Gå til innhold

Erfaring med gulvseng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har/har hatt gulvseng, hvor lenge opplevde dere at denne passet barnet? Vurderer gulvseng i størrelse 90x200 så størrelsen vil jo ikke bli for liten, men lurer på om funksjonaliteten blir upraktisk innen kort tid.

Har en høy ettåring som snart ser ut til å kunne klatre ut av sprinkelsengen, så må snart ha annen seng. Redd for at han kan dette ut av en juniorseng eller annen seng med ben.

Tar gjerne imot erfaringer. 

Anonymkode: 6b907...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare ha en madrass på gulvet? Og kjøpe en seng til den seinere

Anonymkode: 2bc86...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres barn sov i vanlig seng fra de var 1.5 år. Eldste lager svigerfar sengekant slik at en ikke fikk trillet ut. Yngste hadde sengebrisk som vi satte feil slik at kanten som egentlig skulle være rygg stod ut slik at en ikke fikk trillet ut.

Å ha madrass rett på gulvet fast er ikke anbefalt pga mugg som kan oppstå

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Invitasjon til mugg. Potensielt farlig. Sengen bør ha luft under seg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermerry skrev (6 timer siden):

Invitasjon til mugg. Potensielt farlig. Sengen bør ha luft under seg.

Vil ikke det samme skje med gulvseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Madrass rett på gulvet medfører at madrassen samler fukt under og det dannes mugg både i madrassen og på gulvet. Har vært flere tråder på problemet fordi folk ikke forstår dette. 
Madrass som ligger på gulvet om natten og setter på høykant om dagen kan fungere i en mellomfase, men ikke som en løsning man går for. 
klatrer barnet ut av sprinkelsenga, så tar du bort ene sprinkelveggen og lar barnet krabbe ut av senga. Barn er lærevillige, du lærer barnet å krabbe ut av både seng og sofa med rumpa opp og først, ikke sitte eller tråkke ut med ansiktet frem. Da unngår du og at barnet slår seg i ansiktet om det faller. Det samme gjelder trapper. Når barnet er så stort og trygt og stødig, kan du begynne med fjeset frem når du går trapp. (Om dere har trapp i boligen).  Vær konsekvent og korriger barnet i starten, så går dette helt av seg selv tett en kort stund. 

Anonymkode: 5469c...011

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil ikke det samme skje med gulvseng?

Gulvseng har ikke de en treramme så madrass kommer opp fra gulvet? Trodde den hadde det

Men har aldri hørt utrykke gulvseng egentlig før heler

Anonymkode: 7a0be...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en rammemadrass med de laveste bena fra Ikea fra ganske tidlig ettersom datteren min hatet sprinkelsenga, fungerte fint. Snuppa kom seg ned og tuslet inn til meg på natta (i soveposen sin, hun så ut som en liten pingvin 😂). 

Anonymkode: 82bf2...736

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en vokseseng fra IKEA (tror den heter Minnen) som ble en veldig fin overgang fra sprinkelseng på den korteste lengden syns jeg. Kan jo klatres ned fra, men ikke trilles ned. Og den blir vanlig 90 seng på det lengste tror jeg. 

Anonymkode: b7384...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snekra sammen en svært enkel liten seng med sengebunn skrudd fast i tre stk sju cm høye og 90 cm lange  firkanta trebjelker. En i hver ende og en på midten. Da slipper man fukt på undersiden.

Anonymkode: 9158f...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En juniorseng fra IKEA med sengehest på den langsiden som vendte ut i rommet, fungerte fint her :) Eldstejenta sov i den fra hun var rundt et år. Det har skjedd noen få ganger at hun har klart å falle ut av sengen der sengehesten ikke dekket, for hun sover ganske urolig, og snurrer rundt i løpet av natten. Men sengen var ikke høy, så det har gått bra. 

Anonymkode: 0d65a...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...