Gå til innhold

Nardo-området i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Trondheim fra en annen landsdel. Det kan se ut som at vi lander på en bolig på Nardo i Trondheim. Jeg lurer på om det er noen her på forumet som har noen erfaringer å dele fra det området? Positive som negative tas i mot med takk. Vi er en familie med barn i småskolealder forresten. 😊

Anonymkode: 97cc2...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nardo er en fin plass å bo. Relativt sentrumsnært, gode bussforbindelser, gode skoler. Nært Estenstadmarka. 

Anonymkode: a7056...615

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt ok plass ;) 

Anonymkode: 406f8...195

• Liker 1
Skrevet

Helt ok ja 😊 Jeg ville ikke bodd der, men det er fordi jeg ikke klarer å bo noen annen bydel enn jeg vokste opp 😅

Anonymkode: f5848...fc9

• Nyttig 1
Skrevet

Fint område. Litt tettbebyggelse, men det er det overalt i Trondheim. Nardo skole er splitter ny. 

Skrevet (endret)

*Bare å ignorere denne - trodde området het Nardo* X)

Endret av katties
Skrevet

Vi bor der, og jeg er fornøyd. Fint med Nissekollen om vinteren for aking (og resten av året hvis du har barn som spiller fotball). Fin rusletur ned mot sentrum via Gløshaugen, for eksempel. Gode bussforbindelser til sentrum/andre steder.

Anonymkode: 1246f...16a

Skrevet

TS her. Takk så mye for alle svarene. Er glad for å høre at det ikke er noen spesielle røde flagg tilknyttet området som det er vanskelig å vite om når man ikke har bodd i Trondheim på tyve år. 

Skrevet

Er et fint område. Gode bussforbindelser og i det hele tatt rolig og greit.

Anonymkode: 50323...bda

Skrevet

Fint sted særlig blomsterbyen området der er hyggelig 

Anonymkode: 2cbff...e26

Skrevet

Elsker Nardo :) Bor der ikke selv, men har store planer om å flytte dit etter hvert. Bor på Nidarvoll nå, så ikke langt unna. Supert idrettsmiljø og fine folk i området.

Anonymkode: 74dcc...319

Skrevet
katties skrev (På 19.10.2024 den 19.42):

Estenstadmarka, Tyholttårnet

Disse er ikke ved Nardo. 

Anonymkode: 29d5f...e54

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Takk så mye for alle svarene. Er glad for å høre at det ikke er noen spesielle røde flagg tilknyttet området som det er vanskelig å vite om når man ikke har bodd i Trondheim på tyve år. 

Nardo er ikke noe å bekymre seg for. Fint område. Men bor du på Saupstad (Trondheims Karachi) eller Buran/Lademoen (mye narkiser og kriminelle) så bør du flytte. 

Anonymkode: 0f6c7...ea6

• Nyttig 2
Skrevet

Nardo er tipp, topp, tommel opp! Sentralt, men samtidig tilbaketrukket. Flere butikker, treningssenter, og lekeplasser om du har barn. Ingen røde flagg 😊

Anonymkode: 07b88...f17

• Nyttig 1
Skrevet

Har godt inntrykk av Nardo. Tror befolkningen er ganske sammensatt, fra barnefamilier til studenter og eldre.

Det er et relativt rolig strøk, men om dere bor nærme E6 må dere regne med mye sus, spesielt på Othilienborg hvor lyden går nedover i dalen, eller på toppen av Sunnlandsskrenten.

Lengre ned mot Nidarvoll kan det være en del trafikk. Og det er generelt sett mye trafikk i og rundt bydelen, den er omringet av hovedveier.

Personlig ville jeg trukket opp mot Steinan, for ro, grøntarealer og utsikt. Men det er et stykke unna butikk o.l. Noen av mine absolutte drømmehus er på toppen av Nardoskrenten, det strøket er ikke såå fortettet enda, og husene er ganske store.

Anonymkode: 3057c...a43

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nardo er helt greit :) Ikke det beste, ikke det værste..
Så passer for folk flest.

Anonymkode: ae067...b18

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Disse er ikke ved Nardo. 

Anonymkode: 29d5f...e54

Haha 😆 Jeg og mine geografikunnskaper (jeg klarer av en eller annen grunn bare ikke lagre stedsnavn godt i hodet...!). Bodd i Trondheim i nesten 10 år, og lærte plutselig noe nytt nå! Ja, du har rett :) Men, nei, Nardo kjenner jeg da lite til, selv om jeg har kjørt forbi... cånn ca 150 ganger (jepp!)

Skrevet

Narko er ganske Harry, egentlig. 

Anonymkode: cc833...dce

Skrevet

Nardo er verdens beste område! Bor her selv. Sentrumsnært, trygt, barna farter fritt rundt, Nissekollen er gull med akebakker på vinter, fotballbaner osv. Nardo skole er veldig bra. Nært Moholt, hvor man finner bibliotek. 
Det planlegges også,et nytt bydelsbasseng på Moholt, så det blir supert.

Eneste minus er at det bygges veldig dominerende studentblokker ved Kiwi, ikke akkurat vakre å se på. 

Anonymkode: 70580...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...