AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #21 Del Skrevet 13. oktober 2024 Nå er mine små. En på 9 mnd og en på snart 3. Han på snart tre har vært… veldig vanskelig siden dag 1. Har vært mye i dårlig humør dessverre. Har jo sett at andre sliter mindre enn det vi gjør, og de tenker sikkert at vi ikke gjør nok. Men vi står på hele tiden for at han skal bli godt oppdratt. Yngste har vært som en drøm fra dag 1. Folk kommenterer ofte at det er stor forskjell på de. Anonymkode: 1b879...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #22 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min erfaring er at det sjelden er problemer "ute blant folk" med barn som har fått god oppdragelse. Det er for det meste på hjemmebane at krevende barn som har fått god oppdragelse, tester grenser. I min søskenflokk var vi ulike personligheter, men vi oppførte oss som folk på skolen, på besøk osv. Hjemme derimot, var det bare et par av oss som satte grå hår i hodet på foreldrene våre med trass, hyling, roping og slamring med dører. De andre ville nok regnes som såkalte "enkle unger". Likevel ble hele flokken regnet som veloppdragne og høflige i bygda. Anonymkode: b6597...ff8 Dette stemmer med vår erfaring (med to barn). Begge er snille og veloppdragne ute blant folk. Hjemme har eldste et eksplosivt temperament og imponerende utholdenhet i diskusjoner, i tillegg til å være svært rastløs og aktiv både verbalt og fysisk. Så det blir noen grå hår på oss foreldre. Yngste er stikk motsatt: gjør som han får beskjed om, tar et nei for et nei, og har stort sett krevd ganske lite oppdragelse. Så: jeg tror man formes mye av personlighet, men også mye av oppdragelse. Nå er våre fortsatt bare barneskole-/barnehagebarn, så vi vet jo ikke hvordan de ender opp som ungdom og voksne. Men blant meg og mine søsken var det også et spesielt krevende barn (på hjemmefront), men alle var veloppdragne barn ute blant folk. Alle er blitt veltilpassede voksne. Jeg, som var det enkleste barnet som liten, var nok den som testet mest grenser i ungdommen. Anonymkode: 78eda...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #23 Del Skrevet 13. oktober 2024 Det er nok 80% medfødt personlighet vil jeg tippe. Min har alltid vært grei å ha med å gjøre. Skrek knapt som baby, lite "trass", gjør det jeg vil hun skal gjøre og ramper veldig lite. Litt vel opptatt av å selv følge og få andre til å følge regler kanskje (ikke mistanke om diagnose), godt likt på skolen, gjør leksene sine uten at jeg maser. Ikkeno jeg har gjort for at hun skal bli sånn. Jeg var grei som barn jeg også, hadde ikke noe behov for å opponere. Anonymkode: 9aac9...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 13. oktober 2024 #24 Del Skrevet 13. oktober 2024 De jeg kjenner som har såkalt «vanskelige» barn er overbeskyttende foreldre som nekter å innse at deres barn er problematisk, de er enten blitt »provosert» eller «trigget» til å slå, sparke etc. Jau…😮💨🙄😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå