Gå til innhold

Kollega mye syk

Gjest Anonyma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonyma1 skrev (2 minutter siden):

Har noen andre samme opplevelse? Det er vel ganske innlysende at man ikke er syk rett før man skal på samling/utdannelse (og sikkert har oppgaver som skal gjøres) eller rett etter… Dette skjer så og si hver gang på jobben! Alle kommenterer det og fleiper om det.. sier ikke at man ikke kan bli syk, men når det er hver gang vedkommende har oppgaver som må gjøres er hun syk! Så kommer hun tilbake og skryter av hvor mye arbeid hun gjør 😵‍💫😡

Uff så kjedelig 😕

Eg har sjølv vore den kollegaen som vart "sjuk" samme dagen som eg skulle halde ei innleiing. Ikkje store greiene, og eg kunne stoffet til fingerspissane, men eg fekk fullstendig panikk...

Anonymkode: 78964...1fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt rart ut. Men hvis det skjer hele tiden, må hun vel ha brukt opp sykedagene sine? Hvis så, kreves jo sykemelding. Og det har jo legene blitt veldig strenge på å ikke gi ut uten reell grunn.

Anonymkode: 0e286...3e4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere skal være forsiktige med å dømme, for det kan være ting som ligger bak som dere ikke aner noe om.

Jeg husker en bekjent som hadde et handicap som hun ikke hadde lyst til å fortelle andre om, men som gjorde det vanskelig når jobben skulle på samlinger (der det ofte foregikk fysiske aktiviteter, og de kunne risikere å måtte dele rom med noen), dette gjorde at hun ofte ikke så annen utvei enn å bli borte. Det var ikke fordi hun ønsket å unndra seg noe, eller ikke ønsket å delta, men da ville hun måtte dele ting hun ikke hadde lyst til.

Anonymkode: 75cb2...013

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer noe på en del arbeidsplasser når en kollega deltar i utdanning. Det oppstår en helt vill konspirasjonstankegang og smålighet, av andre som ikke vil unne dem dette og ønsker å sette dem i et dårlig lys. 

Kan jo hende hun er syk? 

Anonymkode: 082a7...31d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyma1 skrev (14 minutter siden):

Har noen andre samme opplevelse? Det er vel ganske innlysende at man ikke er syk rett før man skal på samling/utdannelse (og sikkert har oppgaver som skal gjøres) eller rett etter… 

HVa slags jobb er det som gjør en immun mot sykdom så det er innlysende at man ikke blir syk?

Anonymkode: ac00f...9de

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyma1 skrev (17 minutter siden):

Har noen andre samme opplevelse? Det er vel ganske innlysende at man ikke er syk rett før man skal på samling/utdannelse (og sikkert har oppgaver som skal gjøres) eller rett etter… Dette skjer så og si hver gang på jobben! Alle kommenterer det og fleiper om det.. sier ikke at man ikke kan bli syk, men når det er hver gang vedkommende har oppgaver som må gjøres er hun syk! Så kommer hun tilbake og skryter av hvor mye arbeid hun gjør 😵‍💫😡

Er du KI?

Anonymkode: 29e52...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyma1

Det er andre kollegaer og jeg som må jobbe inn alle hennes timer! Så vi merker dette ganske godt. Hun jobber aldri en time ekstra for noen! Hadde det gått begge veier hadde det nok ikke vært så tungt. Jeg tenker det er viktig og gi også, ikke bare å ta. Hun ene hos oss som stadig stepper inn er en eldre dame som sliter med det ene og det andre, men aldri klager. Får så vondt av at hun skal slite seg ut støtt og stadig. 

Endret av Anonyma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skjer noe på en del arbeidsplasser når en kollega deltar i utdanning. Det oppstår en helt vill konspirasjonstankegang og smålighet, av andre som ikke vil unne dem dette og ønsker å sette dem i et dårlig lys. 

Kan jo hende hun er syk? 

Anonymkode: 082a7...31d

Før hver studiesamling? Neppe! Kjenner også en som holder på slik, men hun er venninne av meg. Hun mener bestemt at hun har rett på å ta ut sykedag før studiesamling… 

Anonymkode: 0cc72...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og så? Dette har du null med.

Anonymkode: ff533...994

Åhh, klart en har noe med dette å gjøre, når det er en kollega og det går utover TS når hun er borte?!?! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sluntrer hun unna og er kjip som bare det, kanskje er du sinna på en som allerede har det kjipt nok med hyppig sykdom. Det eneste som er sikkert er at det ikke kommer noe som helst godt ut av å bruke tid og tankekapasitet på sånn mistenksomhet. Hverken for din egen del eller for arbeidsmiljøet i stort. Du kan selvfølgelig ikke gå ut og anklage henne, det er altfor risikabelt for deg og vil være helt fryktelig for henne hvis hun ikke gjør noe galt, så du må uansett bare forholde deg til dette. Så kan du selvfølgelig si til leder, uten å insinuere noe om sykdommen hennes, at det er tungt å jobbe inn timer for folk som er syke.

Anonymkode: 88222...fee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

HVa slags jobb er det som gjør en immun mot sykdom så det er innlysende at man ikke blir syk?

Anonymkode: ac00f...9de

Når man har kolleger som er mye borte, er det lett å oppdage mønstre ;) Når det alltid er i forbindelse med samling? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonyma1

Ja dessverre er det slik når man jobber på en skole. Når noen er syke må andre trå til.

Endret av Anonyma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite noe som helst om din kollega, så kan jeg selv oppleve at jeg før sånne ting rett og slett blir fysisk dårlig. Men jeg har sosial angst, men har bare lært at jeg må stå i det, og så går det over. Men er ikke sånn for alle. Man kan fremstå ganske godt fungerende, men egentlig ikke ha det bra og mye som er en selvfølge for andre blir veldig vanskelig.

Anonymkode: 8aba2...2e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyma1
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Uten å vite noe som helst om din kollega, så kan jeg selv oppleve at jeg før sånne ting rett og slett blir fysisk dårlig. Men jeg har sosial angst, men har bare lært at jeg må stå i det, og så går det over. Men er ikke sånn for alle. Man kan fremstå ganske godt fungerende, men egentlig ikke ha det bra og mye som er en selvfølge for andre blir veldig vanskelig.

Anonymkode: 8aba2...

Endret av Anonyma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...