Gå til innhold

Tenker du på hva du spiser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg tenker mye på det, men unner meg litt usunt av og til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker over hva jeg spiser, men jeg spiser allikevel det jeg har lyst på.

En venninde av meg veide godt over hundre kilo.

Hun bråbestemte seg for å bråslanke seg, og begynte med HErbalife og annet "rask" av pillekurer.

Hun levde på piller og vann en hel lang og deilig sommer. Hun gik ned i underkant av ti kilo på fire mnd.

Samme høst døde hun i en flyulykke.

Ingen vet hvor mange dager en får.

Lev og la leve.

Skrevet

Ja, jeg tenker på hva jeg spiser, men veien fra teori til praksis er tung å gå ;)

Jeg prøver å spise grove brød med mest mulig fullkorn og fiber, kjøttpålegg som kokt skinke, kalkun, mager smøreost og syltetøy uten sukker. Jeg spiser som regel 2-4 frukter hver dag. Til middag prøver jeg å spise mest mulig rene produkt, og minst mulig halvfabrikata. Grandiosa spiser vi så sjeldent, at avkommet mener det er festmat! :ler:

Laks spiser vi vanligvis en gang i uken, og annen fisk som torsk en gang i uken. Vi har grønnsaker eller en form for salat nesten hver dag.

Pepsi Max drikker jeg dessverre flere dager i uken, målet mitt er å trappe gradvis ned, for så å kutte det helt ut. Vanlig brus synes jeg blir for søtt, jus og melk liker jeg heller ikke. For å få dekket kalsiumbehovet, prøver jeg å få i meg yoghurt noen ganger i uken.

Kaffe drikker jeg sjeldent, men drikker desto mer te, både grønn te og vanlig. Raffinert sukker bruker vi lite av, prøver å bruke fruktose eller andre søtningsmidler. Kaker og boller baker vi som de fleste andre, men ikke hver helg.

Heldigvis så er jeg ikke så glad i junk food, så den biten har jeg ikke savnet.

Ellers få føler jeg at vi lever ganske så sunt, men det kan bli bedre! Ellers er livet for kort til å drikke dårlig rødvin, og ikke unne seg god sjokolade!

Skrevet

Ser poenget ditt, Evelina, men vil legge til at det er stor forskjell på å spise slankepiller og å spise sunt og variert.

For egen del vil jeg faktisk si at det å ha et gjennomtenkt forhold til helheten i kostholdet mitt i bunn og grunn ikke handler mest om forsakelse - det er snarere noe jeg unner meg selv og helsen min.

Skrevet
Ser poenget ditt, Evelina, men vil legge til at det er stor forskjell på å spise slankepiller og å spise sunt og variert.

Ja det er stor forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg hauet, som dem sier...................... ;)

Skrevet
Ja, jeg tenker mye på det, men unner meg litt usunt av og til.

Når jeg tenker over det er jeg ikke veldig sunn likevel, drikker mengder av pepsi max og te med suketter :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...