Gå til innhold

Kvinner som blir med deg hjem fra byen, men hvor det ikke ender med sex? Ønsker svar fra kvinner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som oftest fordi jeg synes du er interessant, i utgangspunktet ønsker å bli bedre kjent, vi har det hyggelig, stemningen er god, kanskje jeg vil på nachspiel uten at det betyr at jeg vil ha sex. Så kan det skje at stemningen endres på tur hjem, jeg blir mer edru, jeg kommer på hvor kleint det er neste morgen, du sier eller gjør noe som gjør at jeg ombestemmer meg eller at jeg bare ombestemmer meg uten noen spesiell grunn. Kanskje føler jeg meg plutselig uggen, kvalm, mageknip, er for trøtt, ikke helt i form fordi jeg begynner å bli sliten.

Osv osv osv

Anonymkode: 745fa...44e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende de bare ville bli bedre kjent med deg? Som i et nachspiel for 2. 

Anonymkode: ae88a...624

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke voldtekt etter dagens straffelov.

Anonymkode: b1a34...1da

Har vi ikke samtykkelov? Der begge parter må gi samtykke? Hvis du bare ligger der uten å kommunisere kan du ikke gi samtykke.

Anonymkode: 399f9...a79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Voldtekt krever at man bruker fysisk eller psykisk makt/tvang/trusler/vold, eller at personen er ute av stand til å motsette seg handlingen.

Nei, men det var sånn før. Det har blitt endret heldigvis. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/sex-og-samtykke/

jeg er ikke den du siterte. Men samtykke er viktig. Det er både verbal samtykke/nonverbal samtykke det er snakk om. Fravær av er «ja» er per def grenseoverskridende og kan uten tvil defineres som voldtekt.

Når det kommer til det du spør om. Mange kan vel ha lyst til å bli bedre kjent med deg, ønsker ikke å ha sex første gangen men vil bli «bedre kjent». Man må ikke ha sex selv om man er med noen hjem liksom 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: fdc39...d35

Du må skjønne at definisjonen av voldtekt står i straffeloven. Menneskerettighetskonvensjonen og Grunnloven stiller strenge krav til klar lovhjemmel for å kunne straffe noen. Du kan ikke finne opp din egen definisjon av hva en voldtekt er. Les hva som står i straffeloven. Du finner på din egen definisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ha ombestemt seg. Kanskje det virket som en god ide også var det ikke det man ville allikevel? Det kan være mange ting. Noe som ble sagt/gjort som de har reagert på. De kan ha blitt mer edru. Kanskje man ikke var så tiltrukket allikevel. Det er mange muligheter, men det blir bare spekulasjoner. 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal aldri noensinne ta nøling eller passivitet som at en annen person egentlig ønsker sex. Du har gjort det riktig frem til nå. Samtykke vises enten i tale eller med kroppen. En passiv kroppe er ikke samtykke.

Og hva disse damene tenker på er det jo ingen andre enn dem som vet.

Anonymkode: 3e2c8...ee6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du vondt for det? For at noe skal være voldtekt må man skaffe seg seksuell omgang "ved vold eller truende atferd", eller personen må være bevisstløs eller av andre grunner være ute av stand til å motsette seg handlingen.

Har du vondt for det? Du siterer en lov som har blitt endret. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vi ikke samtykkelov? Der begge parter må gi samtykke? Hvis du bare ligger der uten å kommunisere kan du ikke gi samtykke.

Anonymkode: 399f9...a79

Nei, loven er ikke endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vondt for det? Du siterer en lov som har blitt endret. 

Ja jeg har visst det, har du en kilde på at loven er endret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En invitasjon til å bli med hjem er normalt en invitasjon til sex, men de gangen jeg har vært med en mann hjem uten at det har skjedd noe, så har det vært avtalt på forhånd, fordi vi har hatt lyst til å bli bedre kjent og ikke vært klare for å gå hvert til vårt. 

Anonymkode: d48ac...cc0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må skjønne at definisjonen av voldtekt står i straffeloven. Menneskerettighetskonvensjonen og Grunnloven stiller strenge krav til klar lovhjemmel for å kunne straffe noen. Du kan ikke finne opp din egen definisjon av hva en voldtekt er. Les hva som står i straffeloven. Du finner på din egen definisjon.

https://jusinfo.no/strafferett/seksualforbrytelser/voldtekt/
Finner det ikke på.
Vil også anbefale deg å se på denne:

IMG_2964.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skal aldri noensinne ta nøling eller passivitet som at en annen person egentlig ønsker sex. Du har gjort det riktig frem til nå. Samtykke vises enten i tale eller med kroppen. En passiv kroppe er ikke samtykke.

Og hva disse damene tenker på er det jo ingen andre enn dem som vet.

Anonymkode: 3e2c8...ee6

Jeg har absolutt mitt på det rene og det kunne aldri falt meg inn å utnytte en kvinne i en sårbar situasjon. Jeg mistenker dog at det er mange menn som ikke ville oppført seg som meg selv.

Derfor må jeg innrømme at jeg synes mange kvinner er overraskende naive når de blir med hjem en fremmed mann sent på natten. Jeg har vel ofte tenkt at de er heldige som ble med nettopp meg og ikke en annen mann. 

Anonymkode: f86da...d32

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du vondt for det? For at noe skal være voldtekt må man skaffe seg seksuell omgang "ved vold eller truende atferd", eller personen må være bevisstløs eller av andre grunner være ute av stand til å motsette seg handlingen.

Men når hun sier nei så har hun jo motsatt seg handlingen!

Anonymkode: b2a7a...f28

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kan nevnes at hun gjorde null motstand når jeg kledde av henne og jeg tok også på henne uten noen motstand, men hun hadde (svake) verbale innsigelser som gjorde at jeg stoppet. Hun hadde mensen også, så kanskje hun bare var flau. 

I senere tid har jeg begynt å eksplisitt spørre rett ut om hun jeg er med har lyst å ligge med meg og sier gjerne rett ut at det selvsagt er null forventninger og at vi fint kan gå hver til vårt. Synes det er en grei avklaring og også et morsomt spørsmål (i hvert fall når de svarer ja). 

Anonymkode: f86da...d32

Du tok på henne uten å møte motstand? Men stønnet eller vred hun seg i vellyst i det minste når du befølte henne, eller var hun bare frosset, på samme måte som et livredd dådyr i frontlys? 

Leste igjen, ser hun sa nei flere ganger. Vel, nei betyr nei. Du burde ikke ha gått så langt som å beføle henne og å kle henne helt naken, bra du gikk. For der var det trolig noe bagasje med tidligere overgrep.

Anonymkode: 3214f...141

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra du stoppet 🙏

Men tja. Har venninner som hadde med seg folk hjem uten å ønske sex innimellom. Tror bare de synes det var koselig med flørting og kyssing, men ønsket ikke sex.

Andre kan jo miste lysten på veien hjem. 
Jeg har opplevd det.

Avtslen var ikke sex, kjente forsåvidt personen godt fra før.

Han var supergod på kyssing, men vi hadde null kjemi når klærne var av. 

Jeg prøvde noen minutter å ignorere egen manglende lyst, men jeg merket jeg virkelig seriøst ikke hadde lyst på sex.

Han gikk liksom fra å være dream kisser til krafsing, desperasjon og bare blæh. Rotete AF og uhygienisk hadde han det og akk og ve. 

Bare liksom skulle stappe seg inn. Og begeret rant bare over fordi han sa noe som minnet meg om en eks. 

Venninner har i ettertid fortalt om samme kleinhet 😅🤷‍♀️

Så jeg takket nei sånn during action. 

I min ungdom hadde jeg så dårlig selvbilde at jeg følte jeg bare måtte takke ja til enkelte scenarier - og jeg fremsto helt omvendt. Fremstod selvsikker, tydelig på grenser osv.

Men jeg var ikke det.

Venninner har fortalt om det samme. Lå med endel de egentlig ikke ønsket sex med av destruktive årsaker. 

Noen gutter nærmest (og bokstavelig) voldtok, andre var kjempegreie. Mange tok ikke signalene du gjorde og avsluttet, det hadde spart endel uønsket sex. 

Ofte er alkohol involvert også. Man er full og idiot når man flørter, og mest fyllesyk når stillheten hjemme når inn. 

Så: avtalt edru sex er igrunnen det greieste av alle ovennevnte grunner. 

Nå som jeg er voksen ville neitakk handlet om manglende kjemi, eller dårlig hygiene hos den andre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne funnet på å gjøre det, bare for å henge mer med deg, prate, kysse litt, bli kjent. MÅ ikke pule. Liker helst å pule folk jeg kjenner litt.

Tragisk at det er sånn at man må pule hvis man har blitt med noen hjem.

Anonymkode: abd03...fb1

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble plutselig en tråd om hva som defineres som voldtekt dette. 🤔 Men det var vel ikke det som var spørsmålet til ts?!? 

Skjerpings fra dere avsporingere!!! 

Anonymkode: 9e3c2...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://jusinfo.no/strafferett/seksualforbrytelser/voldtekt/
Finner det ikke på.
Vil også anbefale deg å se på denne:

IMG_2964.jpeg

TS har skrevet at dama mumlet nei flere ganger. Han kledde henne likevel naken og befølte henne.

Anonymkode: 3214f...141

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så da er hun ikke ute av stand til å motsette seg handlingen....? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...