AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #41 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener det ligger et skjema inne på Nav som jeg tror heter Serviceklage. Tror jeg klaget på bakgrunn av § 11a eller noe. På facebook gruppen AAP-aksjonen vil du finne mer info om det Nå blir jo folk ufør av noen grunner da. Du får det til å høres ut som at man velger ufør, men det gjør man jo ikke. Du burde vite bedre. Anonymkode: 41154...b62 Jo, dem som snylter uføretrygd velger det. Det er derimot uvisst hvor mange disse utgjør. Anonymkode: 86578...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #42 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg fikk innvilget i oktober. Fikk beskjed om 8 mnd behandlingstid men det tok bare 5 mnd. Anonymkode: 7d67d...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #43 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jo, dem som snylter uføretrygd velger det. Det er derimot uvisst hvor mange disse utgjør. Anonymkode: 86578...f90 Sikkert noen som klarer å fake seg til uføretrygd, men de er i fåtall. Man skal ofte igjennom mye før man får uføretrygd, å nå blir det også vanskeligere å få innvilget. Anonymkode: 41154...b62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #44 Del Skrevet 22. november 2024 Var inne å sjekket Nav nå nettopp å ser at søknaden min står nå til «attestering», samt at barnetillegget også har kommet opp som klar til attestering. Noen som har noe formening om hvor lang tid det vil ta før den blir ferdig? Og er der positivt at barnetillegg også har kommet opp? Vil de ta seg bryet med å regne på det hvis søknaden blir avslått? TS Anonymkode: cb7d3...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #45 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var inne å sjekket Nav nå nettopp å ser at søknaden min står nå til «attestering», samt at barnetillegget også har kommet opp som klar til attestering. Noen som har noe formening om hvor lang tid det vil ta før den blir ferdig? Og er der positivt at barnetillegg også har kommet opp? Vil de ta seg bryet med å regne på det hvis søknaden blir avslått? TS Anonymkode: cb7d3...3d9 Det kan vel gå fra timer til en ukes tid. Jeg fikk svar i dag. Det gikk bra ❤️ Anonymkode: d8fba...2f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #46 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var inne å sjekket Nav nå nettopp å ser at søknaden min står nå til «attestering», samt at barnetillegget også har kommet opp som klar til attestering. Noen som har noe formening om hvor lang tid det vil ta før den blir ferdig? Og er der positivt at barnetillegg også har kommet opp? Vil de ta seg bryet med å regne på det hvis søknaden blir avslått? TS Anonymkode: cb7d3...3d9 Hos meg så sto det "klar til attestering" på ettermiddagen. Morgenen etter hadde jeg fått vedtak om innvilget uføretrygd på Digipost. Tror heller ikke at de tar seg bryderiet med å regne ut barnetillegget hvis du får avslag. Men blir spennende å høre hvordan det gikk, så hold oss gjerne oppdatert Anonymkode: 41154...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #47 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 15.52): Sikkert noen som klarer å fake seg til uføretrygd, men de er i fåtall. Man skal ofte igjennom mye før man får uføretrygd, å nå blir det også vanskeligere å få innvilget. Anonymkode: 41154...b62 Jada. Det hevdes stadig at disse er i fåtall, men ingen har egentlig oversikt. Hvorfor blir det vanskeligere å få uføretrygd innvilget? Anonymkode: 86578...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #48 Del Skrevet 29. november 2024 Sønnen min har Asperger/autisme, søkte uføretrygd i juni, og fikk svar om godkjent søknad nå i slutten av november. Tok 5 mnd og 19 dager. Det ble sagt i brevet da de hadde mottatt søknaden at behandlingstiden var 6 mnd. Det holdt de seg innenfor. Oslo kommune. Anonymkode: d7593...25a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #49 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 10.52): Jada. Det hevdes stadig at disse er i fåtall, men ingen har egentlig oversikt. Hvorfor blir det vanskeligere å få uføretrygd innvilget? Anonymkode: 86578...f90 Du følger kanskje ikke så mye med på nyheter og Some. Regjeringen gjør det stadig vanskeligere å få uføretrygd fordi at det er for mange som går på den ytelsen. Det har blitt vanskeligere å få uføretrygd for de mellom 20 og 40 år, å flere partier er enige om at i den aldersgruppen så skal man ikke lenger få varig uføretrygd, men tidsbestemt. Lette psykiske lidelser kvalifiserer heller ikke lenger for ufør. Anonymkode: 41154...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #50 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du følger kanskje ikke så mye med på nyheter og Some. Regjeringen gjør det stadig vanskeligere å få uføretrygd fordi at det er for mange som går på den ytelsen. Det har blitt vanskeligere å få uføretrygd for de mellom 20 og 40 år, å flere partier er enige om at i den aldersgruppen så skal man ikke lenger få varig uføretrygd, men tidsbestemt. Lette psykiske lidelser kvalifiserer heller ikke lenger for ufør. Anonymkode: 41154...b62 Nå får man ikke uføretrygd basert på diagnose. Anonymkode: 114c0...d51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #51 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du følger kanskje ikke så mye med på nyheter og Some. Regjeringen gjør det stadig vanskeligere å få uføretrygd fordi at det er for mange som går på den ytelsen. Det har blitt vanskeligere å få uføretrygd for de mellom 20 og 40 år, å flere partier er enige om at i den aldersgruppen så skal man ikke lenger få varig uføretrygd, men tidsbestemt. Lette psykiske lidelser kvalifiserer heller ikke lenger for ufør. Anonymkode: 41154...b62 Lette psykiske lidelser har aldri automatisk kvalifisert for ufør, ikke tyngre heller. Det er funksjonsevnen som vurderes i forhold til uføretrygd. Det er selvsagt ofte en sammenheng mellom alvorlighet i diagnose og funksjonsevne, men ikke alltid, så det blir feil å tenke slik. I tillegg så vurderes inntektsevnen. Anonymkode: fcaad...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #52 Del Skrevet 31. januar Søkte i starten av november 2024 og venter på svar, på NAV's nettside står det behandlingstid 5 mnd - forstår jeg det riktig at de ikke informerer om eventuell forlenget saksbehandlingstid? Anonymkode: 043e7...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå