Gå til innhold

Blir aldri invitert tilbake

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 15.19):

Veldig rart spørsmål. Det er vel ingen som får barn for å leke med dem? De fleste voksne syns barnelek er gørr. Og det gjør barna uselvstendige. Jeg ble aldri lekt med på den måten av voksne. Det ble folk av meg likevel, og jeg elsker foreldrene line likevel. 

Anonymkode: 640c9...877

Kjenner mange som leker med barna og har blitt lekt med, ble folk av de oj

Anonymkode: a061e...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 15.41):

Ja selvsagt. Men ikke hvert eneste minutt av hver eneste dag. Måltidssituasjoner, stellesituasjoner, legging, lese bok, høre på musikk/danse, gåturen til og fra lekeplassen, handle på butikken osv. Man må ikke sitte oppå dem i sandkassa i tillegg. 

Om jeg vil leke med mitt barn i sandkassen så gjør jeg det, st du heller vil tilbringe tid på skjerm enn med barnet får være ditt valg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men hvorfor det? Poenger er jo å være litt utilgjengelig så barnet kan øve på å leke litt selvstendig. Om man sitter med telefonen, prater med andre voksne eller leser en bok så går det ut på det samme. Så lenge man klarer å se opp og kommunisere når ungen trenger det, selvsagt. 

Fordi heg vil tilbringe tid med barnet vel og kommunisere med ddt

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tull og bare tull

Ikke et argument.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud , å noen blir aldri oppdrar til å være hyggelig mot andre og tåle at sndre har meninger som er annerledes 

Snakk om å kaste stein i glasshus.

Skrevet
Reign skrev (1 time siden):

Ikke et argument.

Snakk om å kaste stein i glasshus.

Med å si hvordan du er ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om jeg vil leke med mitt barn i sandkassen så gjør jeg det, st du heller vil tilbringe tid på skjerm enn med barnet får være ditt valg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fordi heg vil tilbringe tid med barnet vel og kommunisere med ddt

Jeg ramset opp en masse situasjoner der man tilbringer tid med barnet. Å la barnet være verdens midtpunkt hele døgnet er overhodet ikke sunt, aller minst for barnet. Du ser jo hvor krise det er blitt på skolen, fullt av egoistiske og uselvstendige barn som ikke har blitt opplært til noe annet. 

Skrevet

Jeg tenker at dersom man takker ja til en invitasjon så forplikter man å invitere barnet  i løpet av nærmeste framtid.

Anonymkode: 93da2...5ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ramset opp en masse situasjoner der man tilbringer tid med barnet. Å la barnet være verdens midtpunkt hele døgnet er overhodet ikke sunt, aller minst for barnet. Du ser jo hvor krise det er blitt på skolen, fullt av egoistiske og uselvstendige barn som ikke har blitt opplært til noe annet. 

🙄 ja jøss de blir egoistiske av foreldre som leker med de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De blir egoistiske av å hele tiden være i sentrum for alt. Barna kommer først alltid. Foreldre dropper alt de har i hendene for å komme løpende. Som resulterer i en meg meg meg holdning fra barnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 21.23):

Barn blir absolutt egoistiske av å ha foreldre som aldri lar de bli selvstendige, eller finne ut noe selv. Hvorfor tror du det knapt finnes ungdomsskoleelever igjen som tør å ha muntlig presentasjon foran klassen sin...?

• Liker 1
Skrevet
Reign skrev (9 timer siden):

Barn blir absolutt egoistiske av å ha foreldre som aldri lar de bli selvstendige, eller finne ut noe selv. Hvorfor tror du det knapt finnes ungdomsskoleelever igjen som tør å ha muntlig presentasjon foran klassen sin...?

Er jo ikke nødvendigvis slik at man aldri noen sinne lar de leke alene

• Liker 1
Skrevet

Oi har ikke lest alt, men har vært borti noe av det samme. Fant ut etter en stund at de andre mammaene var venninner fra lenge siden, eller hadde menn som var bestevenner, så de hang sammen på fritiden. Vårt barn ble sjelden invitert hjem etter barnehagen, de andre hadde nok med hverandre, men det løste seg på skolen, heldigvis.

Anonymkode: 5e300...a6f

Skrevet
Maleficenta skrev (10 timer siden):

Er jo ikke nødvendigvis slik at man aldri noen sinne lar de leke alene

Vedkommende som var opphavet for diskusjonen lot aldri barnet leke alene på lekeplass.

Skrevet
Reign skrev (På 29.10.2024 den 11.09):

Man kan fint bli selvstendig selv om forekdre leker med de

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 0.12):

De blir egoistiske av å hele tiden være i sentrum for alt. Barna kommer først alltid. Foreldre dropper alt de har i hendene for å komme løpende. Som resulterer i en meg meg meg holdning fra barnet. 

Jaha , du tolker i vilden sky!

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 10.57):

Inviterer de besøkende barna/foreldrene deres seg selv til denne vennen? For det skjer her veldig ofte. Foreldre tar kontakt med meg, spør om deres barn kan besøke mitt barn i morgen eller lignende. Det er en kinkig situasjon å havne i, og ofte sier jeg ja fordi jeg ikke har noen god grunn til å si nei. Det er enklere å si til barnet personlig at det ikke passer, og at de må leke en annen dag. Jeg inviterer sjeldent andre barn hit! Ganske enkelt fordi jeg ikke orker alt støyet og levenet de lager... De er 9 og 11, og det er mye herjing og ivrig lek fremdeles. Jeg orker ikke.

Noen barn er skikkelig "mye" når de er her, og jeg vil helst ikke ha dem her i det hele tatt. Noen lager mye bråk, rot, andre peller på alt og er nysgjerrig på alt jeg ikke er interessert i å svare på. Noen sitter helt oppi meg, og vil ikke leke andre steder, selv om mitt barn prøver å få det med seg tvstua eller på rommet. Andre barn er enkle og koselig å ha her, og jeg merker ikke stort til at jeg har ekstra barn i hus, annet enn mer latter og glede. Kan det hende at ditt barn er litt "mye" hos andre? Det er ikke sikkert du vet dette, og det er vel ikke en sånn ting man forteller barnets foreldre heller... 

Anonymkode: 25836...d28

Er det innenfor å invitere sitt eget barn til andre? Vi har og problemet med at vi inviterer barn hjem til oss men får aldri invitasjon tilbake. Tenker da at jeg kan da ikke invitere min unge til dem?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 22.19):

Oi har ikke lest alt, men har vært borti noe av det samme. Fant ut etter en stund at de andre mammaene var venninner fra lenge siden, eller hadde menn som var bestevenner, så de hang sammen på fritiden. Vårt barn ble sjelden invitert hjem etter barnehagen, de andre hadde nok med hverandre, men det løste seg på skolen, heldigvis.

Anonymkode: 5e300...a6f

Tenker det er det samme her. Vi er innflyttere fra en annen by

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 16.03):

Jeg tenker at dersom man takker ja til en invitasjon så forplikter man å invitere barnet  i løpet av nærmeste framtid.

Anonymkode: 93da2...5ae

Likevel er det tydeligvis mange som ikke ser det slik... Er jo litt urettferdig. Barna får jo gjerne middag og alt når de er på besøk

Skrevet

Sånn er det litt i vår «gruppe» også. Den ene familien er veldig flinke til gi/ta, mens de andre ikke. Vi har hatt alle barna i «gruppa» hjemme hos oss x antall ganger. Jeg har funnet ut at hvis jeg skal hjelpe barnet mitt inn i den sosiale «ringen», så må jeg være fremoverlent. Så vi praktiserer åpent hus og mat til alle, og jeg har begynt å spørre; NN lurer på om XX vil leke/treffes i ettermiddag, passer det at NN kommer en liten tur? Stort sett er det alltid positive svar tilbake. Nå vet ikke jeg hvor gammel barnet ditt er, men mitt tips er å være litt på. Noen foreldre våkner litt da.

Anonymkode: 9ef02...cb6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...