Gå til innhold

VR-briller til PS4


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en gave. Hva trenger man om man skal ha VR-briller til en Playstation 4? Er helt grønn, så trenger virkelig hjelp. Han har Playstation 4 fra før og ønsker seg VR-briller. Kjøper man bare brillene og bruker de spillene man har eller er det egne spill? Hva trengs? Prøver å søke på nett, men det er jo en jungel av svar der og jeg skjønner lite... :( 

Anonymkode: 01832...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ikke så kjent med VR til playstation, men de har kommet med et eget som hetter PSVR, bare sørg for at dette passer til PS4(usikker om alle gjør det) men her kan du nok få veiledning fra butikken du skal handle hos.

Det er egne spill for VR, men noen kan spilles på både VR og med vanlig kontroll.

Igjen ikke så kjent med PS men regne med at du kan filtrere ut at du kun for opp spill som er kompatible med VR inne på PS butikken, dette er det nok og informasjon om inne på spill info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal kjøpe en gave. Hva trenger man om man skal ha VR-briller til en Playstation 4? Er helt grønn, så trenger virkelig hjelp. Han har Playstation 4 fra før og ønsker seg VR-briller. Kjøper man bare brillene og bruker de spillene man har eller er det egne spill? Hva trengs? Prøver å søke på nett, men det er jo en jungel av svar der og jeg skjønner lite... :( 

Anonymkode: 01832...56b

Første generasjon PSVR, for PS4, er ikke lenger i salg. Dette er relativt gamle greier (konsollen kom i 2013 og VR-brillene i 2016), så begge deler har blitt erstattet av nyere (og dyrere!) produkter. Du kan jo kikke på Finn, men jeg tror kanskje det hadde vært like greit å se på noe annet. Meta Quest er en populært løsning med alt i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (18 minutter siden):

Første generasjon PSVR, for PS4, er ikke lenger i salg. Dette er relativt gamle greier (konsollen kom i 2013 og VR-brillene i 2016), så begge deler har blitt erstattet av nyere (og dyrere!) produkter. Du kan jo kikke på Finn, men jeg tror kanskje det hadde vært like greit å se på noe annet. Meta Quest er en populært løsning med alt i ett.

Det var det som ante meg ja. Har kikket på denne Meta Quest siden det kom opp ved søk. Er den til å bruke helt uavhengig av PS4? 

Anonymkode: 01832...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Okapi skrev (26 minutter siden):

Første generasjon PSVR, for PS4, er ikke lenger i salg. Dette er relativt gamle greier (konsollen kom i 2013 og VR-brillene i 2016), så begge deler har blitt erstattet av nyere (og dyrere!) produkter. Du kan jo kikke på Finn, men jeg tror kanskje det hadde vært like greit å se på noe annet. Meta Quest er en populært løsning med alt i ett.

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var det som ante meg ja. Har kikket på denne Meta Quest siden det kom opp ved søk. Er den til å bruke helt uavhengig av PS4? 

Anonymkode: 01832...56b

Ser forresten at det er en egen app. Hm, kan være at jeg kjøper på finn ja. Så kan man jo heller bytte ut hele greiene senere. 

Anonymkode: 01832...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (1 time siden):

jeg er ikke så kjent med VR til playstation, men de har kommet med et eget som hetter PSVR, bare sørg for at dette passer til PS4(usikker om alle gjør det) men her kan du nok få veiledning fra butikken du skal handle hos.

Det er egne spill for VR, men noen kan spilles på både VR og med vanlig kontroll.

Igjen ikke så kjent med PS men regne med at du kan filtrere ut at du kun for opp spill som er kompatible med VR inne på PS butikken, dette er det nok og informasjon om inne på spill info.

Mulig vi må gå bort fra PS, men har du andre erfaringer med VR? Ser at Meta Quest har blitt nevnt. Finnes det andre? Kan sikkert søke selv, men går meg helt vill i denne jungelen altså...

Anonymkode: 01832...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var det som ante meg ja. Har kikket på denne Meta Quest siden det kom opp ved søk. Er den til å bruke helt uavhengig av PS4? 

Anonymkode: 01832...56b

Meta er selskapet som driver Facebook, Instagram, etc. De har sitt eget opplegg og er på en måte en konkurrent til Sony, Nintendo og Microsoft i spillmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 timer siden):

Hvis du er ekstra gavmild kjøper du en PS5 og PSVR2... 

Da kan man vel like gjerne kjøpe Meta Quest? Det blir i hvert fall billigere og kanskje bedre?

Anonymkode: 01832...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulig vi må gå bort fra PS, men har du andre erfaringer med VR? Ser at Meta Quest har blitt nevnt. Finnes det andre? Kan sikkert søke selv, men går meg helt vill i denne jungelen altså...

Anonymkode: 01832...56b

Jeg bruker Meta Quest og er veldig fornøyd med det, her har de en stor spillbutikk inne på selve headsettet, men samtidig ganske enkelt og greit å koble til trådløst via PC og spille fra den men trenger litt sterkere pc for det.

Men som sagt så har de et ganske godt utvalg av spill, og det er veldig enkelt å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da kan man vel like gjerne kjøpe Meta Quest? Det blir i hvert fall billigere og kanskje bedre?

Anonymkode: 01832...56b

Men da må man ha en spill-pc også? Tviler på at Sonys systemet snakker spesielt godt sammen med Facebook og Instagram 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (11 timer siden):

Men da må man ha en spill-pc også? Tviler på at Sonys systemet snakker spesielt godt sammen med Facebook og Instagram 

Meta Quest kan brukes med PC, men den er også "selvgående".

Anonymkode: a138e...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meta Quest kan brukes med PC, men den er også "selvgående".

Anonymkode: a138e...024

Så jeg kan spille Half Life Alyx og No Man's Sky på en helt vanlig laptop med Meta Quest? 

Var en ganske solid prislapp på de brillene også da. Nær 7k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...