sier han har hatt 3 faste pule venner det siste året, så innser jeg jo at ingen vet hvor mange pule venner disse pule vennene har. Kansje den ene har ti. Kansje den andre har ligget med 50 ila året. Kansje din pule enn har 5 andre pule venner og så bruker ingen kondom og hvem vet hva dere har. Ikke sant? Derfor er det turn off. Jeg vil ike ha gonoré. 

Det er jo lett å unngå da. Du bruker selvsagt kondom inntil dere har avtalt eksklusivitet og testet dere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (18 minutter siden):

Det er jo lett å unngå da. Du bruker selvsagt kondom inntil dere har avtalt eksklusivitet og testet dere. 

Jeg snakker om tilfellene som ikke gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, hadde han forsatt med denne aktiviteten når vi begynte å date hadde jeg sagt takk for meg. Hva han gjør innen man blir kjent og begynner å date er vel det som heter en fortid, og det har vel alle. 

Anonymkode: 9758d...e74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han hadde hatt en pulevenn, og forventet å date meg...

Hadde ikke tatt i han med en ildtang engang...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er helt ok så lenge en avslutter fwb forholdet i det en evnt begynner å date. Dvs at en ikke har seg med pulevennen etter å ha begynt å date noen. 

Men dette fordrer selvsagt at det er en ren sex basert greie de har. Er de venner utenom også og henger sammen sosialt også så blir settingen noe helt annet.

Men nå reflekterer jeg på det kun i forhold til hvordan mine egne fwb greier har vært i den tiden jeg var singel. Da var det kun sex og null annen sosial aktivitet utenom med personen.

Anonymkode: 3bb73...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (17 timer siden):

Du tror du trenger det for å føle deg balansert. 

Men du vet bedre?

Anonymkode: 9e48f...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...