Gå til innhold

Erfaring med barn og veksthormoner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uanonym bruker skrev (1 minutt siden):

Regner med det ja, derfor er det dumt at folk i tråden her påstår det er fritt for bivirkninger.

Det meste som har en virkning, har også en bivirkning.

Nettop, blir irritert av sånt for det stemmer jo ikkr

Anonymkode: e3fab...a07

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nettop, blir irritert av sånt for det stemmer jo ikkr

Det irriterer meg at synsere på KG som ikke har fått behandling og ikke har barn som har fått veksthormonbehandling vet mer enn vi som faktisk har barn som går på slik behandling. Vi får veksthormonbehandling på landets største sykehus og informasjonen vi har fått er at det er FÅ bivirkninger og det er SJELDENT at de forekommer. Men det kan selvfølgelig skje. Dette i motsetning til behandling som bremser veksten hvor bivirkninger er vanligere og flere. 

Anonymkode: 2d1a1...45c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (9 timer siden):

Da er jo far veldig lav. Du er jo "høyere" enn far (justert for kjønn - du er 9 cm under snittet, han er 15 cm under snittet). Det er dermed ikke rart at dere får lave barn, men jeg tror heller du vil trekke opp enn ned.

Har dere snakket med helsepersonell om dette?

Ifølge vekstkurven er gjennomsnittshøyden for en 4 år gammel gutt 104 cm, så å være under 1 m er vel ikke nødvendigvis alarmerende lavt? https://www.vekststudien.no/kurver/gutter15.pdf

Jeg synes det høres rart ut at veksthormoner ikke skal ha noen bivirkninger (som flere påstår), da hormoner for å bremse lengdevekst (altså det motsatte) lenge har vært kjent for å ha mye bivirkninger, blant annet overvekt og lavere fertilitet (i alle fall for jenter). Jeg ville i alle fall ha sjekket ut dette nøye i forkant.

Han blir 4,5 neste mnd., så godt over 4. i tillegg så betyr jo de centimeterne mer jo yngre de er.

Sønn er betydelig lavere enn far var på samme alder, (vi har en dørkarm på hans familiehytte der fars høyde er registrert opp igjennom) derfor er jeg ekstra bekymret for at sønnen vår blir lavere enn faren. 

Jeg tror vekstfremmende hormoner har mye mindre bivirkninger enn veksthemmende, det gir de visst nesten ikke lenger. 

ts

Anonymkode: 47c8a...d83

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 20.53):

Hvor høye er dere?

Anonymkode: 1cf3a...186

Jeg ble litt over 160, noe jeg er fornøyd med som jente. Er fortsatt blant de lavere, men ingen som reagerer på at jeg er veldig liten. Legene regnet med jeg kom til å bli maks 155 cm uten hormoner.

Anonymkode: 222a5...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det irriterer meg at synsere på KG som ikke har fått behandling og ikke har barn som har fått veksthormonbehandling vet mer enn vi som faktisk har barn som går på slik behandling. Vi får veksthormonbehandling på landets største sykehus og informasjonen vi har fått er at det er FÅ bivirkninger og det er SJELDENT at de forekommer. Men det kan selvfølgelig skje. Dette i motsetning til behandling som bremser veksten hvor bivirkninger er vanligere og flere. 

Anonymkode: 2d1a1...45c

Eh hvem mener du er synder her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...