Gå til innhold

Oda eller Meny hjemlevering?


Kartoffel

Anbefalte innlegg

Har alltid brukt Oda, men vurderer å prøve Meny. Er det veldig mye dyrere? Fordelen er jo at det er Trumf-bonus ved bruk av Meny-appen, men vet ikke om det går opp i opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meny har også «Meny mer», og velger en en uke/måned med noen gode Meny mer-tilbud så er det mye å spare. 

Jeg har ikke handlet på nett, men sammenligner prisene der stadig, og handler fast på Meny, på grunn av veldig gode tilbud. En må bare vite hva en handler. Meny har også First Price, så det er jo mulig å finne en del hverdagsvarer til ok nok priser på Meny også. Jeg handler selv hovedsaklig enten tilbud eller varer de ikke har andre plasser på Meny. 

Om du legger de tingene du liker å handle i handlekurven på Meny så ser du jo hvordan du ligger an. Oda skal være billigere sies det, men jeg finner billigere ved å gå i butikk. Utrolig praktisk da med hjemlevering. Hørt Meny er gode på å plukke frukt og grønt her lokalt, men det kan nok variere. Er du misfornøyd med noe så får du lett pengene igjen, så det er jo positivt (hørt det skal være enkelt med Oda også da). 

Sortimentet er ikke helt likt, men da har en muligheten til å prøve andre varer. Jeg vurderer sterkt å handle på Oda selv, for å få varer de ikke har så mange andre plasser her lokalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris vet jeg ikke.. Men, Meny har nesten alltid en feil eller mangel når jeg bruker de. Mangel på vare, plukket feil, dårlig dato eller lignende. Men fine urter og trygt pakka grønt. ☺️ ODA har så og si null feil for tiden. Lett med pengeretur på begge👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge, og er fornøyd med begge. Hos meg koster det stort sett 59 kr levering med Meny, mens Oda varierer som du vet fra 0 til 100.

Når det gjelder varer, så er det vel sånn at Oda er jevnt over billigere, men Meny har mye bedre tilbud, pluss Trumf. Så det gjelder jo å følge med på prisene og tilbudene, og kjøpe det som lønner seg på Meny. Men om du deretter legger til helgens sekspakning med øl eller andre varer som ikke er på tilbud i handlevogna, så kan vinningen gå opp i spinningen. 

Jeg har ikke hatt noen problemer med noen, fått litt feil på Oda, som jeg også har brukt klart mest, men det løser de på null komma niks, god kundeservice.

Anonymkode: 4720c...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (27 minutter siden):

Pris vet jeg ikke.. Men, Meny har nesten alltid en feil eller mangel når jeg bruker de. Mangel på vare, plukket feil, dårlig dato eller lignende. Men fine urter og trygt pakka grønt. ☺️ ODA har så og si null feil for tiden. Lett med pengeretur på begge👍

Samme erfaring med meny, alltid noe de ikke kan levere..

Anonymkode: 0cb06...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge deler litt avhengig av tilbud de har. Aldri hatt problemer med Meny, Oda var litt så-som-så en periode. Ulempen med Oda er at i tillegg til å betale for levering litt avhengig av når du vil ha levert så må du og betale for størrelsen på bestillingen din. Jo mindre du bestiller jo dyrere er det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P.g.a kronemarked og 3  for 2 for farris bestilte jeg  nå med Meny, men  fikk 6 0,5 l Farris, i stedet for 6 1,5l Farris. 

Aldri hatt noe problemer med Oda.

Spørs jo hva som er på tilbud, men Oda er jo billigere stort sett 

Endret av saltakatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge og kan ikke si at jeg merker så mye forskjell prismessig. Meny er bedre på frukt og grønt, Oda er bedre på informasjon og logistikk (men jeg skulle ønske de hadde et alternativ til pappesker), feil og mangler har jeg opplevd hos begge. 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge, handler mye av det som er på tilbud hos meny. Og de har hatt mye varer du får ekstra trumf på nå, har fått 1300 kr i trumf bonus på en måned. Fornøyd med begge, men handler mest frukt og grønt hos meny, da de har bedre kvalitet. Veldig sjelden det mangler noe, fra noen av de.

Anonymkode: 52264...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bestille og få varene på døren når en bor i blokk? bor i 6 etasje 

Anonymkode: 03cdc...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ kan man få varene levert uten å være hjemme? at de bare blir plassert der 

Anonymkode: 03cdc...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

+ kan man få varene levert uten å være hjemme? at de bare blir plassert der 

Anonymkode: 03cdc...1c3

Ja da, de leverer selvfølgelig i blokk. Jeg bor i blokk og har hjemlevering fra Oda jevnlig. Dersom du ber om det, setter de matkassene utenfor døren din om du ikke er hjemme.... men jeg regner med at dere har låst oppgangsdør hos dere også? Altså trenger man nøkkel for å komme inn i selve blokka. Er ikke du hjemme og kan slippe dem inn når de ringer på, så går det jo ikke. Du kan ikke regne med at budet skal stå og ringe på hos alle naboene dine og spørre om noen kan slippe han inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda leverer dessverre ikke i Norge tredje største by..

Anonymkode: d38f6...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...