Anonym0526 Skrevet 22. oktober 2024 #21 Del Skrevet 22. oktober 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Innvandrer eller barn av innvandrer? Om du har gått norsk skole hele veien og snakker flytende norsk uten aksent, kan du studere absolutt hva du vil og som interesserer deg. Om du tror språk/skolesystem er en utfordring, så velg en retning der de skriker etter arbeidskraft. Lege/sykepleier/ingeniør/oljeindustri/IT/kjemi. Anonymkode: 835ea...2f3 Jeg er barn av innvandrere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. oktober 2024 #22 Del Skrevet 22. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Litt utdatert fakta du kommer med. Flere og flere rekrutterer anonymt nå. Rekrutteringssystemet vi bruker der jeg jobber forteller meg ikke navn/alder/kjønn/land før etter at jeg har rangert kandidatene og plukket ut kandidater til intervju. «Blind rekruttering». Anonymkode: f9036...e05 Ja vel. Da kaster regjeringen bort massevis av penger på et prosjekt som skal forhindre rasisme og diskriminering i arbeidslivet i perioden 2024-2027, da. Du får ringe dem og si det er utdatert info de har. Men anonym rekruttering er nok et viktig tiltak! Bra det er kommet på banen. Endret 22. oktober 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 22. oktober 2024 #23 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørs hvor gammel du er. Om du er 35+ er det litt for sent å studere. Bedre å bare gå rett ut i jobb og håpe på det beste. Anonymkode: 63f6d...531 Det er virkelig ikke forsent å studere etter fylte 35+.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 22. oktober 2024 #24 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg er dataing. Både på studie og i jobblivet er det mange med utenlandsk opphav, så det skal ikke være et problem. Men vil uansett anbefale deg å studere noe som gjør deg lykkelig. Lykke til med valget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #25 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det første du må gjøre er å slutte å fokusere på at du er innvandrer. Anonymkode: 8a3bd...9f2 Ikke dra innvandrer kortet tilv enhver tid er en god start. Anonymkode: fc815...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #26 Del Skrevet 22. oktober 2024 Diskriminering er bare i ditt eget hode. Jobb heller med problemet med egen rasisme, og er du muslim kan du heller tenke at det burde være greit at din søster gifter seg med en kristen om hun måtte ønske. Du er problemet, ikke samfunnet. Anonymkode: dc408...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 22. oktober 2024 #27 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva bør jeg studere for å sikre meg en jobb etter utdanning som innvandrer? Jeg har et snitt på 5,5 fra videregående, men har tatt et friår fordi jeg er usikker på hva jeg vil studere. Målet mitt er å få en godt betalt jobb, og jeg har vurdert Siv.ing eller Siv.øk, men jeg er bekymret for diskriminering i privat sektor, som dominerer disse yrkene. Jeg ønsker ikke å bli farmasøyt eller sykepleier, som mange innvandrere velger. Jeg står altså overfor en vanskelig avgjørelse. Hva anbefaler dere at jeg bør satse på? Anonymkode: 6e017...e3b Ville valgt en av Siv. Ing. Er ikke det diskriminering i de yrkene. Min far har i hvert fall ei fra ett muslimsk land som sjef og det er godt betalte jobber. Siviløkonomi vet jeg ikke like mye om. Men du stiller sterkt med master i økonomi. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå