Peanut Skrevet 9. november 2024 #61 Del Skrevet 9. november 2024 Så jeg er lilla bil som kommer nedover Kirkeveien på Majorstuen, skal over krysset og videre nedover. Grønn strek= grønt lys, røde streker= rødt lys Jeg kom i en fart av 35 i fartssone 50 da det jo er et kryss og måtte tute på en tulling som bare gikk på rødt lys. Fikk fingeren tilbake. Når jeg er fotgjenger så sjekker jeg alltid om det er klart før jeg går over, det er visst blitt en mangelvare(?) Folk bare vasser over som tullinger på rødt og tror alle andre bare stopper. ~•~ Tutet på to kjerringer som bare stoppet opp i fotgjengerfeltet for å snakke sammen. Altså ~•~ Hadde en mye mindre bil før. Noen med større biler føler tydeligvis at de kan presse seg inn foran. Da og nå blir det tut, med mindre det er glidelås. ~•~•~ Har blitt opplevd å blitt tutet på om jeg ikke kjører fort nok på motorveien i venstre felt. Fartsgrense 110 og jeg innrømmer at jeg kan kjøre noe fortere. ~•~•~ Da vi hadde tilhenger opplevde vi ofte å bli tutet på. Tilhenger uten bremser før kunne ikke kjøre fortere enn 60… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #62 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 13.41): Mens du kjører fordi en annen bil mente du gjorde noe feil? Jeg opplevde det idag, men det var jo den bilen som tuta, en gammel mann forøvrig som var uforsiktig og ikke så seg for. Har aldri tuta på noen selv. Men ville sikkert tutet om noen gjorde en veldig stor og farlig feil eller kjørte alt for fort, men generelt så vet jeg at selv så blir jeg ganske skjelven og forfjamset hvis folk tuter så syns ikke man burde tute for alt mulig. Tuter du selv mye på feil folk gjør? Anonymkode: 7d629...61e Ble tuta på da jeg sto i et lyskryss. Akkurat ut av den veien sto det informert på et gult skilt at man skal vente og følge trafikken. Det var rødt fra begge kanter så jeg måtte vente å se hvilke side som kjører før jeg kan kjøre. Bilen bak meg tuta flere ganger, men jeg kunne ikke kjøre i den retningen jeg skulle i tilfelle de fikk grønt mot meg. Så jeg lot den stå å tute. Det var en litt rar løsning ved veiarbeid der to av sidene har lys og de to andre sidene nå vente å se. Sist jeg tuta på noen så var jeg i en rund kjøring og skulle til å forlate den da noen kaster seg ut fra venstre. Jeg bremser ned, så bremser den ned, så kjører jeg også har den andre bilen plutselig bånn gass igjen. Tuta da det nesten smalt. Satt ei ung jente i den bilen, så tror det var en god lærdom for henne. Anonymkode: fcaf0...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #63 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble tuta på da jeg sto i et lyskryss. Akkurat ut av den veien sto det informert på et gult skilt at man skal vente og følge trafikken. Det var rødt fra begge kanter så jeg måtte vente å se hvilke side som kjører før jeg kan kjøre. Bilen bak meg tuta flere ganger, men jeg kunne ikke kjøre i den retningen jeg skulle i tilfelle de fikk grønt mot meg. Så jeg lot den stå å tute. Det var en litt rar løsning ved veiarbeid der to av sidene har lys og de to andre sidene nå vente å se. Sist jeg tuta på noen så var jeg i en rund kjøring og skulle til å forlate den da noen kaster seg ut fra venstre. Jeg bremser ned, så bremser den ned, så kjører jeg også har den andre bilen plutselig bånn gass igjen. Tuta da det nesten smalt. Satt ei ung jente i den bilen, så tror det var en god lærdom for henne. Anonymkode: fcaf0...758 Rundkjøring, tlf ville vist ikke ta riktig skriving der. Anonymkode: fcaf0...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #64 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble tuta på da jeg sto i et lyskryss. Akkurat ut av den veien sto det informert på et gult skilt at man skal vente og følge trafikken. Det var rødt fra begge kanter så jeg måtte vente å se hvilke side som kjører før jeg kan kjøre. Bilen bak meg tuta flere ganger, men jeg kunne ikke kjøre i den retningen jeg skulle i tilfelle de fikk grønt mot meg. Så jeg lot den stå å tute. Det var en litt rar løsning ved veiarbeid der to av sidene har lys og de to andre sidene nå vente å se. Sist jeg tuta på noen så var jeg i en rund kjøring og skulle til å forlate den da noen kaster seg ut fra venstre. Jeg bremser ned, så bremser den ned, så kjører jeg også har den andre bilen plutselig bånn gass igjen. Tuta da det nesten smalt. Satt ei ung jente i den bilen, så tror det var en god lærdom for henne. Anonymkode: fcaf0...758 * høyre. Så mye feil 🙈 Anonymkode: fcaf0...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #65 Del Skrevet 9. november 2024 I dag igjen. Var ei tøyte som tutet grunnet jeg stoppet/virket for en fra høyre som hadde passert vikelinjen og 6 andre biler som hadde ignorert i ei rundkjøring. Klarer ikke 90% av befolkningen å kjøre i rundkjøring??? Glad jeg har stor bil,neste gang skal jeg klippe bilen i to til den fjorten som kommer fra venstre i fra venstre da jeg er inne i rundkjøringen, håper vedkommende mister lappen i 6Mnd for ikke å ha overholdt vikeplikten. Anonymkode: 208e9...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #66 Del Skrevet 9. november 2024 Ja, et par ganger. Det var på sin plass. Anonymkode: ca307...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #67 Del Skrevet 11. november 2024 Ja i fjor da jeg øvelseskjøre før jeg klarte billappen. Den tiden jeg var usikker på rundkjøring, stod 1 sekund for lenge ifølge bilen bak. Hun tuta. Så kom vi til neste rundkjøring, hun tuta igjen nesten før jeg stoppa ved rundkjøring😅 trist at ingen tar hensyn til at andre faktisk må lære, og heller velger å ville stresse dem opp. Ble ikke stressa av det, men er jo selvfølgelig ikke noe ålreit. Tuting skal jo opprinnelig kun brukes til å varsle f.eks farer. Anonymkode: 3bb28...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 11. november 2024 #68 Del Skrevet 11. november 2024 Det er i prinsippet ulovlig å bruke hornet i andre situasjoner enn når det er nødvendig for trafikksikkerheten, slik som ved å varsle om en fare. Trafikkreglene spesifiserer at bilhornet kun skal brukes for å hindre fare i trafikken, og unødvendig tuting kan regnes som brudd på disse reglene. Unødvendig tuting, som å bruke hornet for å hilse, uttrykke irritasjon, eller for moro skyld, kan føre til reaksjoner fra politiet, og i noen tilfeller kan man risikere å få bot. Dette regnes som en forstyrrelse av trafikken og kan også være irriterende eller skremmende for andre trafikanter og fotgjengere. Så kort sagt: utenfor nødsituasjoner er det ulovlig å tute i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 11. november 2024 #69 Del Skrevet 11. november 2024 Eric_B skrev (På 15.10.2024 den 14.56): Tuter på folk hver dag. Spesielt om de bare kjører fartsgrensen i venstrefilen mens høyre har plass. Det er klassiker. Latterlig mange som ikke forstår at venstrefila skal man kjøre forbi i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #70 Del Skrevet 30. november 2024 Ble tutet hardt på da jeg stoppet for å slippe over en fotgjenger som skulle over i fotgjengerfeltet,men bilen bak hadde ikke tid til slike "brysomme forsinkelser"som personer over gangfelt..Da kjente jeg det kokte litt under snippen.. Anonymkode: 85bd6...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå