AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #21 Del Skrevet 13. oktober 2024 Og i andre tråder mases det om at folk ikke bør være fullt sykemeldte, men det er åpenbart heller ikke greit å være på jobb om man behøver tilrettelegging? Anonymkode: c2f50...411 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #22 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager, men du kan ikke si at det ikke er en belastning for dine kollegaer, det er bare de som kan si noe om hvordan dette er. Har du tenkt på at du kanskje skulle jobbet på en annen plass? Med et annet tempo, der du som er treg i oppfattelsen vil kunne fungere uten at det belaster andre? Anonymkode: 9b1b2...4ee «Treg i oppfattelsen» var da veldig nedlatende. Anonymkode: 9388f...e26 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #23 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men er det ikke bedre at TS er der og gjør noe, i stedet for å være helt ute av arbeid, ergo bidra med ingenting? Det ville vel ført til ytterligere merarbeid dersom hun ikke var der i det hele tatt? Anonymkode: 34e06...c8e Da ville man ansatt noen andre i stillingen. Når det er sagt har arb.giver et ansvar for tilrettelegging. Hvor langt det strekker seg, avhenger av noen faktorer. Feks om det lar seg gjøre uten at det blir for stor belastning på de andre. Så skal man evt prøves ut andre steder i bedriften om det er mulig.. Anonymkode: 7cf01...295 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #24 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager, men du kan ikke si at det ikke er en belastning for dine kollegaer, det er bare de som kan si noe om hvordan dette er. Har du tenkt på at du kanskje skulle jobbet på en annen plass? Med et annet tempo, der du som er treg i oppfattelsen vil kunne fungere uten at det belaster andre? Anonymkode: 9b1b2...4ee Vel, jeg har spurt dem direkte og da sier de alt er bra. Men det krever vel litt å si noe annet, jeg ser den. At jeg er treg i oppfattelsen tenker jeg forøvrig er et ikke-problem, jeg er fortsatt ikke dum og jeg har fortsatt krav på respekt. Man utagerer ikke på folk som ikke forstår, uansett om de er syke eller har lav intelligens. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og i andre tråder mases det om at folk ikke bør være fullt sykemeldte, men det er åpenbart heller ikke greit å være på jobb om man behøver tilrettelegging? Anonymkode: c2f50...411 Nei. Det er rart. Og jeg synes også arbeidstagere blir veldig overlatt til seg selv når ting blir vanskelige på jobb når de prøver å holde seg der selv om de er syke. Inkluderende arbeidsliv, for hvem da egentlig? Og hvor? Anonymkode: 3e82f...e6d 6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #25 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Treg i oppfattelsen» var da veldig nedlatende. Anonymkode: 9388f...e26 Ja, men enkelte ER nedlatende 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3e82f...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #26 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er psykisk syk og har blitt rådet av lege til å holde meg på jobb, siden forskning viser at det er bra for helsa. Jeg klarer ikke å utføre jobben min som før og trenger en del tilpasning. Flere av kollegaene mine baksnakker meg og flere oppfører seg rart, som om de synes jeg er stakkarslig/liten/svak (de vet at jeg er psykisk syk). Forrige uke fikk en av dem et voldsomt raseriutbrudd mot meg når jeg ikke klarte å skjønne noe som ble sagt. Kan jeg gjøre noe for å klare å holde meg i jobb? Bør jeg kanskje helst gi opp? Jeg synes dette er trist og skammer meg så fælt hele tiden for at jeg ikke får ting til like bra som før. (Psykisk sykdom er ptsd på grunn av blind vold/overfall og ran, om det skulle være relevant. Jeg har dårlig konsentrasjon, dissosierer, er mye redd, skvetten og svært usikker på meg selv. Har vært sykemeldt en lengre periode og følges tett av psykolog. ) Anonymkode: 3e82f...e6d Jeg har en psykisk sykdom og ble kraftig og systematisk mobbet og sjikanert på jobb grunn av dette. Dette var i allés påhør og foregikk over lang tid. Jeg vet ikke hvorfor de mobber folk som er psykisk syke. Anonymkode: 6a93c...532 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. oktober 2024 #27 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Eh, hva slags verden lever folk i, som tenker at 100% fravær i en periode er ensbetydende med at arbeidsgiver setter inn en ny? For det første er sykefravær vanskelig å forutsi lengden på, for det andre så er det i mange bransjer vanskelig å nærmest sette inn en mann fra gata i et kortvarig sykevikariat og få dem produktive og kompetente på måter som gagner kolleger innen rammene av den tida. Opplæring av nye ansatte er også noe som går utover kolleger, da det tar lang tid før helt nye folk er selvgående. Ofte ender det med MER av at man må ta de tyngste og mest krevende oppgavene, enn ved tilrettelegginger. Anonymkode: 34e06...c8e Vi forutsetter at hun slutter. Men resten av innlegget ditt er begrunnelse for hvorfor folk misliker de som er mye borte. Det medfører mer arbeid på de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #28 Del Skrevet 13. oktober 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Vi forutsetter at hun slutter. Men det skjer ikke Jeg skal ikke miste enda mer av livet mitt pga dette. Jeg skal beholde lønna mi og jeg skal gjøre de oppgavene jeg har fått. men det er vanskelig. Veldig. Og det føles urettferdig. Spesielt når politikerne gnåler om at alle må bidra, at psykisk syke burde holde seg i jobb og jeg gjerne vil. Anonymkode: 3e82f...e6d 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. oktober 2024 #29 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det skjer ikke Jeg skal ikke miste enda mer av livet mitt pga dette. Jeg skal beholde lønna mi og jeg skal gjøre de oppgavene jeg har fått. men det er vanskelig. Veldig. Og det føles urettferdig. Spesielt når politikerne gnåler om at alle må bidra, at psykisk syke burde holde seg i jobb og jeg gjerne vil. Anonymkode: 3e82f...e6d Så lenge du ikke produserer det samme som en frisk person ville gjort, vil kollegene dine være misfornøyde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #30 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): «Treg i oppfattelsen» var da veldig nedlatende. Anonymkode: 9388f...e26 Det er TS selv som skriver at hun er treg i oppfattelsen. Anonymkode: 9b1b2...4ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #31 Del Skrevet 13. oktober 2024 Det er fullt mulig å stå i jobb i reduser stilling alt etter arbeidskapasitet. Problemet er at den som er sykmeldt ikke innser at den jobben som en tidligere fungerte fint i nå ikke passer lenger. Det fornuftige er å finne noe som passer, ev jobbe i bedrift som tilrettelegger for de med redusert arbeidskapasitet. Anonymkode: 9b1b2...4ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 13. oktober 2024 #32 Del Skrevet 13. oktober 2024 Alle uføre skal jobbe restarbeidsevnen sin, mens tilrettelegging er en uting.. KG på sitt beste 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #33 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og i andre tråder mases det om at folk ikke bør være fullt sykemeldte, men det er åpenbart heller ikke greit å være på jobb om man behøver tilrettelegging? Anonymkode: c2f50...411 Damned if you do, damned if you don't. Fordommene mot psykisk syke i dette landet er kvalmende! Anonymkode: 43641...de4 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #34 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er TS selv som skriver at hun er treg i oppfattelsen. Anonymkode: 9b1b2...4ee Hvor skriver hun det? Anonymkode: 9388f...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #35 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor skriver hun det? Anonymkode: 9388f...e26 Les gjennom tråden - se på side 1. Anonymkode: 9b1b2...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #36 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Damned if you do, damned if you don't. Fordommene mot psykisk syke i dette landet er kvalmende! Anonymkode: 43641...de4 Det handler ikke om å ha fordommer mot psykisk syke. Det handler om å utføre jobben sin, og la andre få utføre sin jobb. Du kan ha allverdens diagnoser uten at det er diagnosen som er problemet. Problemet er når dine problem blir en belastning for andre på jobb, det handler ikke om gipset fot, svangerskap eller depresjon. Anonymkode: 9b1b2...4ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #37 Del Skrevet 13. oktober 2024 Brunello skrev (2 timer siden): Alternativet er å ansette en annen som gjør jobben uten at det påvirker de andre. Men da kan man ikke klage over at folk blir uføre. Hvis man skal presse alle som sliter ut av arbeidslivet, så går det ut over alle det også på alle områder.. Anonymkode: 6dd59...5e9 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #38 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men da kan man ikke klage over at folk blir uføre. Hvis man skal presse alle som sliter ut av arbeidslivet, så går det ut over alle det også på alle områder.. Anonymkode: 6dd59...5e9 Det er mulig å bytte til en jobb som en klarer å stå i, da kan en fortsette å jobbe uten at det blir belastende for andre. Da blir en ikke presset ut på noen måte. Ta i mot karriereveiledning. Anonymkode: 9b1b2...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #39 Del Skrevet 13. oktober 2024 I tillegg så er det mange psykisk syke som utfører en fantastisk jobb. Det har ingen sammenheng nødvendigvis. Jeg har også psykisk sykdom og har alltid blitt fortalt at jeg er et "rivjern" på jobb. Står alltid på og gjør mitt ytterste. Derimot har jeg sett mange kollegaer som bare sitter i ro eller på mobilen og gjør svært lite. Gjør selvfølgelig feil jeg også, men ikke knyttet opp mot psykisk sykdom eller hvor produktiv jeg er. Nevner dette fordi fordommene mot psykiske helse er enorm! Skremmende! Det er bare å se i denne tråden her. Kollegaer som skriker og kjefter på ts er derimot absolutt ikke greit. Ts virker forståelsesfull. Dersom denne kollegaen har et problem, burde han snakket med ts på tomannshånd og de kunne funnet ut av det. Hatt en vanlig samtale. Det er både respektløst og nedlatende å snakke til andre kollegaer på den måten. Ts jeg håper du kan snakke med kollegaer og ledelsen om det og prøve å få til en forståelse og forbedring. Ellers ville jeg byttet jobb så fort som mulig. Dårlig miljø er ikke bra for den psykiske helsen. Anonymkode: 6dd59...5e9 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #40 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mulig å bytte til en jobb som en klarer å stå i, da kan en fortsette å jobbe uten at det blir belastende for andre. Da blir en ikke presset ut på noen måte. Ta i mot karriereveiledning. Anonymkode: 9b1b2...4ee Altså, i en fantasiverden. I den virkelige verden er ikke nedkjørt og med PTSD tidspunktet du klarer å finne og få en ny jobb, forholde deg til nye folk og oppgaver m.m Ikke er det mange som vil ansette noen med omfattende strev, heller, og NAV er virkelig ikke til noen hjelp her for de fleste. Anonymkode: fcd75...755 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå