AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg føler meg alltid helt crap dagen etterpå jeg har tatt tabletten. Jeg tenker ikke klart. Jeg blir deppa, håpløs, irritabel og veldig på kanten emosjonelt. Noen andre som har opplevd det samme? Jeg har også Atarax. Den funker, men jeg får alltid angstanfall dagen derpå. For noe jævla drit. Misforstå meg rett - jeg skjønner hvorfor det skjer. Jeg bare synes det er så irriterende at når man endelig finner noe som fungerer, så er bivirkningene verre enn den gode effekten man får. Anonymkode: 22394...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg føler meg også dårlig etter Imovane/Zopiclone. Som om jeg ikke har sovet ordentlig, blir trøtt, rar i hodet og irritabel. Ser bare fram til å legge meg på nytt og få en natt med naturlig søvn. Da er det jo ikke verdt det når bivirkningene er verre enn effekten. Jeg tar også Atarax, men der merker jeg ingen bivirkninger. Anonymkode: 96752...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg ble også veldig ustabil av imovane. Jeg sov jo, men det var en kjemisk søvn som gjorde at hjernen ikke prosesserte som ved vanlig søvn. Ble også veldig avhengig og det var et helvete å slutte. Hjernen hadde glemt hvordan den skulle sove, det var en veldig tøff periode. Skikkelig skummelt medikament. Anonymkode: 723f7...7a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Del Skrevet 14. oktober 2024 Har brukt opp imovane i et år nå, heldigvis har jeg ikke blitt "vant til det" i form av ø behøve større doser. Jeg føler meg ikke dritbra, men det gjorde jeg ikke før heller. For meg er det så "enkelt" som at jeg føler meg mindre dritt med Imovane + søvn enn jeg gjør uten Imovane og tilnærmet søvnløshet. For ordens skyld: har forsøk det aller meste, ingen skjerm, vektdyne, trening, dagslys, antidepressiva, kognitiv terapi, traumebehandling mm. Har adhd og ptsd så det er flere faktorer som bidrar til en komplisert søvnsituasjon Anonymkode: 00afa...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg sluttet med imovane og tilsvarende fordi bivirkningene ble verre enn å ikke ha sovet. Har ADHD og et lass med traumer i tillegg som er hovedgrunn til søvnløshet. Det som hjelper best, er å pusteøvelser, og rette fokus mot enten tall eller bokstaver. F,.eks alfabetet. Da får hjernen mindre å fokusere på, og det roer etterhvert ned. Anonymkode: 5a50d...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Del Skrevet 14. oktober 2024 Stemmer med min erfaring. Blir ikke god av den tabletten. Anonymkode: 5a847...8ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg får hukommelsestap, så jeg unngår den. Sover dårligere også. Anonymkode: 836e8...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hvis bivirkningene er såpass sterke bør du kanskje snakke med fastlegen om det og spørre om det finnes andre alternativer som kan være bedre for deg. Anonymkode: 82b25...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå