Gå til innhold

Har du opplevd å bli tuta på i trafikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Blitt tutet på og har tutet på andre. Jeg har nok mest tutet på andre, jeg lider av road rage.

Anonymkode: 74af5...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble tuta på fordi bilen bak meg tydeligvis mente jeg skulle kjøre ut i et kryss jeg hadde vikeplikt for når det kom biler i begge retninger på veien. Bilisten mente vel at jeg bare skulle kjøre ut i veien og bli påkjørt da 🤷‍♀️

Anonymkode: 70948...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuter stort sett aldri. Alle kan gjøre feil og ingen blir bedre av at andre skriker til dem. Tuting er dessuten ulovlig. 

Jeg har blitt tutet på mange ganger. Min filosofi er at de som tuter på andre er egoistiske idioter uten empati og folkeskikk, men blir likevel irritert av oppførselen deres. 

Anonymkode: f6b71...2bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det lov å kjøre over fartsgrensen i forbikjøringsfeltet? Nye regler?

Anonymkode: b1495...145

Er ikke lov å hindre andre i trafikken og ikke lov å ligge i forbikjøringsfelt så lenge høyre fil har plass. Hva andre gjør av lovbrudd har ingenting med deg å gjøre. For alt du vet har bilen bak deg en fødende kvinne i baksetet. Eller meg, utålmodig voksne mann alene i bilen. Ikke godt å si, bot hadde du fått samme hva :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tuter stort sett aldri. Alle kan gjøre feil og ingen blir bedre av at andre skriker til dem. Tuting er dessuten ulovlig. 

Jeg har blitt tutet på mange ganger. Min filosofi er at de som tuter på andre er egoistiske idioter uten empati og folkeskikk, men blir likevel irritert av oppførselen deres. 

Når jeg skal kjøre ut hjemme kommer jeg fra høyre ut i en vai med vanlig høyre regel. Ca. 50% av bilene ga blaffen i det og bare gassa på forbi når jeg var på vei ut. SÅ jeg er altså den egoistiske idioten uten empati og folkeskikk fordi jeg tutet på dem for å vise at jeg var der? Og de som gir blaffen i vikeplikten er da?

Anonymkode: 90e54...86b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg skal kjøre ut hjemme kommer jeg fra høyre ut i en vai med vanlig høyre regel. Ca. 50% av bilene ga blaffen i det og bare gassa på forbi når jeg var på vei ut. SÅ jeg er altså den egoistiske idioten uten empati og folkeskikk fordi jeg tutet på dem for å vise at jeg var der? Og de som gir blaffen i vikeplikten er da?

Jeg har selv blitt tutet på av idiot som mente at det var en vei med forkjørsrett når det var vanlig høyreregel som gjaldt. 

Slik jeg ser det, tuter man utelukkende for å redde liv/varsle, ellers aldri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, det har jeg. Klarte å kvele motoren før jeg skulle kjøre inn i en rundkjøring og det var visst så traumatiserende for noen at de da måtte tute. De måtte jo da vente i hele 5 sekunder ekstra.

Jeg skjønner tuting når noen gjør farlige ting i trafikken eller i andre situasjoner der det er nødvendig, men enkelte er veldig utålmodige.

Anonymkode: ed506...6d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tutet på i rundkjøringer av noen som hadde vikeplikt. Det virker som noen tror at bare man har stor nok fart inn i en rundkjøring, så har de forkjørsrett

Anonymkode: 0a96e...d3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eric_B skrev (1 time siden):

Er ikke lov å hindre andre i trafikken og ikke lov å ligge i forbikjøringsfelt så lenge høyre fil har plass. Hva andre gjør av lovbrudd har ingenting med deg å gjøre. For alt du vet har bilen bak deg en fødende kvinne i baksetet. Eller meg, utålmodig voksne mann alene i bilen. Ikke godt å si, bot hadde du fått samme hva :)

Du skal holde fartsgrensen når du gjør en forbikjøring 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hilsen Wenche 71

Anonymkode: 0cf72...7fd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mens du kjører fordi en annen bil mente du gjorde noe feil? 

Jeg opplevde det idag, men det var jo den bilen som tuta, en gammel mann forøvrig som var uforsiktig og ikke så seg for. Har aldri tuta på noen selv. Men ville sikkert tutet om noen gjorde en veldig stor og farlig feil eller kjørte alt for fort, men generelt så vet jeg at selv så blir jeg ganske skjelven og forfjamset hvis folk tuter så syns ikke man burde tute for alt mulig. Tuter du selv mye på feil folk gjør? 

Anonymkode: 7d629...61e

Blitt tuta på, særlig da jeg var yngre og kjørte 250 hester turbobil. Tuta da også på endel folk, særlig de som presterer å ligge i venstrefil i eller under fartsgrensen (ikke noen reell forbikjøring mao.).

Litt annen ende av spekteret, men likevel - tutingen har vært forbi jeg har kjørt på en aggressiv måte, som man i grunn ikke skal gjøre. Jo, de jeg har tutet på har kjørt på en måte man ikke burde - etter min mening - men det var helt klart jeg som kjørte "verst".

Kort oppsummert; ja, jeg har blitt tutet på, men da fordi jeg var en guttunge som var kongen av veien. I senere år har jeg aldri blitt tutet på.

Anonymkode: e50c5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada men det er to lovbrudd å hindre trafikk. Og du har ikke noe med andres lovbrudd å gjøre om du ikke er politi i tjeneste. Så fløtt deg 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tutet på her om dagen. Jeg stoppet for en bil jeg hadde vikeplikt for, bilen bak meg mente visst jeg burde fortsette å kjøre. 

Anonymkode: db501...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har selv blitt tutet på av idiot som mente at det var en vei med forkjørsrett når det var vanlig høyreregel som gjaldt. 

Slik jeg ser det, tuter man utelukkende for å redde liv/varsle, ellers aldri. 

Men det er det gjør, jeg tuter for å varsle at nå glemte du vikeplikten din og hadde ikke jeg bråbremst så hadde det smelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel ikke, som jeg kan huske i farten blitt tutet på av bilist. Men har blitt ropt til av en idiot av en syklist i kondomdrakt, hvor han mente han hadde en helt tydelig forkjørsrett over et gangfelt hvor for det første jeg hadde ikke sett han, fordi han kom bakfra, og det var inn/ut av et kryss, og biler i alle retninger som jeg og hadde vikeplikt for. Tro om jeg gjorde noen stor notis av han? NOPE!

Anonymkode: 3da1c...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tuta på av diger lastebil under forbikjøring ei gang (tofelts, jeg lå i venstre). Det var på motorveien, så fartsgrensa var 100. Lastebilen lå i 80. Det kom utkjøring på høyre side (så fletting for lastebilen ved trafikk). En sånn med langt felt for fartsøkning. Jeg begynte forbikjøring et stykke før avkjørselen, men lastebilen speedet, og jeg tenkte det muligens kom bil ut av utkjørsel som lastebilen ville komme før eller noe, men jeg fortsatte forbikjøringa i anstendig fart. Det gikk ikke så fort som håpet mtp at lastebilen satte opp farta. Det var dårlig sikt der jeg lå ifht utkjørsel. Da jeg var halvveis forbi tuta lastebilen så jeg skvatt og nesten kjørte i autovernet. Bråbremsa også. Så for meg at det kom noen ut av utkjøring som kjørte som et rasshøl eller noe så det var stor fare for ulykke, og at lastebilen muligens ville komme inn i mitt felt og gruse meg for å unngå ulykke foran seg. Lastebilen raste videre. Det var ingen biler, det var bare den og meg på veien... Jeg vet ikke hva jeg gjorde galt, men nå kvier jeg meg lenge før jeg gjør en forbikjøring av lastebiler og aldri før utkjørsel.

Anonymkode: 06e31...94e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tuta på i en rundkjøring en gang, jeg skulle bare rett til høyre og det var rikelig med luka å hive seg inn før den kom, den kom helt fra andre siden og hadde ikke kommet særlig langt. Spesielt.

Når vi er inne på det, jeg opplevde en skikkelig irritert bilfører en gang jeg kjørte ut på hovedveien. Jeg har på autolys på langlys men de slår seg ikke på før jeg har kommet opp i en viss hastighet. Når jeg kom ut på veien slo den seg på ganske fort, før den slo seg av fordi det kom en bil i mot. Tenker egentlig at bilføreren i mot kanskje burde ha skjønt at det var autolys som gjorde det, og det var virkelig bare snakk om at lysa var på et sekund før de slo seg av. Det var virkelig et stykke før den passerte, så det var ikke sånn at jeg slo av lysa rett før den passerte akkurat, det skjedde en stund før. Men rett før den passerte meg, så slo den på langlysa som en slags "hevn". Det synes jeg var skikkelig dårlig og barnslig gjort. Mye verre å få langlys rett i trynet rett før den passerer, enn den avstanden jeg hadde. Det hadde fint holdt å blinke med lysa, det der gjorde meg skikkelig forbannet altså!

Anonymkode: e2d05...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingar-André skrev (På 15.10.2024 den 15.30):

Tuter hver gang jeg kjører fordi folk skal ligge i 65 i 80 sona.

Hva er det som haster så da? 

Anonymkode: 51b13...f93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...