AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #21 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hvorfor går kommunikasjon til sønnen via deg og ikke via far? Det er jo far som burde kontaktet sønnen og hørt hvorfor han ikke dukket opp. Basert på den lille infoen i hovedinnlegget virker det jo ikke som om det er spesielt god tone mellom dere alle sammen. Anonymkode: 6074b...862 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. oktober 2024 #22 Del Skrevet 16. oktober 2024 Så moren sa faktisk fra i forkant at sønnen ikke ønsket å komme, men far tok bare for gitt at det var mor som ville være vanskelig heller enn å ta seg bryet med å snakke med sin egen sønn. Responsen når han uteblir er en melding fra stemor at han burde skamme seg. Han føler seg nok både sett og ønsket i dette... At barna ikke har samvær til tross for relativt kort avstand (en time er virkelig ikke "langt unna") tyder jo på relasjoner ikke er på topp i utgangspunktet - dette har neppe hjulpet. Og det er ikke primært 15-åringens skyld. 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #23 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg giftet meg med mannen min for en uke siden. Han har to barn på 15 og 16 år. Barna bor hos moren sin da hun flyttet langt unna. Moren dems sa at han eldste gutten ikke ville bli med. Hun prøver å ødelegge alt for mannen min så han tenkte at det bare var noe hun sa for å prøve å såre og ødelegge. Under vielsen ser vi at han ikke er der. Han hadde ikke gitt oss noe forvarsel. Vi har fortsatt ikke hørt noe fra han, men jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg merker at dette går veldig utover forholdet, noe som er veldig kjipt etter giftemål. Jeg tenker kanskje det kan ha vært fordi han fikk seg kjæreste for noen dager siden og ikke tenkte at bryllup er så "stort". Jeg aner ikke. Anonymkode: 9ca69...572 Hvis ikke du oppdager han ike er der før under vielsen tenker jeg..like greit... Anonymkode: 81291...670 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #24 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg giftet meg med mannen min for en uke siden. Han har to barn på 15 og 16 år. Barna bor hos moren sin da hun flyttet langt unna. Moren dems sa at han eldste gutten ikke ville bli med. Hun prøver å ødelegge alt for mannen min så han tenkte at det bare var noe hun sa for å prøve å såre og ødelegge. Under vielsen ser vi at han ikke er der. Han hadde ikke gitt oss noe forvarsel. Vi har fortsatt ikke hørt noe fra han, men jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg merker at dette går veldig utover forholdet, noe som er veldig kjipt etter giftemål. Jeg tenker kanskje det kan ha vært fordi han fikk seg kjæreste for noen dager siden og ikke tenkte at bryllup er så "stort". Jeg aner ikke. Anonymkode: 9ca69...572 Så du - voksne damen eller mannen - valgte å skrive en melding til en 14 eller 15 år gammel gutt og skrive at han må «skamme seg»? Og du lurer på hvorofr ingen anstendige mennesker vil komme i bryllupet ditt? Eller hvorfor dette barnet ikke er glad for at pappaen hans gifter seg med et menneske som deg? Virkelig, ts? Ser du ikke at du er - intet mindre enn forkastelig? Anonymkode: dcbc5...8b2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #25 Del Skrevet 16. oktober 2024 Her synes jeg ikke opplysningene henger på greip. Far og sønn snakker sammen hver dag, men nå er det en uke siden bryllupet, og de har ikke snakket sammen ennå. Og selv om de snakker sammen hver dag, så var det mor som formidlet til far at sønnen ikke ville i bryllup. Men far har ikke snakket med sønnen om dette? Hvorfor har egentlig mor ansvar for kontakten med far, når barna er 15 og 16 år? Greit nok at hun må kjøre dem, men det kan vel barna avtale med mor selv? Og at stemor kontakter sønnen (som av en eller annen grunn ikke har snakket med far, som han snakker med daglig, på en uke.) Og det hun formidler, uten å vite årsak til fraværet, er at "Han må skamme seg". Som det er sønnen som er ansvarlig og voksen og må ta hensyn til farens følelser, og ikke motsatt. Hva med å forstå at en 16-åring begynner å bli voksen. Begynner å ha et eget liv, der foreldrene ikke er så viktige. Hadde han noen rolle og involvering i bryllupet, ut over å være en "rekvisitt"? Altså, ut over å være tilstede så dere kunne fremstå som "happy family"? For alt dere visste, kunne jo sønnen fått seg jobb, og var på jobb. Eller han var syk. Eller han følte at han ikke var så viktig, og var heller med venner. Men uansett så er dette ting far kunne snakket med gutten om, sist de møttes. Anonymkode: 55a99...ecd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #26 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Moren dems sa at han eldste gutten ikke ville bli med. Hun prøver å ødelegge alt for mannen min men jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Anonymkode: 9ca69...572 Når du vet at mor forsøker å ødelegge, og sønnen ikke dukker opp, så velger du å sende melding til han om at han burde skamme seg? Hva ville du oppnå med det? At mor får enda en grunn til å ødelegge? At sønn ikke i det hele tatt vil møte far mens du er i bildet? Anonymkode: 22d23...2b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2024 #27 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hvem trenger vel julemiddager og julebord når man kan ødelegge familierelasjoner med et bryllup? Men fortvil ikke. Det er ikke lenge til jul og da er det mange muligheter for å lage helvete. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #28 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Ikke særlig lurt å blande seg... Anonymkode: 26301...46f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 16. oktober 2024 #29 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det er bare et bryllup. At dette skal gå utover forholdet til deg og mannen forstår jeg ikke. Det som er hårreisende er at du sendte en melding og ba gutten skamme seg. Gratulerer med å ha ødelagt mange relasjoner her. Du har en jobb å gjøre med å gjøre dette godt igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 16. oktober 2024 #30 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du skrev melding til sønnen og ba han skamme seg? Denne historien tror jeg ikke noe på, så dum er ingen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16. oktober 2024 #31 Del Skrevet 16. oktober 2024 Du altså - først beskylder du mor for å ville ødelegge for mannen din, men du sender likevel melding til sønnen om at han bør skamme seg!??! Du sender melding? Det som skulle ha skjedd her var jo at far skulle ringt sønnen sin med ordene "Hei, gutten min - ble det vanskelig for deg å se pappa gifte seg men en annen enn mamma? Ok, skal vi snakke litt om det?! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #32 Del Skrevet 16. oktober 2024 Nice try. Du burde skamme deg, TS, tenk å lage SÅ dårlig trolletråd. Virkelig skamme deg faktisk. Anonymkode: 29523...c65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 16. oktober 2024 #33 Del Skrevet 16. oktober 2024 Så rasshøl går det ikke an å være. Påført skam, er utrolig vondt i en så sårbar alder. Fornuftig guttunge som ikke lot seg presse, når han ikke ønsket å komme. Det hadde vært på sin plass med en skikkelig unnskyldning, men blir vel vanskelig med så dysfunksjonelle voksne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #34 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): men jeg skrev en melding om at han burde virkelig skamme seg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og jeg merker at dette går veldig utover forholdet, noe som er veldig kjipt etter giftemål. Anonymkode: 9ca69...572 Trengte egentlig ikke å lese mer en dette for å forstå hvorfor gutten tar avstand😊 Stakkars gutt Anonymkode: ec7b7...9d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #35 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din har jo utrolig dårlig kommunikasjon med egen sønn. Selv har jeg droppet så og si alle bryllup jeg har blitt invitert i. Det angår ikke meg, er kjedelig og jeg gidder rett og slett ikke å sette av dager til sånt formelt tull. Jeg sier også at jeg gleder meg og så melder jeg meg syk. Anonymkode: c59ce...f0e 🙄 Anonymkode: a4714...8de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #36 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din har jo utrolig dårlig kommunikasjon med egen sønn. Selv har jeg droppet så og si alle bryllup jeg har blitt invitert i. Det angår ikke meg, er kjedelig og jeg gidder rett og slett ikke å sette av dager til sånt formelt tull. Jeg sier også at jeg gleder meg og så melder jeg meg syk. Anonymkode: c59ce...f0e Må alt du gjør angå deg? Du evner ikke å gjøre noe på vegne av andre? Når din mormor inviterer til storstilt 100-årsfeiring så stiller du ikke opp, fordi det ikke angår deg? Når din datter har første skoledag så dropper du det, fordi det angår ikke deg? Anonymkode: 29523...c65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #37 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hvorfor er alle her så sykt frekke og motbydelige? Anonymkode: 9ca69...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #38 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor er alle her så sykt frekke og motbydelige? Anonymkode: 9ca69...572 Men hva lurer du på, hvorfor forteller du oss dette? Anonymkode: 485de...5f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #39 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor er alle her så sykt frekke og motbydelige? Anonymkode: 9ca69...572 En forståelig reaksjon på en motbydelig melding fra stemor. Anonymkode: 22d23...2b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #40 Del Skrevet 16. oktober 2024 Min far giftet seg i sommer og jeg møtte ikke opp. Det er ikke alt som er verdt en feiring. Det har ingen ting med hans nye kone å gjøre, men historikken vår... Anonymkode: 9bea2...152 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå