Gå til innhold

Yasmin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går nå på Yasmin, men er jo deprimert som fy.. Burde jeg slutte og prøve et annet prevensjonsmiddel?

Hva har dere og anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
fortsett på yasmin men ta også zoloft :)

For et unødvendig, flåsete svar. :roll:

Jeg ble også skikkelig deppa og lei meg av Yasmin. Nå går jeg på p-sprøyte.

Har også prøvd Trionetta, p-plaster og spiral. Det viser seg at jeg reagerer på østrogenet i prevensjonsmidler, derfor går jeg på sprøyta. Er foreløpig ganske fornøyd med den, men har ikke brukt den mer enn litt over en måned.

Skrevet
For et unødvendig, flåsete svar. :roll:

Jeg ble også skikkelig deppa og lei meg av Yasmin. Nå går jeg på p-sprøyte.

Har også prøvd Trionetta, p-plaster og spiral. Det viser seg at jeg reagerer på østrogenet i prevensjonsmidler, derfor går jeg på sprøyta. Er foreløpig ganske fornøyd med den, men har ikke brukt den mer enn litt over en måned.

Legger man ikke på seg masse av p-sprøyte da? Har ikke spesielt lyst til det liksom :sjenert:

Skrevet

Jeg har ikke lagt på meg et gram. Leste forøvrig for en stund siden at det ikke er hold i det at man legger på seg av p-piller. Tror det var noen som linka til det her.

Skrevet

Jeg vil i alle fall ikke stappe kroppen min med masse hormoner. Humøret mitt går opp og ned 200 ganger om dagen. Har hørt om disse PFC og er nysgjerrig på den.

Skrevet

Jeg har nettopp byttet til Cerazette p-piller. Det er egentlig en minipille og er uten østrogen, men du har 12-timers slingringsmonn og ikke 3 timer som er vanlig på minipiller.. Søk etter Cerazette på forumet, det er opptil flere tråder om den. Jeg har bare gått en måned men er så langt kjempefornøyd.

Jeg gikk på Yasmin for flere år siden, og så på p-sprøyte. Jeg har vært fornøyd med begge deler, men føler kroppen har fått nok hormoner -har en følelse av at det ikke er så bra i lengda, så derfor gikk jeg over på Cerazette.

Skrevet

Opplever også dette med Yasmin. Begynner snart på Loette, kan si ifra åssen det går. :)

Skrevet

Jeg også har opplevd det med yasmin.. Går på de ennå..

Skrevet

En tankevekkende tråd!! Har gått på Yasmin en god stund, har følt meg veldig deppa omtrent like lenge, uten at jeg har ant hvorfor.. Her er kanskje svaret :) Har liksom skyvet tankene vekk..

Gikk på trinordinol før, da la jeg på meg 10 kg :overrasket:

Begynner å mislike bivirkningene som kommer av å proppe i seg hormoner..

Skrevet

Begynner å mislike bivirkningene som kommer av å proppe i seg hormoner..

:Nikke:

Skrevet

Har også brukt Yasmin, og var ikke fornøyd. Slutta etter et halvt år.

P-sprøyta ville jeg imidlertid holdt meg LANGT unna. Jeg har ikke hørt om en eneste en som har fått tilbake normale sykluser når de har sluttet med den. Manglene el og blødningsforstyrrelser.

Legen min sa at det var et gammeldags prevansjonsmiddel som så og si bruktes på kvinner som ikke noen omstendigheter måtte bli gravide.

• 2 år senere...
Skrevet

gikk paa Yasmin i ett og et halvt aar, etter aa byttet fra Trionetta som jeg la paa meg 7kg av paa 2mnd!! Vektőkningen gikk over med Yasmin, jeg fikk mindre mens og smerter, men et trassig humőr! Prővde deretter p-plaster som jeg fikk allergiske reaksjoner mot, p-ringen som jeg fikk soppinfeksjon av, og deretter Loette, som jeg naa har gaatt paa i flere aar.

Gikk ned i vekt da jeg begynnte paa disse, og jeg har vért meget fornőyd, men naa er kroppen min lei av hormoner! Vet ikke hva jeg skal gjőre.. minipiller, pessar eller computer? kanskje en kombinasjon? vet ikke..

Gjest glamourgirl
Skrevet

Nå skal det sies at jeg i hovedsak ikke brukte p-piller fordi jeg hadde sex, men pga sterke mens-smerter. Jeg gikk heller ikke så fryktelig lenge. Fire år tilsammen kanskje.

Byttet fra Trionetta til Yasmin i fjor, og etter et par mnd stoppet jeg helt.

Orket ikke mer. For meg føltes det bare nok, og jeg trodde ikke jeg hadde bivirkninger, men de har vel kommet smygende på.

Jeg har gått ned flere klesstørrelser siste året, jeg er blidere, kåtere, stabilere, har mer overskudd osv osv osv. Lurer fælt på hva jeg skal gjøre hvis jeg får meg kjæreste, for hormoner har jeg blitt meget skeptisk til.

Gjest hva er minipille?
Skrevet

er minipillen like trygg som ppillen?

jeg har forøvrig gått på microgynon i flere år. ingen bivirkninger i det hele tatt, verken hud, vekt, humør, nada :)

Skrevet (endret)
Går nå på Yasmin, men er jo deprimert som fy.. Burde jeg slutte og prøve et annet prevensjonsmiddel?

Hva har dere og anbefale?

Skjedde med meg også. Byttet til Loette, og trives med dem.

Endret av Maneo
Skrevet
Har også brukt Yasmin, og var ikke fornøyd. Slutta etter et halvt år.

P-sprøyta ville jeg imidlertid holdt meg LANGT unna. Jeg har ikke hørt om en eneste en som har fått tilbake normale sykluser når de har sluttet med den. Manglene el og blødningsforstyrrelser.

Legen min sa at det var et gammeldags prevansjonsmiddel som så og si bruktes på kvinner som ikke noen omstendigheter måtte bli gravide.

Jeg har gått på p-sprøyte og fått tilbake normal syklus. Mens var borte ca 1 måned etter jeg sluttet på sprøyten, deretter har alt vært helt normalt - faktisk bedre enn før jeg begynte på sprøyten. Jeg hadde bare gode erfaringer med p-sprøyten, var utrolig deilig å slippe å tenke på slikt - sluttet fordi jeg vil ha barn om ikke så mange år, og har også hørt historier om folk som ikke får tilbake normal syklus på lang tid. Har også flere andre venninner som bare har gode erfaringer med sprøyten. Begynte på Yasmin noen uker etter jeg fikk mens tilbake etter sprøyten, og ble skikkelig dårlig - måtte slutte med en gang (etter 1 ukes tid).

Skrevet

Tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på p-piller. Jeg har vært veldig fornøyd m både yasmin og trinordiol, cerazette, derimot, ble det bare tull med.

Man må nok bare prøve seg fram?

Skrevet

Jeg fikk humørsvingninger og null sexlyst av Yasmin. Skiftet til Diane, og da gikk alt så mye bedre. Fikk finere hud og=)

MEN har fått hyppigere migreneanfall, og lurer på om det kan ha noe med pillen å gjøre.. forbaska hormoner vi må stappe i oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...