AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #41 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når vi er inne på det, jeg opplevde en skikkelig irritert bilfører en gang jeg kjørte ut på hovedveien. Jeg har på autolys på langlys men de slår seg ikke på før jeg har kommet opp i en viss hastighet. Når jeg kom ut på veien slo den seg på ganske fort, før den slo seg av fordi det kom en bil i mot. Tenker egentlig at bilføreren i mot kanskje burde ha skjønt at det var autolys som gjorde det, og det var virkelig bare snakk om at lysa var på et sekund før de slo seg av. Det var virkelig et stykke før den passerte, så det var ikke sånn at jeg slo av lysa rett før den passerte akkurat, det skjedde en stund før. Men rett før den passerte meg, så slo den på langlysa som en slags "hevn". Det synes jeg var skikkelig dårlig og barnslig gjort. Mye verre å få langlys rett i trynet rett før den passerer, enn den avstanden jeg hadde. Det hadde fint holdt å blinke med lysa, det der gjorde meg skikkelig forbannet altså! Anonymkode: e2d05...598 Oss som kjører eldre biler skjønner ikke hva du snakker om her. Så det kan godt hende det var jeg som blinka med lysene til deg. Anonymkode: 69c64...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 17. oktober 2024 #42 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er det som haster så da? Anonymkode: 51b13...f93 Hva er poenget med å kjøre så sakte at man har 300 meter med kø bak seg da? Fint for dem som kommer i utrykking da eller? Kjører forbi 20 plasser dem kan stoppe på men det gjør dem ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #43 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jepp. Tuter på folk som kaster seg inn i rundkjøringa forran meg og bryter vikeplikten. Og folk som sover ved grønnt lys i lang tid. Og folk som skifter felt uten å se seg for så de holder på å presse meg av veien. Og folk som kutter over begge feltene i tofelts rundkjøringer så jeg må bråbremse i indre feltet for at de ikke skal krasje inn i meg. Anonymkode: 94c3e...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #44 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oss som kjører eldre biler skjønner ikke hva du snakker om her. Så det kan godt hende det var jeg som blinka med lysene til deg. Anonymkode: 69c64...d4a Poenget var at vel uansett at langlysa gikk på et sekund og bilen var fortsatt langt borte, og reaksjonen til bilføreren var både barnslig og trafikkfarlig med å sette på langlysa rett før passering, ikke bare blinke med lysa som hadde vært en mer ok reaksjon. Anonymkode: e2d05...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #45 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget var at vel uansett at langlysa gikk på et sekund og bilen var fortsatt langt borte, og reaksjonen til bilføreren var både barnslig og trafikkfarlig med å sette på langlysa rett før passering, ikke bare blinke med lysa som hadde vært en mer ok reaksjon. Anonymkode: e2d05...598 Hadde en gjensidig barnslig slik reaksjon i en lang tunell i Nordland for noen år siden. Jeg hadde gått lei alle som kjører rundt med grøftelysa på. Så når jeg så en i andre enden av tunellen med det så satte jeg også på mine grøftelys. Han reagerte da med å sette på fjernlysene sine, så da satte jeg på mine fjernlys også. Så eskalerte han videre med å sette på 1000 metringene sine, og jeg fulgte på med å sette på 1000 metringene mine. Så til slutt tutet vi begge på hverandre når vi passerte... Anonymkode: 94c3e...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 17. oktober 2024 #46 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva er det som haster så da? Anonymkode: 51b13...f93 Er ikke din business , om du er i veien for andre så må du flytte deg samme hva du føler, det står i veitrafikkloven. Det er mulig å få førerkortet beslaglagt ved å ligge i 65 i en 80 hvis man ikke viker ved anledning. 15 over i 80 er bare 4-5 000 i bot sett bort fra prikker og alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #47 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg tuter om andre tuter (tutekor 🤣) Anonymkode: e3e76...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #48 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 14.46): Når folk gjør sånt stopper jeg bilen helt og stirrer på dem i sånn 10 sekunder for å vise at jeg gledelig sløser med tiden for at vedkommende må vente. At det blir litt kø er faktisk bare gøy for meg, tru det eller ei. 🤣 Anonymkode: dceb5...7ce Skjønner ikke at du tør. Folk er så vanvittig ustabile når det kommer til sitte i bil og være sint. Noen klikker det jo regelrett for, jeg har jo sett folk gå ut av bilen sin og hamre løs på bilen de har vært forbanna på. Anonymkode: 3b8cb...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #49 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 17.39): Hilsen Wenche 71 Anonymkode: 0cf72...7fd Hilsen LOVEN Anonymkode: 3b8cb...ac9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #50 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 9.16): Ble tuta på av diger lastebil under forbikjøring ei gang (tofelts, jeg lå i venstre). Det var på motorveien, så fartsgrensa var 100. Lastebilen lå i 80. Det kom utkjøring på høyre side (så fletting for lastebilen ved trafikk). En sånn med langt felt for fartsøkning. Jeg begynte forbikjøring et stykke før avkjørselen, men lastebilen speedet, og jeg tenkte det muligens kom bil ut av utkjørsel som lastebilen ville komme før eller noe, men jeg fortsatte forbikjøringa i anstendig fart. Det gikk ikke så fort som håpet mtp at lastebilen satte opp farta. Det var dårlig sikt der jeg lå ifht utkjørsel. Da jeg var halvveis forbi tuta lastebilen så jeg skvatt og nesten kjørte i autovernet. Bråbremsa også. Så for meg at det kom noen ut av utkjøring som kjørte som et rasshøl eller noe så det var stor fare for ulykke, og at lastebilen muligens ville komme inn i mitt felt og gruse meg for å unngå ulykke foran seg. Lastebilen raste videre. Det var ingen biler, det var bare den og meg på veien... Jeg vet ikke hva jeg gjorde galt, men nå kvier jeg meg lenge før jeg gjør en forbikjøring av lastebiler og aldri før utkjørsel. Anonymkode: 06e31...94e Lastebilsjåfører er ofte rasshøl. Har selv måtte stoppe helt på påkjøringsrampa fordi tre lastebiler på rad nekta å flytte seg til venstre fil eller lage ei luke mellom seg. Sto en annen gang i en veldig trafikkert rundkjøring i rushen og ventet på ei luke, når lastebilen jeg hadde oppi rompa sto på hornet fordi vedkommende mente at jeg burde kjøre. Det var IKKE forsvarlig å kjøre. Jeg skvatt sånn av den enormt høye lyden at jeg glapp pedalen, kvelte motoren og bilen hoppa frem i rundkjøringa. Heldigvis bråbremsa de som kom, så jeg kunne kjøre. De tuta selvfølgelig også, kjempekos. Jeg tuter som regel bare når andre skaper, eller er på vei til å skape, en farlig situasjon. Tuting sitter litt løsere om jeg ser at det er en mann på 50+, de trenger å bli satt på plass 😅 Finnes ikke måte på hvor mange luker de finner for Porschen sin sammenlignet med alle andre. Luker finnes jo overalt så lenge den du har vikeplikt for bråbremser. Anonymkode: 34bfb...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #51 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 14.30): Jeg har bodd i land hvor det å tute er en intrikat del av trafikken. Så, ja, jeg har tutet på andre titusenvis av ganger. Anonymkode: dceb5...7ce Ikke i norge håper jeg. Det blir for dumt. Anonymkode: baf1e...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #52 Del Skrevet 21. oktober 2024 Nevian skrev (På 15.10.2024 den 15.14): Jeg tuter først når jeg virkelig må kaste meg på bremsen for å unngå kollisjon. Ikke av mindre ting som kun er irriterende, og uten direkte fare for sammenstøt. Den jeg ev. skulle tutet på vet jo gjerne allerede at hen har gjort noe ugreit, og trenger vel ingen til å understreke det. Mange av gangene noen tuter på meg vet jeg det i hvert fall godt selv Dette! Anonymkode: baf1e...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. oktober 2024 #53 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 13.41): Mens du kjører fordi en annen bil mente du gjorde noe feil? Jeg opplevde det idag, men det var jo den bilen som tuta, en gammel mann forøvrig som var uforsiktig og ikke så seg for. Har aldri tuta på noen selv. Men ville sikkert tutet om noen gjorde en veldig stor og farlig feil eller kjørte alt for fort, men generelt så vet jeg at selv så blir jeg ganske skjelven og forfjamset hvis folk tuter så syns ikke man burde tute for alt mulig. Tuter du selv mye på feil folk gjør? Anonymkode: 7d629...61e Blir tutet på en sjelden gang; noen ganger vet jeg at jeg gjorde en feil, andre ganger så vet jeg at jeg ikke har gjort noe feil, og noen har sannsynligvis misforstått trafikkbildet. Jeg har lav terskel for å tute etter norsk standard, etter å ha vokst opp i utlandet. Jeg er så lei av å stå som nummer to i et lyskryss, og se på at bilen foran meg ikke følger med på at lyset har blitt grønt. Selv begynner jeg å trille når det er gult, så lenge krysset er klart. Jeg tuter også titt og ofte på sjåfører som skaper farlige situasjoner, f.eks. ved å bryte vikeplikten når de kommer inn i en rundkjøring som jeg allerede er inne i, som kutter over filene i rundkjøringer med to felt, som skjener over på motorveien eller som forsøker å legge seg inn i meg fordi de ikke har sjekket blindsona, som ikke overholder vikeplikt i kryss osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 24. oktober 2024 #54 Del Skrevet 24. oktober 2024 Tuta en gang på en mopedist som sto foran meg og ventet på grønt. Vedkommende ble så forfjakset at hen kjørte på rødt. Da lo jeg godt. Ja jeg vet jeg var ond... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #55 Del Skrevet 24. oktober 2024 Ang tuting på bilister foran som ikke dår med seg st det er grønt lys. Jeg opplever at dette skjer oftere i dag enn for 10-15 år siden. Jeg tipper det handler om at folk benytter lyskryss situasjonen til å sjekke mobil meldinger o.l. Det er en grunn til at mobilbruk i bil er strengt forbudt. Folk detter ut på et par sekunder. Anonymkode: 03cb9...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #56 Del Skrevet 24. oktober 2024 Ang tuting i trafikken generelt så syns jeg det er en uting generelt. Det skaper generelt et farligere og mer anspent trafikkbilde enn å kjøre litt for sent eller være litt klumsete. Jeg har blitt tutet på fordi jeg blir usikker på motorveien når det er tett med biler og og hvor jeg ønsker å holde riktig avstand til bilen foran. Da må jeg gjerne ned i fart. Når jeg endelig får riktig avstand varer det bare noen sekund så kjører en forbi meg og legger seg 5 meter foran meg igjen. Og jeg må igjen sakne farten og samme greia skjer gjerne igjen og igjen. Da har det hendt folk tuter på meg og det oppleves vondt og skremmende fordi jeg generelt er usikker på meg selv i trafikken. Ikke minst føles det urettferdig fordi jeg jo egentlig blir tutet på fordi jeg ønsker å holde riktig avstand i trafikken. Har et familiemedlem som ble lam etter nakkesleng/brudd i nakken pga hun ble påkjørt bakfra på motorveien ved trafikkulykke foran/bråstopp. Virker som om mange glemmer hvor viktig det er å holde avstand, særlig der. Anonymkode: 03cb9...89d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 24. oktober 2024 #57 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har blitt tutet på fordi jeg blir usikker på motorveien når det er tett med biler og og hvor jeg ønsker å holde riktig avstand til bilen foran. Da må jeg gjerne ned i fart. Når jeg endelig får riktig avstand varer det bare noen sekund så kjører en forbi meg og legger seg 5 meter foran meg igjen. Og jeg må igjen sakne farten og samme greia skjer gjerne igjen og igjen. Da har det hendt folk tuter på meg og det oppleves vondt og skremmende fordi jeg generelt er usikker på meg selv i trafikken. Ikke minst føles det urettferdig fordi jeg jo egentlig blir tutet på fordi jeg ønsker å holde riktig avstand i trafikken Dette er ikke normalt. Jeg holder alltid god avstand til bilen foran meg på motorveien, og har ALDRI blitt tutet på. Det høres ut som du gjør farlige nedbremsinger på motorvei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #58 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ang tuting i trafikken generelt så syns jeg det er en uting generelt. Det skaper generelt et farligere og mer anspent trafikkbilde enn å kjøre litt for sent eller være litt klumsete. Anonymkode: 03cb9...89d At jeg har tutet på folk som har prøvd å skifte felt på motorveien uten å sjekke blindsonen har flere ganger hindret en kollisjon på motorveien. Så jeg er ikke enig i at det gjør trafikken mer utrygg. Anonymkode: 94c3e...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #59 Del Skrevet 4. november 2024 Ja. Av en idiot fra venstre i ei rundkjøing som ikke hadde lært seg vikeplikt. Anonymkode: 208e9...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #60 Del Skrevet 4. november 2024 Ja, når jeg ikke kommer meg ut av lyskryss FØR det er grønt da tuter en og annen person. Bor i Drammen, masse lyskryss 😄 Anonymkode: baf1e...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå