AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Skrevet 20. oktober 2024 Syns det er litt kjipt. Ser folk kan drikke cider/rusbrus og bli i «godt humør» av noen få. Jeg kan drikke 10-12 rusbrus / cider og helt ærlig ikke merke det. Jeg må alltid ha 0,5 liter med vodka 40% for å i det hele tatt bli i godt humør. Og da er jeg helt ærlig ikke full. Drakk en 0,7 med 40% forrige helg og så dro vi ut på byen der jeg var full ja, men ikke sånn at jeg sleit med å gå eller noe. vennene mine spør hvordan jeg i det hele hatt står på beina. Tar jo i tillegg shotter og drinker ute. Kunne ønske jeg kunne drikke mindre og fortsatt være i festhumør. Så store mengder med vodka er jo latterlig mye og farlig. Derfor drikker jeg svært sjeldent nå for jeg vil ikke ødelegge kroppen. Så blir ikke mange gangene i året. Men er det noe galt? Har også dårlig virkning på medisiner som morfin frks og må alltid opp i maxdose + på alle typer medisiner for at det skal fungere. Anonymkode: c744c...50b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns det er litt kjipt. Ser folk kan drikke cider/rusbrus og bli i «godt humør» av noen få. Jeg kan drikke 10-12 rusbrus / cider og helt ærlig ikke merke det. Jeg må alltid ha 0,5 liter med vodka 40% for å i det hele tatt bli i godt humør. Og da er jeg helt ærlig ikke full. Drakk en 0,7 med 40% forrige helg og så dro vi ut på byen der jeg var full ja, men ikke sånn at jeg sleit med å gå eller noe. vennene mine spør hvordan jeg i det hele hatt står på beina. Tar jo i tillegg shotter og drinker ute. Kunne ønske jeg kunne drikke mindre og fortsatt være i festhumør. Så store mengder med vodka er jo latterlig mye og farlig. Derfor drikker jeg svært sjeldent nå for jeg vil ikke ødelegge kroppen. Så blir ikke mange gangene i året. Men er det noe galt? Har også dårlig virkning på medisiner som morfin frks og må alltid opp i maxdose + på alle typer medisiner for at det skal fungere. Anonymkode: c744c...50b Mulig du har en cyp defekt. Dvs metaoblisering via lever av visse virkestoffer enten er treg, rask eller ikke eksisterende. Noen tåler knapt noe og får sterke bivirkninger mens noen får nesten ikke effekt. Anonymkode: fcf27...546
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Skrevet 20. oktober 2024 Kanskje du rett og slett bare har veldig høy toleranse? Har du noen gang målt promillen din når du drikker? Jeg vet ikke om det er fysiologisk mulig, men kanskje kroppen din ikke tar opp alkohol like lett? Eventuelt at du får like høy promille, men bare er dyktigere på kontroll. Jeg er foresten i helt andre enden av skalaen og tåler veldig lite. Og det skal ekstremt lite til før jeg går fra hyggelig småbrisen til kanaks dritings med sjangling, snøvling og blackout. Var kanskje morsomt jeg var ungdom med null bekymringer, men nå som voksen må jeg hele tiden passe godt på. Holde styr på hvor mye jeg drikker, vente lenge til neste enhet og drikke mye vann i mellom. Veldig flaut å bli sørpe dritings som voksen, når alle andre hygger seg med noen glass vin. Mens jeg blir drukket under bordet av samme mengden. Anonymkode: 2b5ec...783
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mulig du har en cyp defekt. Dvs metaoblisering via lever av visse virkestoffer enten er treg, rask eller ikke eksisterende. Noen tåler knapt noe og får sterke bivirkninger mens noen får nesten ikke effekt. Anonymkode: fcf27...546 Ja tror det må være noe sånt.. blir heller ikke fyllesyk. Føler jeg har mer energi etter fylla. Eneste er at jeg får diaré, hjertebank og at jeg er øm rundt leveren.. så jeg skjønner jo absolutt at dette ikke er bra, derfor jeg sier nei til de fleste fester. Prøvde å spørre legen om dette, men hun reagerte nærmest med sinne og sa det var uforsvarlige mengder og det var det.. Anonymkode: c744c...50b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du rett og slett bare har veldig høy toleranse? Har du noen gang målt promillen din når du drikker? Jeg vet ikke om det er fysiologisk mulig, men kanskje kroppen din ikke tar opp alkohol like lett? Eventuelt at du får like høy promille, men bare er dyktigere på kontroll. Jeg er foresten i helt andre enden av skalaen og tåler veldig lite. Og det skal ekstremt lite til før jeg går fra hyggelig småbrisen til kanaks dritings med sjangling, snøvling og blackout. Var kanskje morsomt jeg var ungdom med null bekymringer, men nå som voksen må jeg hele tiden passe godt på. Holde styr på hvor mye jeg drikker, vente lenge til neste enhet og drikke mye vann i mellom. Veldig flaut å bli sørpe dritings som voksen, når alle andre hygger seg med noen glass vin. Mens jeg blir drukket under bordet av samme mengden. Anonymkode: 2b5ec...783 Mulig, men drikker jo ikke så ofte så toleransen burde jo gå ned? Kjenner folk som drikker flere ganger i uka og de tåler merkelig nok under halvparten av det jeg får i meg. Alle jeg kjenner også får jo blackout og sovner om de prøver å drikke sprit, mens jeg sovner ikke av, får bare mer og mer energi. Var en nyttårsaften jeg drakk fra 17.00 - 13.00 dagen etter 😳 Uff ja det er ikke noe gøy det heller. Eneste som er bra med lav toleranse er jo at det blir mye billigere 😅 men skulle gjerne kost meg med vin/øl/cider istedet for brennevin som er så hardt for kroppen. Når jeg er med venner drikker de seg i god form på dette, mens jeg sitter der med spritflaska.. 😕 Anonymkode: c744c...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå