Gå til innhold

Mensensmerter i kne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg legger meg flat og innser at jeg har tatt feil. Syntes bare dette hørtes så innmari merkelig ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også vondt i beina når jeg har mensen. 

Anonymkode: e92c2...132

Skrevet

Ja, hofter og lår kanskje ned mot knær verker under menstruasjon. 

Anonymkode: 560fd...51e

Skrevet

Om du får smerter i ledd som minner om voksesmerter/menssmerter, så ville jeg sjekket ut muligheten for reumatisme/gikt.

Anonymkode: 7c771...fcf

• Liker 1
Skrevet

Har helt enorme smerter ned over rygg, lår og knær. Smerter som er blitt verre med årene, eneste som ligner på mine menssmerter er fødsel fant jeg ut så, yay.

Anonymkode: 86c24...2cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har helt enorme smerter ned over rygg, lår og knær. Smerter som er blitt verre med årene, eneste som ligner på mine menssmerter er fødsel fant jeg ut så, yay.

Er du undersøkt for endiometrose? 

Anonymkode: 451b8...976

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har det sånn akkurat nå, det startet rett i forkant av mensen. Men denne gangen er det ekstra ille, nesten problemer med å gå etter at jeg reiser meg. Før mens sleit jeg med å sette meg og reise meg. Å bare det å komme meg ned på toalettet var en utfordring. Nå startet mensen idag og idag er det til tider så vondt at jeg sliter med å gå når jeg reiser meg. 

Legen jeg hadde for 13år siden sa at dette kaller hun for hormonknær. :) Så vi er flere som sliter med dette. Ingen smerter i knærne ellers. Og det er i øverkant av knærne som gjør vondt.

Endret av Lusa_på_gangen
Skrevet

Ja, ikke så mye nå lengre, men det hender. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 8.24):

Er du undersøkt for endiometrose? 

Anonymkode: 451b8...976

Nja, spørs hva du legger i undersøkt men har valgt å leve med smertene som de er for jeg ønsker ikke kikhull som er det eneste som kan gi skikkelig svar. Men kjenner godt at jeg har en syklus nå etter jeg er ferdig med barn, merket lite til det før bortsett fra menssmerter men nå kjenner jeg eggløsning og så nå går jeg halve måneden i smerter. Veldig herlig, kjenner jeg lever for å si det sånn. Regner med jeg har endometriose selv om gynekolog sa hun ikke så noe på ultralyd men kunne ikke gi meg en garanti. Eneste jeg fikk med meg på veien var p-piller for det var behandlingen uansett om det var endo eller ikke, uaktuelt for meg da jeg ikke ønsker prevensjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nja, spørs hva du legger i undersøkt men har valgt å leve med smertene som de er for jeg ønsker ikke kikhull som er det eneste som kan gi skikkelig svar. Men kjenner godt at jeg har en syklus nå etter jeg er ferdig med barn, merket lite til det før bortsett fra menssmerter men nå kjenner jeg eggløsning og så nå går jeg halve måneden i smerter. Veldig herlig, kjenner jeg lever for å si det sånn. Regner med jeg har endometriose selv om gynekolog sa hun ikke så noe på ultralyd men kunne ikke gi meg en garanti. Eneste jeg fikk med meg på veien var p-piller for det var behandlingen uansett om det var endo eller ikke, uaktuelt for meg da jeg ikke ønsker prevensjon.

Digg.

Har hatt kikkhull, men det hjalp ikke. Hormonprevensjon skulle hjelpe, men det var minimalt, og jeg har reagert veldig dårlig på hormoner. Fikk heldigvis alltid høre at det skulle hjelpe å få barn, så etter 17 år med smerter skulle jeg endelig være fri, men neida. To barn og to fødselsdepresjoner senere har jeg "bare oppnådd" at det er kuttet ned fra nærmest daglige smerter til ca 14 dager per måned i snitt.

Siste forslaget nå var hormonspiral + piller på toppen for å få tak på det, men jeg skal aldri røre hormoner igjen. Nå har jeg levd med smertene så lenge at jeg kan holde ut til overgangsalderen.

Anonymkode: c9571...c01

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Spennende å se folk som kommenterer i tråden som virkelig ikke har peiling.

Endret av Lusa_på_gangen
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 21.55):

Høres ut som voksesmerter. Jeg er 40 og får det fortsatt fra tid til annen.

Anonymkode: 75955...b60

Nei, det får du faktisk ikke. 
Tviler ikke på at du har smerter, men det er ikke voksesmerter når du er 40.

Jeg får også smerter i hofter og lår, men rundt eggløsning og ikke mensen. 

Anonymkode: bf7b4...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...