Irak Skrevet 24. oktober 2024 #21 Skrevet 24. oktober 2024 (endret) Ayesh skrev (På 23.10.2024 den 12.16): Hei Guttenungen har 6 års dag på lørdag. Sitter å planlegger litt. Det er klassekameratene hans som kommer. Jeg tenker å lage pizzasnurrer fra bunnen av med kjøttdeig,ost og tomatsaus. Syns dere det er greit? Eller er det mer vanlig med pølser? Gutten min er ikke så glad i pølser så han ønsker pizzasnurrer. Burde jeg lage det dagen før? Eller smaker de best hvis de er laget samme dag? Og er det nok med bare pizzasnurrer eller burde jeg ha noe annet også til mat? Utenom det blir det potetgull og popcorn, sjokoaldekake. Til drikke tenker jeg å servere saft. Hvilken saft liker småbarn best? Jeg har en saft hjemme som er fra Zeroh i jordbær smak. Skal jeg bare servere den?? Ellers hva annet burde jeg passe på? Har en del planter i stua. Noen står på gulvet. Har en del pyntegjenstander også i stua. Er mest redd for Tven så ingen sparker eller kaster noe på den 😝 Første gang vi feirer barnebursdag så er ikke helt forbredt på det. Det blir rundt 18-20 barn. Blir også godteposer på slutten av dagen. Vi tenker å ha stolleken. Kom med tips og råd 🙂 Pizzasnurrene kan du fint lage på forhånd og fryse, så varme de i ovnen før servering. Det går veldig fint, så slipper du å stresse med enn nødvendig. Heldige barn som får dette da. Om du orker og har kapasitet, så hadde jeg valgt dette framfor pølser pga næringsinnhold, men det ser du. Angående saft så er jeg litt usikker. Vil tro de fleste barn liker rød saft 😄. Hadde ryddet unna det jeg hadde vært mest redd for. Spesielt det som kan knuses. Har aldri vært i en bursdag der det har vært noe problem med tven, evt kan du dekke over den, men tror ikke det er nødvendig. Stolleken er jo veldig gøy så det blir nok bra 🥳🥳🥳. Forslag til andre leker om de har lyst, og det er tid til det kan være: Limbo, danselek, flasketuten peker på osv. Bursdag er gøy 🥳🥳🥳🥳. Endret 24. oktober 2024 av Irak
Ayesh Skrevet 26. oktober 2024 Forfatter #22 Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 13.51): Hadde droppet stolleken Anonymkode: 9ffe2...379 Hvorfor burde jeg ikke ta stolleken??
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #23 Skrevet 26. oktober 2024 Pizzasnurrer er vel supert! Men jeg ville laget noen med bare tomatsaus og ost også (altså uten kjøttdeig). De er jo bare 6 år, så sikkert fremdeles noen litt kresne. Server den saften du har, de som ikke liker får vann isteden. Min erfaring er at barn aldri har klaget på type saft (men typisk et-to barn som har ønsket vann istedenfor saft). Her blir iallefall leker med 5 åringer litt kaos. Kun de som er i leken som klarer å konsentrere seg, de som er ute/venter på tur er alle andre plasser 😅 vi er noen som har prøvd en lek, og ingen har vært en suksess 🙈 det er nok styr å holde orden på køen når de skal fiske godteposer. Kan jo være de er flinkere når de er 6 år og skolebarn, men jeg tviler 😅 Her kjører alle samme opplegg: ankomme/leke litt, mat, gaveåpning med flasketuten peker på (10 barn, så går akkurat, men her mister de og interessen på slutten), litt mer lek, kake, lek/noen som prøver en aktivitet, fisking av godteposer og litt lek/avslutning. Anonymkode: e8c4f...88b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #24 Skrevet 26. oktober 2024 Ayesh skrev (2 timer siden): Hvorfor burde jeg ikke ta stolleken?? Det var ikke meg du spurte, og jeg ville hatt stolleken hvis bursdagsbarnet ønsket seg det. Men jeg har opplevd i noen bursdager at det har gått litt vilt for seg, at det kan bli dytting og knuffing. Det trenger ikke å bli sånn Med det er veldig lurt at det er en voksen til stede som følger med og styrer det hele. En ting jeg syns har vært godt å ha i store bursdagsfeiringer innendørs, er et tegnebord, hvor det ligger ulike tegnesaker fremme. Ikke som en fast aktivitet, hvor alle må sette seg og tegne samtidig, men sånn at de som har lyst, og ikke vet helt hva de skal finne på ellers, kan sette seg der. Pizzasnurrene hadde jeg laget dagen før for å slippe å stresse med det på samme dag som feiringen, og så varmet dem i stekeovnen. Det er helt flott om det er det bursdagsbarnet selv ønsker seg. Om noen ikke liker det, så overlever de likevel. Mine barn er ikke glad pølser, men det går helt fint når det serveres pølse i andres bursdager. Det kan være litt greit for folk å vite om menyen, jeg passer f.eks. på at mine har spist noe med næring på forhånd når jeg vet at de får pølser og ikke kommer til å spise det. Vi pleier å servere pizza, i bursdager, med litt ulik topping. Pizzasnurrer er også topp, tenker jeg, mange liker det. Bare ikke gjør samme tabbe som meg og prøv deg på å servere taco i en bursdag med mange unge gjester. Det ble litt for kaotisk og litt for stor ryddejobb etterpå 😅 Anonymkode: ce0e7...676
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #25 Skrevet 26. oktober 2024 Ayesh skrev (På 24.10.2024 den 14.38): Ok takk. Men hvis jeg lager pizzasnurrer kvelden før, kan de bare stå på kjøkkenbenken? Og hvordan kan jeg varme de opp før servering? Ts Du kan ikke ha pizzasnurrer stående i romtemperatur over natta! Da risikerer dere matorgiftning. Mikro funker hvis de serveres med en gang. Men jeg synes de blir best hvis du varmer de i stekeovn. Anonymkode: ff272...9b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå