Gå til innhold

Støtter du årets tv-aksjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid pleid å støtte tv-aksjonen, men i dag vippset jeg heller et beløp til Flyktningehjelpen. Er selvsagt for at kreftsyke barn skal få hjelp, men de er vel allerede blant de gruppene i samfunnet som blir fulgt best opp. 

Hva tenker dere andre?

Anonymkode: c4bdf...508

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regjeringen har sikkert gitt et klekkelig beløp på befolkningens vegne, som de pleier. I tillegg betaler jeg over skatteseddelen for dette og mange andre gode (og noen mindre gode) tiltak. 

Anonymkode: 49890...b04

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Vokste opp med en kreftsyk lillesøster, og skulle gjerne hatt et familiehus den gangen. Her gikk vi med bøsse i dag :) 

Anonymkode: 13688...137

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Og dette er aller første gangen jeg har gitt. Tidligere formål har ikke vært noe som har truffet meg i det hele tatt. 

K37

Anonymkode: 3bc05...37a

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt penger (ikke store summen, men det vi hadde råd til). Og vi gikk bøssebærer. 

Pleier å støtte når det er noe som har truffet. Og da gjerne noe som kommer tilgode i Norge. 

Anonymkode: e5de6...e8c

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja støtter kreftsyke barn ❤️

Flykningene suger statskassa tom og jeg føler egentlig at jeg gir allerede når jeg betaler skatt. Syke barn trenger litt ekstra og jeg tror genuint at de ikke står øverst på lista når politikerne deler ut penger.

Anonymkode: e45c1...44c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det behøves både forskning og familiehus. Traff meg veldig godt årets mottaker. 

Anonymkode: 23bfb...8b8

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gitt noe i år grunnet lite penger.Har valget mellom mat eller ikke mat.Valget ble da lett.

Anonymkode: 96371...d6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fokuset på barn med andre sykdommer? Hvorfor er det bare kreft som får oppmerksomhet?

Anonymkode: b0bf7...c35

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes årets tv aksjon gikk til en fantastisk god sak. Familie hus til langtids syke barn burde vi hatt i Norge for lenge siden. Et flott prosjekt fra barnekreft foreningen jeg er utrolig glad for at ble valgt ut i år. For de som ikke har fått det med seg er ikke disse husene kun ment for barn med en kreftdiagnose det er sykehusene som bestemmer tildelingen.

Langtids syke barn støtter jeg gjerne både privat og over skatteseddelen men hadde denne gruppen blitt så godt fulgt opp av samfunnet hadde vi allerede hatt disse husene. Og vi hadde i alle fall ikke hatt dyr parkering på sykehusene som mann blir nødt til å få som ektra utgift når mann følger opp syke barn.

Og til TS. Flyktninghjelpen har hatt tv aksjonen hele 4 ganger. Dette var barnekreft foreningen sin første tv aksjon og de har satt opp et prosjekt som støtter langtidssyke barn uavhengig av diagnose noe som vil si at denne hjelpen støtter bredere enn barnekreft foreningen sin interesse gruppe. Er vel 34 TV aksjoner som har gått til prosjekter utenfor Norges grenser. Så vil si at tv aksjonen støtter mest opp om ulike bistands prosjekter i andre land. Kan ikke forstå alle de som har vært så kritiske til årets tv aksjon, men ut i fra summen som er samlet inn så traff den tydeligvis en nerve i samfunnet.

Alle kan støtte hvem enn de vil med egne penger men kan ikke forstå behovet for å sette grupper med behov opp mot hverandre. I år var det familiehus, til neste år blir det en annen sak.

Anonymkode: 38fce...9df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva med fokuset på barn med andre sykdommer? Hvorfor er det bare kreft som får oppmerksomhet?

Lønner seg å ha lest fakta før mann uttaler seg. Familiehusene er for langtids syke barn uavhengig av diagnose. Det er sykehusene som tildeler plass og da bestemmer prioriteringen ut i fra de familiene som har størst behov.

Barnekreft foreningen har utarbeidet et prosjekt alle andre organisasjoner har hatt mulighet til å kjempe om før dem. Så forstår virkelig ikke kritikken for dette prosjektet som ikke handler om kreft men om langtids syke barn uavhengig av diagnose.

Anonymkode: 38fce...9df

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke støttet.Støtter dyrevernsorganisasjonen peta USA hver måned. Amina dyrevernsorganisasjon og PETA Asia.

Anonymkode: 3e288...4b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ene utelukker ikke det andre for meg. Jeg støtter andre saker også. 

Vi har støttet mer i år fordi saken er personlig og familiehusene som er på planen, ville betydd alt for oss den gangen. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir av prinsipp aldri penger til TV-aksjonen eller noen andre veldedige organisasjoner. Jeg betaler min skatt, og bidrar dermed til fellesskapet og bistand til det som til enhver tid blir vedtatt på Stortinget. Det er det som er vår jobb. Jeg har ingen interesse av å betale penger som skal dekke masse administrasjon og lønna til artister og andre som skal "bidar" til å skape blest rundt TV-aksjonen.

Anonymkode: 85248...3f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De får også muligheten til å bruke familiehusene som bygges.

Anonymkode: 9d748...1c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har alltid pleid å støtte tv-aksjonen, men i dag vippset jeg heller et beløp til Flyktningehjelpen. Er selvsagt for at kreftsyke barn skal få hjelp, men de er vel allerede blant de gruppene i samfunnet som blir fulgt best opp. 

Jeg hadde heller gjort omvendt, gitt til folk jeg kan relatere meg til og ikke en gjeng lykkesøkere. 

Anonymkode: b4fbd...dd6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ❤️. Har hatt to tilfeller av kreft i nær familie.

Nå gir jeg alltid 300 kr til TV-aksjonen da. Syns alltid den går til noe bra.

Anonymkode: e53a2...d72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har fått flere svar nå, men du tar jo feil. Familiehusene er ikke bare for kreftsyke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...