Gå til innhold

Separate senger på besøk, et problem for par?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste etablerte par greier fint å holde fingrene av fatet en natt eller to, når man er på besøk hos andre. Helt uproblematisk. 

Anonymkode: 65553...10a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man overnatter hos andre, så tar man til takke med det som tilbys. Jeg liker best å ligge i samme seng som mannen, om det så er 1,20 seng eller større, men det er uproblematisk med separate senger. Vi ligger og ser på hverandre fra hver vår side av rommet og avstandsflørter litt. 

Er det ikke engang plass til større seng/dobbeltseng, så vil jeg tro alle har forståelse for enkeltsenger. Alternativet er jo køyeseng, da kan dere få plass til noe annet der den andre senga var tiltenkt å stå 🙂 Mannen og jeg flørter i køyeseng også, den øverste (alltid jeg, da jeg er minst og lettest) titter ned på den andre, vifter litt med håret, blunker og stikker muligens rumpa utfor for å erte... Men er dere litt opp i alder, så er kanskje ikke ei overseng det enkleste å klatre opp i. 

Anonymkode: 5894a...648

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvis dere ikke klarer sove i hver deres seng en eneste natt, så er dere velkomne til å legge madrassene på gulvet, dele en enkeltseng, eller ta taxi hjem" 

Anonymkode: 11040...1ae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supert med enkeltsenger. Det hadde ikke vi tenkt over.

Anonymkode: ae9fe...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mot strømmen, og foretrekker dobbeltseng. Det sagt, er det ikke plass, så er det ikke plass. Da må det jo bare bli sånn. 

Vi velger nok heller å sove hjemme eller på hotell, enn å skulle sove i enkeltsenger, hvis det er en mulighet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke ha noen senger som går an å flytte sammen ved behov?  Hadde foretrukket å sove i seng med mannen, men det hadde gått ok. Hadde ikke hatt problem med å sove i samme seng som en venninne heller. 

Anonymkode: 8d5b9...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Verste jeg vet er enkeltsenger som kun er 75-90 cm bred, selv om jeg skal ligge alene. Hater å komme på ferie og måtte ligge i smale enkeltsenger. Er senga 120 bred, gjør det ingenting. For oss er det bedre å ligge 2 stk i en 150 cm bred seng, kontra å ligge alene i en smal enkeltseng. Hos oss valgte vi dobbelseng, da de fleste som overnatter er par. Er det ikke par, er det kun 1 som ligger alene i dobbelsenga. 

Anonymkode: 71893...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ett par ikke klarer ett par netter i forskjellige senger, er det de som har et problem.

Anonymkode: 9a86d...6d8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med enkeltsanger, par klarer fint å sove i hver sin seng og mye bedre for venner å ligge i hver sin seng enn i en dobbeltseng. 

Anonymkode: 24e9f...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller mannen hadde reagert negativt og vi er slike særinger som legger oss samtidig hver eneste natt selv nå etter 11 år sammen😃

Vi er nesten aldri borte fra hverandre og er sammensveisa ved hofta, jeg måtte faktisk gråte en skvett fordi jeg savna han slik da jeg var på ferie uten han i sommer. Jeg var veldig sliten og ekstra hormonell riktignok men tenkte mitt om hvor teit jeg var😂 Mer vettuge folk hadde vært overlykkelig over ferie, både med og uten partner og der satt jeg og snufsa fordi jeg var uten han i fem dager.

Anonymkode: b384a...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva - hvis noen er så rause at de kan tilby overnatting i sitt hjem, tar jeg til takke med akkurat den soveplassen de har tilgjengelig 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan du ikke ha noen senger som går an å flytte sammen ved behov?  

Anonymkode: 8d5b9...24f

Vertskapet skal slippe bry med å flytte sammen senger basert på hvem som skal overnatte tenker jeg. Seng er seng. 

Anonymkode: 04caa...48f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sover nå gjestene på rommet til en av unga, mens unga må dele rom når vi har gjester. Og ingen som har klaget her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatter jeg og samboeren på rom med to er enkeltsenger flytter vi dem sammen til dobbeltseng og så setter vi dem tilbake om morgenen.

Anonymkode: d2f03...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta innredet vi gjestesoverommene med familiekøyer. Altså køyesenger som er 150cm brede nede og 90cm brede oppe. Da kan gjestene selv velge hvordan de vil innrede seg, evt. er det plass til 3 stk. på hvert rom. Vinn/vinn.

De finnes også i utgaver med 180cm nede og 120cm oppe. Da har man til nød plass til 4 personer. 

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 17.23):

Hei. Vi har et ekstra rom vi skal innrede til et gjesterom. Vi tenker i utgangspunktet å sette inn to enkeltsenger for at to venner skal kunne overnatte om anledningen byr seg. Men det er også flest ganger det er par som er på besøk og som da kan tilbys overnatting mest.

Du som er i parforhold, synes du det er veldig negativt å måtte sove i forskjellige senger for en natt eller to på besøk? 

Vi har bare ett ekstra soverom, så litt kjedelig å ikke ha anledning til å by på sene kvelder hos oss for to venner også nå og da. Vi bor et stykke utenfor byen, så greit å kunne tilby overnatting når det først er snakk om å tilbringe kvelden her.

Anonymkode: 3b56e...8be

Hvorfor ikke da ha en soverofra, type toseter som trekkes ut i lengden, og en seng?

Anonymkode: 4e4fb...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problem som par å sove i enkeltsenger for ei natt. Men jeg har heller ikke noe problem med å dele dobbeltseng med ei venninne. Er det ikke ei jeg føler meg komfortabel med å dele seng med, føler jeg meg heller ikke komfortabel med å dele rom med vedkommende. Men jeg tenker begge deler fungerer fint. Kan de ikke klare å ligge i to senger ei natt, får de heller sove hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren hadde ikke hatt noen problemer med å sove i enkeltsenger. Man sitter da ikke fast i hverandre, og hvis man absolutt må ha sex kan man jo gjøre det i enkeltsenga eller stående på gulvet imellom? 

Hvis jeg var deg, hadde jeg definitivt valgt to enkeltsenger. Om du fikk meg og tenåringen på overnatting, for eksempel, da er enkeltsenger å foretrekke. 

Anonymkode: 2df82...5f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...