Gå til innhold

Plutselig uvel, kan det skyldes stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt bakgrunn, i vår gikk min mor på en psykisk smell. Mye stress på jobb var vel det utløsende. Hun ble sykmeldt en periode, og kom seg igjen. Hun var hos legen, ble tatt blodprøver av, de tok EKG, blodtrykk.. Hun ble redd det kunne være noe med hjertet, men legen sa det skyldes stress, da EKG var helt som den skulle. 

For noen dager siden mens hun var på jobb ble hun plutselig uvel. Ikke svimmel, men følte seg dårlig. Så hun reiste hjem.. sa det ikke skjedde noe spesielt, men at det alltid er mye stress på jobb..  er lærer på ungdoms skole.. 

Hun skal til legen igjen, mener hun kjenner igjen symptomene fra siste gang. 

Men så begynner jeg å tenke 🙈 har en tendens til å tenke det verste med en gang, så er veldig redd dette er hjerte.. infarkt eller noe farlig. 

Noen som har erfaring med sånt? Kan man føle seg dårlig av det? 

Anonymkode: 929ba...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye stress kan gjøre deg syk. Jeg har PTSD, så en litt annen situasjon. Men jeg blir ofte svimmel, kvalm og besvimer når jeg er i en dårlig periode.

Anonymkode: 0d286...293

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk long covid i 2021. Er bra igjen nå, men jeg blir veldig svimmel og kvalm når jeg blir sliten og stresset. Det blir som en tidlig advarsel fra kroppen min til meg. 

Anonymkode: ce451...94f

Skrevet

Har hatt noen slike episoder, uvell bare av å gå inn i døra på jobb. Stress og angst. 

Anonymkode: 5eef9...c6b

• Liker 1
Skrevet

Stress kan gjøre grusomme ting med kroppen. Det kan gi alle mulige skumle forbigående symptomer og noen ganger utløse alvorlig og varig sykdom. Flott hun har legetime, så hun blir skikkelig undersøkt. Og det høres uansett ut som hun har godt av tilrettelegging slik at hun kan få en mindre stressende hverdag.

Anonymkode: e82af...cd0

• Liker 1
Skrevet

Min kusine ble faktisk hjertesyk av en stor psykisk påkjenning (sjokk og sorg). Det ble oppdaget med en gang hun kom til fastlegen. Det ble tatt EKG og så bar det rett på sykehus. Jeg tror at moren din kan stole på resultatet hun har fått når det gjelder hjertet.

Den gangen jeg hadde angst trodde jeg at jeg hadde fått omgangssyke. Skalv, kjentes ut som jeg hadde feber og var kvalm. Dårlig i magen. Stress og angst er på en måte i familie og kan gi liknende symptomer. Hun burde lære om stressymptomer, så vil hun lettere kunne slå seg til ro med det legen sier.

Anonymkode: 23bdd...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...