Gå til innhold

Hvilken type jakker har dere til barnehagebarnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å finne ut av hvilken type jakker som er best for barnehagebarnet.

Jeg hørte at skalljakke er det mest nyttige da man kan regulere det under i forhold til temperatur, men denne benyttet barnehagen svært sjeldent. Når det var sen vår, sommer og tidlig høst tok de bare på en fleecejakke om det var tørt vær og regnjakke ved vått vær.

Mulig softshell er bedre en skalljakke da den har litt isoleringsevne.

Var det kaldt på våren og høsten tok de på en tynn dunjakke barnet har, men den er ikke vindtett eller vanntett, så jeg lurer på å bytte ut denne, hvaslags type jakker kunne erstattet den?

Barnet har for øvrig skallbukse og jakke fremfor heldress.

Hvilken jakker blir mye brukt hos dere?

Anonymkode: a3931...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skalljakke

softshell

dunjakke

vintrrjakke

Anonymkode: bde36...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skalljakke

softshell

dunjakke

vintrrjakke

Bruker dere skalljakken eller softshelljakken mest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindfleece 

Lett foret vindtett og vannavvisende jakke fra Helly Hansen

Vinterjakke

Regnjakke 

Anonymkode: 39f34...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt softshell/skalljakke, synes den er litt unyttig.

Har hatt tynn/lett boblejakke fra Reima eller Cubus og allværsjakke fra Wheat eller Stormberg. 

Endret av Rosa Dartle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker dere skalljakken eller softshelljakken mest?

Barnehagen bruker softshell mesr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Dartle skrev (1 time siden):

Har hatt tynn/lett boblejakke fra Reima eller Cubus og allværsjakke fra Wheat eller Stormberg. 

aldri vært unyttig her hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har skalljakke og softshelljakke. Synes det er nødvendig med begge deler. På vinteren bruker de vinterjakke fra Wheat. Synes disse vinterjakkene er penest. I tillegg er de varme, behagelige og vannavstøtende 

Anonymkode: c4d99...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (2 timer siden):

Hvordan er en allversjakke? Er ikke det en skalljakke uten foring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen brukes softshelljakke fra Bergans, fleeceforet regnjakke fra Didriksons og vann-og vindresistent vinterjakke fra Ahkka.

Været er ustabilt her og temperaturen kan svinge veldig. Derfor litt ulike alternativ. 
Det ligget også et fleece sett i bhg ved behov, men brukes stort sett under regntøyet.

Endret av ~white lady~
Rettet opp feil ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen bruker stort sett bare regnjakka (todelt sett i stedet for dress) og fleecejakka, i tillegg til skalldress og vinterdress, da. Fram og tilbake bytter vi på med softshell, dun og en tynn anorakk. Hender innimellom at barnehagen bruker anorakken eller softshelljakka sent på våren og tidlig på høsten.

Anonymkode: 09ad1...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tynn boblejakke, en softshell jakke, en vindjakke, vinterjakke, og regnjakke. 

Anonymkode: 984a0...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en vindfleecejakke, og en skalljakke som er regntett (med tilhørende bukse). Samt vinterdress. Og ullgensere/bukser i ulike tykkelser som brukes som mellomlag. 

Anonymkode: 7a586...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg dum som spør, men kan noen forklare hva de legger i forskjellen mellom skalljakker, anorakk, og allværsjakke? 🙈

Anonymkode: 39c05...e0f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Føler meg dum som spør, men kan noen forklare hva de legger i forskjellen mellom skalljakker, anorakk, og allværsjakke? 🙈

Lurer jeg også på😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (17 timer siden):

En allværsjakke er jo det samme som en skalljakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Allværsjakke er et litt gammeldags navn, men det er det samme som skalljakke. Anorakk er en jakke som du trer over deg som en genser. Upraktisk synes jeg, men noen bruker det på skitur

Anonymkode: c4d99...87c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 2.09):

Jeg klarer ikke å finne ut av hvilken type jakker som er best for barnehagebarnet.

Jeg hørte at skalljakke er det mest nyttige da man kan regulere det under i forhold til temperatur, men denne benyttet barnehagen svært sjeldent. Når det var sen vår, sommer og tidlig høst tok de bare på en fleecejakke om det var tørt vær og regnjakke ved vått vær.

Mulig softshell er bedre en skalljakke da den har litt isoleringsevne.

Var det kaldt på våren og høsten tok de på en tynn dunjakke barnet har, men den er ikke vindtett eller vanntett, så jeg lurer på å bytte ut denne, hvaslags type jakker kunne erstattet den?

Barnet har for øvrig skallbukse og jakke fremfor heldress.

Hvilken jakker blir mye brukt hos dere?

Har Polarn og Pyret sin skalljakke og henger en ulljakke på plassen til barnet som de kan ha under om kaldt. 

Har ikke brukt fleece til barnet. Fleece er plast.

Anonymkode: d57d6...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har Polarn og Pyret sin skalljakke og henger en ulljakke på plassen til barnet som de kan ha under om kaldt. 

Har ikke brukt fleece til barnet. Fleece er plast.

Samtidig blir noen barn for varme i ull, og fleece er myker og mye lettere en ull. Mange barn liker fleece. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samtidig blir noen barn for varme i ull, og fleece er myker og mye lettere en ull. Mange barn liker fleece. 

Det finnes tynnere ull. Fleece puster ikke, er syntetisk OG plast. Mange barn liker å spise godteri hver dag, mange barn liker å se på TV døgnet rundt. Det er fortsatt plast.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...