AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg er litt ny til diagram, og strikker nå et trekantet skjerf. Diagrammet viser de første 26 omgangene. På de siste omgangene er det markert tydelig firkant, som på bildet. Hvordan skal jeg tolke dette for videre? Oppskriften gir ingen forklaring på hvordan jeg skal jobbe videre. Vant til klammen med «gjenta», men her ble jeg da altså usikker på hvordan utvide skjerfet videre. Anonymkode: ecc78...de7
Mezzosoprena Skrevet 14. oktober 2024 #2 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg er litt ny til diagram, og strikker nå et trekantet skjerf. Diagrammet viser de første 26 omgangene. På de siste omgangene er det markert tydelig firkant, som på bildet. Hvordan skal jeg tolke dette for videre? Oppskriften gir ingen forklaring på hvordan jeg skal jobbe videre. Vant til klammen med «gjenta», men her ble jeg da altså usikker på hvordan utvide skjerfet videre. Anonymkode: ecc78...de7 Det er litt vanskelig å tolke uten teksten - men siden det er et trekantet skjert du strikker, regner jeg med at det er økninger. Derfor er nok den firkanten det du skal gjenta ja 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Skrevet 14. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Det er litt vanskelig å tolke uten teksten - men siden det er et trekantet skjert du strikker, regner jeg med at det er økninger. Derfor er nok den firkanten det du skal gjenta ja 🙂 Det er faktisk ingen tekst i mønsteret. Er fra en Lense Samsøe sine bøker. Det står kun hvilket garn jeg skal bruke og «fortsett til sjalet er 180cm bredt». Derfor skjønner jeg ikke helt hvordan jeg går frem videre. Anonymkode: ecc78...de7
Mezzosoprena Skrevet 14. oktober 2024 #4 Skrevet 14. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er faktisk ingen tekst i mønsteret. Er fra en Lense Samsøe sine bøker. Det står kun hvilket garn jeg skal bruke og «fortsett til sjalet er 180cm bredt». Derfor skjønner jeg ikke helt hvordan jeg går frem videre. Anonymkode: ecc78...de7 Hva heter sjalet? Send gjerne alt du har av oppskrift på DM, så skal jeg se på det. Men jeg regner med at det betyr "gjenta", siden den står at du skal fortsette til 180 cm bredde... Da får du økningene på hver side hele veien, mens delen i midten stadig vil øke i antall repetisjoner. Endret 14. oktober 2024 av Mezzosoprena
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Skrevet 14. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Hva heter sjalet? Silke, heter det. Ikke misforstås til å være materialet det er strikket i altså☺️ Anonymkode: ecc78...de7
Mezzosoprena Skrevet 14. oktober 2024 #6 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Silke, heter det. Ikke misforstås til å være materialet det er strikket i altså☺️ Anonymkode: ecc78...de7 Send gjerne alt du har av oppskrift på DM, så skal jeg se på det. Men jeg regner med at det betyr "gjenta", siden den står at du skal fortsette til 180 cm bredde... Da får du økningene på hver side hele veien, mens delen i midten stadig vil øke i antall repetisjoner.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Skrevet 14. oktober 2024 Du skal helt sikkert fortsette slik at mønsteret blir likt på resten av sjalet. Firkanten viser en mønsterrapport. Anonymkode: 25f94...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå