Gå til innhold

Firma "truer" med anmeldelse etter kjøp B2B

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (På 17.10.2024 den 10.46):

Joda. Men du har jo fortsatt brutt den opprinnelige avtalen dere hadde. Du kan ikke bare anta at dette går greit.

Ekspander  

Ja, det har jeg. 
Tar også eierskap til det.

Men, tenkte siden jeg informerte selger om dette med en gang at det hele skulle gå greit.
Hørte jo ikke noenting resten av kvelden, ikke før neste dag.

Hadde han skrevet at null problem, så lenge vi har pengene på konto innen 16:00 så burde det gå fint. 
Eller at jeg måtte levere varene tilbake øyeblikkelig.

Når man kun får en kvass mail dagen etter med tilbakeleveringinstrukser og trulser om politi, så synes jeg kanskje det var drøyt..

Anonymkode: ede77...f77

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 10.50):

Ja, det har jeg. 
Tar også eierskap til det.

Men, tenkte siden jeg informerte selger om dette med en gang at det hele skulle gå greit.
Hørte jo ikke noenting resten av kvelden, ikke før neste dag.

Hadde han skrevet at null problem, så lenge vi har pengene på konto innen 16:00 så burde det gå fint. 
Eller at jeg måtte levere varene tilbake øyeblikkelig.

Når man kun får en kvass mail dagen etter med tilbakeleveringinstrukser og trulser om politi, så synes jeg kanskje det var drøyt..

Ekspander  

Joda, jeg er enig i at det er drøyt. Men det forandrer ikke det faktum at det faktisk var du som dreit deg ut.

Og nei, jeg opplever ikke at du tar eierskap til dette når du prøver å gjøre den andre til "større syndebukk" enn deg. Du skriver til og med at du har tenkt å henge vedkommende ut pga dette. En feil du gjorde. Mener du er å ta eierskap?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 17.10.2024 den 10.57):

Joda, jeg er enig i at det er drøyt. Men det forandrer ikke det faktum at det faktisk var du som dreit deg ut.

Og nei, jeg opplever ikke at du tar eierskap til dette når du prøver å gjøre den andre til "større syndebukk" enn deg. Du skriver til og med at du har tenkt å henge vedkommende ut pga dette. En feil du gjorde. Mener du er å ta eierskap?

Ekspander  

Man kan sikkert diskutere om hva "eierskap" er om hva slags følelser som spiller inn i det "heat of the moment" Kan godt hende jeg kommer på andre tenker. 
Men, ble litt sånn barnslig av meg i og med jeg følte at han "hengte" ut meg og stemplet med som en svindler uten grunn, fikk jo ikke forsvart meg en gang.

Så igjen, ja avtalebrudd! Men, reagerer likevel på oppførselen til denne kundebehandleren, noe som jeg føler meg plitkig til å si i fra i et serviceyrke. Kan jo godt hende mange andre kunder er enig med meg, som gjør at de velger å handle et annet sted, eller at de bare synes jeg er en stor tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 11.02):

Man kan sikkert diskutere om hva "eierskap" er om hva slags følelser som spiller inn i det "heat of the moment" Kan godt hende jeg kommer på andre tenker. 
Men, ble litt sånn barnslig av meg i og med jeg følte at han "hengte" ut meg og stemplet med som en svindler uten grunn, fikk jo ikke forsvart meg en gang.

Så igjen, ja avtalebrudd! Men, reagerer likevel på oppførselen til denne kundebehandleren, noe som jeg føler meg plitkig til å si i fra i et serviceyrke. Kan jo godt hende mange andre kunder er enig med meg, som gjør at de velger å handle et annet sted, eller at de bare synes jeg er en stor tulling.

Ekspander  

Kanskje han og bare ble "barnslig av seg" i "heat of the moment"?

Jeg vet ikke helt hva du tenker deg egentlig at skal skje videre her. Det er godt mulig at du snakket med årets drittsekk som ikke har noe å gjøre i et serviceyrke - men om det er på det punktet der så tror jeg nok ikke "varselet" ditt er nødvendig. Er vedkommende bare en liten drittsekk i ny og ne så vil du ikke komme så godt ut av det selv med tanke på at du faktisk brøyt avtalen.

Mitt råd til deg er som de synger i Frost sangen - "let it go".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 9.19):

Helt enig med deg når du fremlegger det sånn. Har pengene i morgen, men føler han er umulig å kommunisere med. Da leverer jeg bare utstyret tilbake. Så handler jeg heller et annet sted.
Takk for tilbakemelding..

Ekspander  

Da overfører du fra private midler da vel

Anonymkode: c4859...adc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 10.14):

100%. Men ,måten han stemplet med svindler og truet meg med politiet synes jeg var urettferdig og lite profesjonelt. Har herlig tiden vært ærlig. Velger derfor å levere alt tilbake og ikke ha noe med dette firmaet å gjøre. Firmaet er ganske stort også, så vente 1-2 dager ekstra på 10k, når man omsetter for 200-300 mill. Spesielt 

Ekspander  

det sier svindelere også

Anonymkode: b9115...d59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 10.24):

Spot on, Leverer tilbake alt sammen, er jo ikke store verdien heller. Men, trengte det hurtig i forbindelse med en messe og ødelagt datamaskin.
Kommer også til å levere en klage på kundebehandleren internt til firmaet, samt dele mine erfaringer online..

Ekspander  

Gjør dette du. Da er det ikke bare dette store firmaet du brenner alle bro med for alltid, du brenner mange broer. Google er din venn og jeg hadde aldri gjort noen avtaler med ditt firma hvis jeg hadde lest noe slikt på nett.

Vær heller fornøyd med at du har klart å lure til deg gratis leie av utstyret du trengte til denne messen 

Anonymkode: 62cbe...9d2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 17.10.2024 den 10.30):

Du angriper dette helt feil, alle kan gjøre feil, det som er avgjørende er hvordan du håndterer det i ettertid. Du overfører beløpet, så sender du en mail der du legger deg helt flat og beklager at det ble feil med betalingen, slik det er nå gjør du deg bare til en enda større gjøk, isteden for å opparbeide tillit som firma. 

Ekspander  

👏🏻 Dette. Å levere tilbake kan fort utløse en større sak, for som profesjonell er det ikke slik at du har samme returmuligheten. 

Det her er bagatellmessig beløp. Betal og gå videre. Ferdig med saken. Nei, man kan ikke anmeldes for en så liten sak, skulle de finne på det vil jo ikke politiet rekke å lese saken engang før den er oppgjort og ute av verden. Det er nok bare trusler basert på at de har dårlig erfaring fra tidligere. 

Anonymkode: c206f...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får en følelse av at dette er godt planlagt, for å disponere gratis utstyr på denne messen? Hvis ikke så hadde det bare vært og lånt pengene fra din private konto i noen få dager.

Anonymkode: 47240...e65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING: 
Varene er nå levert tilbake til firmaet.
Forsøkte å snakke med kundebehandleren som hadde ekspedert meg, men han var "ikke til stede".
Beklaget så videre uhellet fra min side og ønsket dem lykke til.

I og med kundebehandleren ikke var der, så sendte jeg en oppsummeringsmail hvor jeg kom med mine synspunkter og ba dem slette min konto der.

Så får jeg lære av dette til neste gang.

The end.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 12.43):

Er det bare jeg som får en følelse av at dette er godt planlagt, for å disponere gratis utstyr på denne messen? Hvis ikke så hadde det bare vært og lånt pengene fra din private konto i noen få dager.

Ekspander  

Rakk ikke å benytte utstyret på messen, ble bare å kjøre tilbake med produktene fortsatt "uåpnet" i eske. Så nei, det er helt feil. Messe start er ikke før fredag, så tiden i går ble brukt på å rigge diverse utstyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 12.48):

Rakk ikke å benytte utstyret på messen, ble bare å kjøre tilbake med produktene fortsatt "uåpnet" i eske. Så nei, det er helt feil. Messe start er ikke før fredag, så tiden i går ble brukt på å rigge diverse utstyr.

Ekspander  

Tror likevel at det var planen din. Det heter forøvrig messestart i ett ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier "renner inn mailer", hvor mange var det snakk om? Konkret?

Anonymkode: e8f00...861

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 9.19):

Helt enig med deg når du fremlegger det sånn. Har pengene i morgen, men føler han er umulig å kommunisere med. Da leverer jeg bare utstyret tilbake. Så handler jeg heller et annet sted.
Takk for tilbakemelding..

Ekspander  

Trur du skal være glad det ikkje ble handel med det firmaet, virker ikkje seriøst å true med politi ein dag etter. Uansett vil ikkje politiet prioritere dette 

Anonymkode: 47154...d0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 13.33):

Når du sier "renner inn mailer", hvor mange var det snakk om? Konkret?

Anonymkode: e8f00...861

Ekspander  

Jeg dro fra lokalet 12:30, også sende jeg mail om manglende dekning 14:00 samme dag. Dagen etter hadde jeg fått 5 mailer før klokken 08:00 og at jeg måtte levere alt datautstyret innen klokka 12:00 ellers ble politiet koblet inn. Han svarte da ikke på min fra klokken 14:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 13.42):

Trur du skal være glad det ikkje ble handel med det firmaet, virker ikkje seriøst å true med politi ein dag etter. Uansett vil ikkje politiet prioritere dette 

Anonymkode: 47154...d0c

Ekspander  

Er den følelsen jeg også fikk, men var jo min feil uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 12.51):

Tror likevel at det var planen din. Det heter forøvrig messestart i ett ord.

Ekspander  

Det må du jo for all del bare tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 10.14):

100%. Men ,måten han stemplet med svindler og truet meg med politiet synes jeg var urettferdig og lite profesjonelt. Har herlig tiden vært ærlig. Velger derfor å levere alt tilbake og ikke ha noe med dette firmaet å gjøre. Firmaet er ganske stort også, så vente 1-2 dager ekstra på 10k, når man omsetter for 200-300 mill. Spesielt 

Ekspander  

Blir innmari irritert på deg når jeg leser hvordan du forsvarer deg selv.

Nå skal jeg gi deg et råd, fra firma-eier til firma-eier. Slutt med en gang med den sutringa og sårede stoltheten din. Den kommer du ingen vei med, og du får absolutt ingen medfølelse hos hverken kunder eller leverandører.

Når man driver business så overholder man avtaler, spesielt økonomiske avtaler. Jeg er enig med deg i at han kanskje hisser seg litt mye opp, jeg hadde selv ikke gjort det. Men det er hans rett til å reagere hvordan det passer ham når du ikke overholder din del av avtalen. Du har ingen rett til å være hårsår fordi han blir litt direkte i sin tale til deg. Du har bare å unnskylde og se å betale det du skylder så fort som mulig. Så lenge han ikke kommer med trusler om fysisk vold osv så er hans reaksjon helt innenfor.

Igjen, jeg hadde selv ikke reagert på denne måten hadde en kunde av meg ikke gjort opp for seg, men jeg hadde fint tatt imot kjeft om det var jeg som ikke gjorde opp for meg. Samme hva grunnen er..

Forventer ikke at du skal være enig med meg (antar at du bare går i forsvar)..

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...