AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Del Skrevet 17. oktober Hei. Noen som har eller har hatt denne stillingen og som har lyst og fortelle litt om denne jobben? Trivdes du? Er det en jobb man kan trives i noen år? Føler du at du hat utviklingsmuligheter i jobben? Blir glad for tilbakemeldinger🙂 Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober Jeg har ikke jobbet som veileder, men jeg jobber i skatteetaten. De som sitter på telefon har lite fleksibilitet i forhold til andre ansatte i skatteetaten. Veldig styrt arbeidsdag, vanskelig å få fri når man vil, mindre mulighet til fleksitid og avspasering. Anonymkode: bfb05...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke jobbet som veileder, men jeg jobber i skatteetaten. De som sitter på telefon har lite fleksibilitet i forhold til andre ansatte i skatteetaten. Veldig styrt arbeidsdag, vanskelig å få fri når man vil, mindre mulighet til fleksitid og avspasering. Anonymkode: bfb05...8e1 Ja, ikke sant. Det er en av mine bekymringer mtp stillingen. Når skal man arbeide seg opp fleksitid når man stort sett bare har oppgaver innenfor kjernetid uansett🤦 Men ser nå at de skal "ruste opp" med totalt 199 stillinger på landsbasis. Lurer på om det er for å ta unna flere henvendelser eller for å gi de som sitte med veiledning bedre tid for og høyne kvaliteten på samtalene.. Vet du om de måles veldig opp mot besvarte henvendelser pr dag også? At de skal nå ett visst antall eller noe i den dur? Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ja, ikke sant. Det er en av mine bekymringer mtp stillingen. Når skal man arbeide seg opp fleksitid når man stort sett bare har oppgaver innenfor kjernetid uansett🤦 Men ser nå at de skal "ruste opp" med totalt 199 stillinger på landsbasis. Lurer på om det er for å ta unna flere henvendelser eller for å gi de som sitte med veiledning bedre tid for og høyne kvaliteten på samtalene.. Vet du om de måles veldig opp mot besvarte henvendelser pr dag også? At de skal nå ett visst antall eller noe i den dur? Anonymkode: 22af7...deb Det er nok for å ta unna flere henvendelser siden de ikke får låne inn folk fra andre divisjoner i pressperioder neste år. Tror de blir målt på antall besvarte henvendelser. Anonymkode: bfb05...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, ikke sant. Det er en av mine bekymringer mtp stillingen. Når skal man arbeide seg opp fleksitid når man stort sett bare har oppgaver innenfor kjernetid uansett🤦 Men ser nå at de skal "ruste opp" med totalt 199 stillinger på landsbasis. Lurer på om det er for å ta unna flere henvendelser eller for å gi de som sitte med veiledning bedre tid for og høyne kvaliteten på samtalene.. Vet du om de måles veldig opp mot besvarte henvendelser pr dag også? At de skal nå ett visst antall eller noe i den dur? Anonymkode: 22af7...deb Blir nok målt på både kvalitet på samtalen og lengde på samtalen. I tillegg til antall besvarte henvendelser. Anonymkode: 44990...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #6 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir nok målt på både kvalitet på samtalen og lengde på samtalen. I tillegg til antall besvarte henvendelser. Anonymkode: 44990...7f0 De er nok dessverre mer opptatt av antall besvarte henvendelser enn kvaliteten. Anonymkode: bfb05...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #7 Del Skrevet 18. oktober Høres ikke så bra ut dette. Satser på det er noen her som har eller har hatt jobben som kan dele litt erfaringer. Det blir vanskelig å gå fra min nåværende jobb til dette, kjenner jeg på nå. Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Del Skrevet 18. oktober Kunne aldri hatt en sånn jobb… Bundet til telefonen hele dagen og målt på samtaler 😵💫 Anonymkode: 25737...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #9 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ikke så bra ut dette. Satser på det er noen her som har eller har hatt jobben som kan dele litt erfaringer. Det blir vanskelig å gå fra min nåværende jobb til dette, kjenner jeg på nå. Anonymkode: 22af7...deb Sikkert greit som en midlertidig jobb. Anonymkode: bfb05...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #10 Del Skrevet 19. oktober Jeg har denne jobben, og trives veldig godt. Ja man er styrt etter en påloggingsplan. Men man er vel på jobb for å jobbe ? Noen dager er samtalene lengre, noen dager kortere. Dette kan man ikke styre. Men den veildeningskompetansen vi har gjør at vi styrer samtalene til det beste for innringer. Vi har ikke samtaler om hvorfor tok du så mange telefoner den dagen og så mange den dagen. Vi har mulighet til trening i arbeidstiden, samt kompetanseutvikling. Anonymkode: 93028...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #11 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har denne jobben, og trives veldig godt. Ja man er styrt etter en påloggingsplan. Men man er vel på jobb for å jobbe ? Noen dager er samtalene lengre, noen dager kortere. Dette kan man ikke styre. Men den veildeningskompetansen vi har gjør at vi styrer samtalene til det beste for innringer. Vi har ikke samtaler om hvorfor tok du så mange telefoner den dagen og så mange den dagen. Vi har mulighet til trening i arbeidstiden, samt kompetanseutvikling. Anonymkode: 93028...124 For oss andre i skatteetaten er skrekken å bli utlånt til veiledning på telefon. Anonymkode: bfb05...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #12 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For oss andre i skatteetaten er skrekken å bli utlånt til veiledning på telefon. Anonymkode: bfb05...8e1 Dere er det ja Anonymkode: 93028...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #13 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 10.11): Jeg har denne jobben, og trives veldig godt. Ja man er styrt etter en påloggingsplan. Men man er vel på jobb for å jobbe ? Noen dager er samtalene lengre, noen dager kortere. Dette kan man ikke styre. Men den veildeningskompetansen vi har gjør at vi styrer samtalene til det beste for innringer. Vi har ikke samtaler om hvorfor tok du så mange telefoner den dagen og så mange den dagen. Vi har mulighet til trening i arbeidstiden, samt kompetanseutvikling. Anonymkode: 93028...124 Takk for tilbakemelding😊 Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #14 Del Skrevet 20. oktober Denne jobben er også slik at når man logger ut for dagen, så er man stort sett ferdig, og starter på «nytt» neste arbeidsdag. Er jo noen saker man må jobbe litt med men generelt ikke langvarige saker. Anonymkode: 93028...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #15 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Denne jobben er også slik at når man logger ut for dagen, så er man stort sett ferdig, og starter på «nytt» neste arbeidsdag. Er jo noen saker man må jobbe litt med men generelt ikke langvarige saker. Anonymkode: 93028...124 Ja, det et sant. Men ser du for deg at det er en jobb du kunne tenke deg å ha i mange år fremover? Eller en der du har mulighet til å utvikle deg "oppover" i Skatteetaten liksom? Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #16 Del Skrevet 21. oktober Hva har dere som jobber der i lønn forresten? Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #17 Del Skrevet 21. oktober Jeg har jobbet som veileder i NAV Kontaktsenter, som høres veldig likt ut. En rolle man vokser veldig fort i. Ble veldig ettertraktet ute på enhetene pga breddekompetansen og kom meg raskt videre. Anonymkode: ba39c...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #18 Del Skrevet 24. oktober Flere? Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #19 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Flere? Anonymkode: 22af7...deb Er du nyutdannet/har få år i arbeidslivet? Hadde jeg vært det, så kunne jeg vurdert det. For å få en fot innenfor, og for å få muligheten til å få andre statlige jobber. Dersom du har noen år i arbeidslivet, hadde jeg tatt en annen vurdering. Å jobbe i førstelinje er krevende. Man får nok brynt seg på mye faglig, men de færreste synes jo det er spesielt givende å sitte i telefonen store deler av arbeidstiden. Vil også tro at mange av de som ringer inn trenger mye hjelp og veiledning. Skatt er jo egentlig et ganske avansert fag å forstå seg på. Men, det er jo min mening. Jeg har erfaring fra sentralbord under studiene, og er sjeleglad jeg ikke trenger ha en slik jobb som voksen… Var drittlei av både telefon og mennesker etter 1,5 år… Anonymkode: 25737...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #20 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er du nyutdannet/har få år i arbeidslivet? Hadde jeg vært det, så kunne jeg vurdert det. For å få en fot innenfor, og for å få muligheten til å få andre statlige jobber. Dersom du har noen år i arbeidslivet, hadde jeg tatt en annen vurdering. Å jobbe i førstelinje er krevende. Man får nok brynt seg på mye faglig, men de færreste synes jo det er spesielt givende å sitte i telefonen store deler av arbeidstiden. Vil også tro at mange av de som ringer inn trenger mye hjelp og veiledning. Skatt er jo egentlig et ganske avansert fag å forstå seg på. Men, det er jo min mening. Jeg har erfaring fra sentralbord under studiene, og er sjeleglad jeg ikke trenger ha en slik jobb som voksen… Var drittlei av både telefon og mennesker etter 1,5 år… Anonymkode: 25737...960 Enig med deg. Det er det jeg sliter med. For jeg er i dem kategorien med at jeg har hatt en del år i arbeidslivet i statlig stilling allerede. Anonymkode: 22af7...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå