AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #21 Del Skrevet 22. oktober 2024 Er ikke poenget med ufør at man skal få akuratt nok til å klare seg? Noe annet har vi ikke råd til. Det er dessverre ikke noe luksus. Sånn er livet. Urettferdig. Anonymkode: d7409...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #22 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Tåpelig råd. En elbillader koster min 18.000,- installert og billige elbiler der batteriet er halvveis til graven. Anonymkode: 33654...40a Jeg lader på 16A støpsel. Justert ned effekttrekk til et minimum. Anonymkode: a77cb...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #23 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg fikk penger forgje uke og nå sitter jeg igjen med 2000 kroner. Kjøpt mat og mat er så dyrt pluss at bilen trenger bensin også. Får ikke kjøpt klær heller så nesten alle klærne mine er for små eller at de er hullete. Anonymkode: a491d...a03 Arvegrupper er gull 👌 de finnes på fb, i lokalmiljøet, blant venner og andre som vil spare penger på tøy. Bruktbutikker er også en fin plass å finne tøy. Jeg har ofte betalt 500kr for en søppelsekk med tøy, enten av folk jeg kjenner eller på finn. Mulighetene er mange, mitt klesbudsjett er så nærme 0 man kan komme (og jeg har to barn). Finne det ikke byttegrupper hos deg? Start din egen! Du trenger ikke skrive noe om dårlig råd, bruk miljø som begrunnelse. Hilsen ei som fikk både diesel og armanibukser gratis for et par uker siden.. Anonymkode: db7f0...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #24 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke poenget med ufør at man skal få akuratt nok til å klare seg? Noe annet har vi ikke råd til. Det er dessverre ikke noe luksus. Sånn er livet. Urettferdig. Anonymkode: d7409...b37 Joda, men det reguleres jo ikke for de som som f.eks arver mye. De er jo på den grønne gren. Anonymkode: 885c2...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #25 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hadde du bodd sentralt, så ville du fått råd om å flytte på landet for å bo billigere. Og bor du på landet får du råd om flytte sentralt, så du kan kvitte deg med alle ekstrautgiftene ved å bo på landet….. Anonymkode: a5b8d...eae 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #26 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde du bodd sentralt, så ville du fått råd om å flytte på landet for å bo billigere. Og bor du på landet får du råd om flytte sentralt, så du kan kvitte deg med alle ekstrautgiftene ved å bo på landet….. Anonymkode: a5b8d...eae Ja sant det. Anonymkode: a491d...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #27 Del Skrevet 22. oktober 2024 Å spare penger gjør man hvis man har noe å spare, eller skal spare til noe spesifikt. Har man ikke råd så er det ikke et mål å spare, da bør man fokusere på å få hverdagen til å gå rundt. Det gagner ingen at dere sulter fordi dere absolutt skal ha en sparekonto. Å spare inn på utgifter er noe annet, er det det du mener kanskje? Anonymkode: 98cd9...c1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #28 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor mye har dere utbetalt som uføre egentlig?? Anonymkode: 3fbf1...f67 Forskjellig, er selv ung ufør, men brutto er ca.30500, netto 22600,- Men har vært ung ufør siden 90 tallet. Det er de som får mindre enn det. Jeg har høy skatt pga ingen boliglån Anonymkode: 1fbd3...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #29 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er ikke poenget med ufør at man skal få akuratt nok til å klare seg? Noe annet har vi ikke råd til. Det er dessverre ikke noe luksus. Sånn er livet. Urettferdig. Anonymkode: d7409...b37 Poenget med ufør er å sikre inntekt ved sykdom. Hvor mye man får, avhenger av eget beregningsgrunnlag. Det er ikke opp til hva "vi" har råd til, men hva vedkommende selv har opptjent tidligere. Det kan være luksus, det trenger ikke være luksus. Det er mange uføre som tjener mye mer enn mennesker i 100% stilling. Uføre er ikke en homogen gruppe, som har det likt. Anonymkode: 98cd9...c1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #30 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor mye har dere utbetalt som uføre egentlig?? Anonymkode: 3fbf1...f67 Jeg har minste ufør og får utbetalt 20.650.- og klarer meg bra. Men har lave bokostnader og har ikke bil. Anonymkode: 39b9d...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #31 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor mye har dere utbetalt som uføre egentlig?? Anonymkode: 3fbf1...f67 35k utbetalt på det som har med uføretrygd å gjøre fra nav og spk. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og desto lavere skatt også vil jeg jo tro Anonymkode: 3fbf1...f67 Skattes som helt ordinær inntektsskatt. Anonymkode: e9fc7...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #32 Del Skrevet 22. november 2024 https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/stovsugere-og-rengjoring/robotstovsuger/roborock-q5-pro-robotstovsuger-q5prp52-00-sort/720535 verdt hver krone 🥰🥰🥰 Anonymkode: 2d310...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 22. november 2024 #33 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 20.19): Forskjellig, er selv ung ufør, men brutto er ca.30500, netto 22600,- Men har vært ung ufør siden 90 tallet. Det er de som får mindre enn det. Jeg har høy skatt pga ingen boliglån Anonymkode: 1fbd3...b35 Beklager dumt spørsmål frå meg: Dersom du var ung ufør på 90-talet er du ikkje heilt ung lenger. Er det fremdeles slik at du får meir enn andre? Eg trudde det var fordi du er ung. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 22. november 2024 #34 Del Skrevet 22. november 2024 Fjaselina skrev (2 timer siden): Beklager dumt spørsmål frå meg: Dersom du var ung ufør på 90-talet er du ikkje heilt ung lenger. Er det fremdeles slik at du får meir enn andre? Eg trudde det var fordi du er ung. Slik jeg oppfatte det så har du ung uføre ut livet og får dermed mer, men det er visse vilkår som skal oppfylles. til TS om du ikke har noen plasser du kan spare inn så må nok du innse at du ikke vil klare å spare, er ikke alle som klarer det, kravet for å spare er at du har mindre utgifter enn inntekter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #35 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/stovsugere-og-rengjoring/robotstovsuger/roborock-q5-pro-robotstovsuger-q5prp52-00-sort/720535 verdt hver krone 🥰🥰🥰 Anonymkode: 2d310...3a0 Hva har dette i denne tråden å gjøre? 🤔 Anonymkode: b47ad...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #36 Del Skrevet 23. november 2024 Fjaselina skrev (14 timer siden): Beklager dumt spørsmål frå meg: Dersom du var ung ufør på 90-talet er du ikkje heilt ung lenger. Er det fremdeles slik at du får meir enn andre? Eg trudde det var fordi du er ung. Man har ung ufør resten av livet. Grunnen er at om man blir ufør i ung alder vil man ikke hatt mulighet til å øke uføre grunnlaget slik man har mulighet til om man har jobbet og tjent godt før man blir ufør. Anonymkode: 9df1e...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly 4.5 år Skrevet 23. november 2024 #37 Del Skrevet 23. november 2024 Får ikke spart en kr og får det ikke til å gå rundt. Bor på landet og leier av kommunen. Nå har jeg fått beskjed om at husleien øker fra 1 januar. Vil da måtte betale 10750 kr. Har forsikring, tv boks ,nett,strøm,tlf og mat utenom. Har lav sats på uføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #38 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg tjener ok og bor billig. Så jeg sparer en del. Og jeg har alt. Så jeg trenger ikke noe. Anonymkode: 8dda5...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #39 Del Skrevet 23. november 2024 Molly 4.5 år skrev (1 time siden): Får ikke spart en kr og får det ikke til å gå rundt. Bor på landet og leier av kommunen. Nå har jeg fått beskjed om at husleien øker fra 1 januar. Vil da måtte betale 10750 kr. Har forsikring, tv boks ,nett,strøm,tlf og mat utenom. Har lav sats på uføre. Det var dyr husleie til å være på øandet og via kommunen? Er det en stor bolig? Kan du nedgradere til mindre bolig på et vis? Burde holde boutgiftene til rundt 1/3 av inntekten... Anonymkode: a944a...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 23. november 2024 #40 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) Minstesats ufør er på 24000 brutto pr mnd. ( dersom du er gift) Skatten bør ikke være mer enn 18%. Har det samme. Slik jeg ser det må en ha en husleie på mindre enn 10k, ikke ha bil og ikke dyre forsikringer,Da burde man kunne spare litt.. Da har man heller ikke råd til andre ting som røyk/snus / alkohol. I mitt tilfelle, hvis jeg skulle satt opp budsjett ( jeg er gift så jeg regner ut fra hvis jeg da ble singel) Ufør minstesats enslig pr mnd 26138, - brutto. Minus 18% skatt = 21433,- Husleie 10 000,- Strøm : 2000,- Forsikring : 500,- ( innbo og ulykke) Internett/tv : 1500,- Tlf : 500,- Mat : 5000,- Sparing : 1000,- Til overs : 933,- til fritid. Slik hadde mitt budsjett sett ut. Men nå har jeg ikke gjeld da.. Endret 23. november 2024 av Perfume Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå