Gå til innhold

Vask av vinduer

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Mine vinduer blir %&(# ikke reine, uansett hva jeg gjør med dem. Hva er ditt beste tips for å få skinnende blanke og rene vinduer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Jeg prøvde nylonvask, men syntes ikke det gjorde susen. Beste tipset mitt er å vaske av all skitt med vann og svamp, og deretter gå over vinduet med vinduspuss (sånn blått på flaske). Tar litt tid, men da blir det også rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tipset jeg har er å bruke rent vann og microklut.Kun det,og ingenting såpe.Det er nemlig såpen som gjør at det blir "skjoldete"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker zalo med litt salmiakk i, Jordan mikrofiber vindusklut og nal. Vinduene blir helt rene og flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nylonvask (faktisk vasket jeg vinduene i dag!) og nal, og synes det fungerer godt. Ellers har jeg hørt at eddik i vaskevannet og å pusse vinduene med gamle aviser er gode triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vinduspuss, for det spanderer jeg gjerne på vinduene. Kanskje vaskefirma hadde vært noe, for det er faktisk ingenting som er så kjedelig som å vaske vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Foreldrene mine bruker vaskefirma, og er veldig fornøyde. Veldig greit når man ikke har vinduer som lar seg flippe, og som er relativt store. Vurderer nesten å få vaskefirma til leiligheten min også, siden vi bor i øverste etasje og jeg ikke er så veldig begeistret for å lene meg mot vinduet og se hvor langt ned det er... :overrasket: Blir svimmel bare ved tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig: Mikrofiberklut (for glass) og rent vann.

Utvendig: Først en runde med vanlig klut og Zalovann for å få vekk det verste. Deretter mikrofiber og rent vann i runde 2.

Hvis vinduene er sånn plassert at de er vanskelige å nå utvendig, så er løsningen vann med nylonvask og deretter nal for å få vekk vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidene er aldri noe problem, men utsidene får jeg aldri reine.

Kanskje jeg rett og slett skal bestille et vaskefirma ja.

Noen som har anbefalinger og kan si noe om pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tristessa

Hjemme har vi brukt Elite Vinduspuss eller noe sånt, men det er i Stavanger... Tror ikke det er så sinnsvakt dyrt, noen hundrelapper kanskje. Men vi har ganske stort hus med mange vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et relavtivt stort hus, på tre etasjer......

Men jeg betaler gladelig noen hundrelapper for å få skikkelig RENE vinduer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmiakk er det beste og det billigste synes jeg. Er vinduene veldig skitne så kan du jo finne frem en hageslange og spyle dem. Bruk nal tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Mine vinduer har aldri vært 100% rene, og det kommer de heller ikke til å bli. Den ene gangen i året jeg vasker dem (ok, kanskje to, hvis jeg gidder) vasker jeg dem med samiakkvann med litt salo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...