Gå til innhold

Flere med småbarn som ikke orker gjøre noe i helgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en på 2 år, når helgen kommer er jeg så sliten at jeg må benytte den på å komme meg til uken. 

Orker derfor ikke ta med barnet på annet enn evt ut på lekeplassen, lengre turer eller aktiviteter orker jeg ikke.

Barnet vokser fortsatt hver natt, har barnehage et stykke fra hjemmet og barnet tester grenser på ALT. 

Når noen spør å finne på noe eller komme på besøk, finne jeg på unnskyldninger da jeg virkelig ikke orker mer å planlegge og ordne. 

Er det bare meg?

Anonymkode: 50f8b...b0f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen, men min erfaring er at det er mer slitsomt å være hjemme hele dagen. Barn som kjeder seg og blir rastløse krever ofte enda mer. Så hurra for barnedans på lørdager og kino/svømmehall etc på søndager, da går det noen timer og barna er fornøyde og go'slitne etterpå (og kan få litt ekstra tv-tid fordi vi har gjort noe "ordentlig").

Alle er forskjellige, men en hel dag hjemme uten planer hadde vært drepen her (barn på 2, 5 og 7).

Anonymkode: 0bcaa...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg fikk tiden til å gå hjemme/fant roen, vi må også ut på noe for at spesielt ikke jeg skal bli koko. Barna blir mer krevende av at det ikke skjer noe. Hvis vi har vært ute på noe jeg sette dem foran tv med god samvittighet etterpå 😝

Anonymkode: a6ed4...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skulle ønske jeg fikk tiden til å gå hjemme/fant roen, vi må også ut på noe for at spesielt ikke jeg skal bli koko. Barna blir mer krevende av at det ikke skjer noe. Hvis vi har vært ute på noe jeg sette dem foran tv med god samvittighet etterpå 😝

Anonymkode: a6ed4...77f

Hehe, enig. 

Nå har jeg riktignok litt eldre barn, men etter 2 uker med sykdom holder jeg på å gå på veggene fordi vi bare har vært inne. 

Selv ble jeg SPRØ av å henge på lekeplass, så turer har nødvendig for min mentale helse

Anonymkode: 5043a...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er mer slitsomt å bare være hjemme, generelt. Ute får små ut energi, og man finner selv roen uten å se på husarbeid som burde vært gjort. Og frisk luft. Og følelsen når man kommer hjem er god. Er man bare hjemme føles alt som et tiltak. Men etter noen timer med aktivitet føles det enkelt å ta unna i huset og lage litt mat. Og så sette seg ned på sofaen med god følelse i kroppen. 

Anonymkode: cdaaa...764

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...