AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Del Skrevet 13. oktober Jeg reagerer litt på denne dama Nettavisen skriver om (lenke under) som sier hun ble bedt om å kle på seg. Jeg trener også på EVO, og hos oss står reglene for senteret tydelig på veggen flere steder. Det står at man ikke skal trene i bar overkropp eller i sports BH. Det står ingenting om hva menn eller kvinner skal ha på seg, reglene er de samme for alle. For å være helt ærlig, syns jeg det er helt ok. Jeg har kun sett noen gå med sports BH/liten topp én gang. Det virker ikke som noen har problemer med å følge reglene. Man kan fremdeles gå med behagelige klær. Jeg kan tenke meg situasjoner hvor jeg andres klesvalg kunne vært ubehagelig.🤷♀️ Jeg er overvektig, jeg tror ikke alle hadde syns det var digg hvis jeg måtte opp innført i kun sports bh og kalte det en treningstopp. Men reglene skal være rettferdige for alle, ikke sant? Jeg syns det er merkelig at folk klager over at de får tilsnakk for at selv har brutt reglene. https://www.nettavisen.no/nyheter/jonna-fle-bedt-om-a-kle-pa-seg-pa-treningssenteret-irriterte-meg-skikkelig/s/5-95-2063710 Anonymkode: e867d...3f4 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #2 Del Skrevet 13. oktober Jeg bor et sted der man ikke kan velge å vrake i treningssenter. Man har ett treningssenter, hvor jeg var medlem tidligere som hadde veldig "kroppspreg" over seg: små topper, sportsbher, bare overkropper på menn osv. Om å gjøre å flashe mest mulig kropp. Jeg trivdes ikke der, ikke har jeg noe ønske om å kle meg selv slik selv, og videre har jeg heller ingen ønske om å se så mye av andre sine kropper (uavhengig av fasong på kroppen!). Nå er jeg på et annet treningssenter, egentlig et slags rehabiliteringssenter. Jeg tror snittalderen er type 70 år. Men pensjonistene flasher ikke kroppene sine, og videre tredemøllene og knebøystativet er alltid ledig. Jeg stortrives sammen med påkledde pensjonister 😊 Synes denne damen er tåpelig som lager en sak uttak det, forstår hun ikke at ikke alle trives med avkledd kropper? Anonymkode: 747c4...55b 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 13. oktober #3 Del Skrevet 13. oktober (endret) Da jeg trente på SATS for 20+ år siden, var kleskoden at man skulle ha T-skjorte som dekket bryst og skuldre/armhuler, uansett kjønn. Sto på plakater på veggene. Rart at dette plutselig har blitt et problem nå... Endret 13. oktober av Beloved 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Del Skrevet 13. oktober Jeg så denne damen fikk gjennomgå i kommentarfeltet på facebook og. Jeg synes det er helt greit med regler for påkledning, så lenge de er så grunnleggende som "ha på deg mer enn undertøy". Merkelig at tiden har blitt sånn at det ikke er en selvfølge i utgangspunktet. Anonymkode: e9e22...47a 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #5 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kan tenke meg situasjoner hvor jeg andres klesvalg kunne vært ubehagelig.🤷♀️ Jeg er overvektig, jeg tror ikke alle hadde syns det var digg hvis jeg måtte opp innført i kun sports bh og kalte det en treningstopp. Men reglene skal være rettferdige for alle, ikke sant? Anonymkode: e867d...3f4 Men forstår du hvorfor reglene er satt? Det er pga kroppspress og at alle skal føle seg komfortable. Men. De eneste jeg har sett og lest om som blir bedt kle på seg, er tynne og trente folk. Det er de som er provoserende for noen. Eller lager trenings skam for andre. Jeg syntes ikke det er rettferdig. Jeg forstår ikke hvorfor man skal legge seg opp i andre når man trener. Opplevde en ubehagelig opplevelse på et trenings senter i Oslo. Damen ved siden av meg ble bedt om å kle på seg. T-skjorte armen var ikke lang nok. Hun måtte møte opp med lenger T-skjorte armer. Damen sa ikke noe, ble lei seg å gikk. Så var det noen andre damer der, T-skjorte men kortere armer enn hun som ble bedt om å gå. De fikk ikke noe tilsnakk. Men ingen blir provosert eller lei seg av å se på de heller. Jeg syntes dette er skikkelig synd. Det er synd at folk ikke føler seg komfortable. Men det betyr ikke at man skal få flere andre til å føle det, bare fordi noen har et personlig problem med hva enn. Vi alle er på treningssenter for å gjøre oss bedre eller helse messig grunner. Ingen, uansett form eller klær burde bli snakket til. Anonymkode: 2b726...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Opplevde en ubehagelig opplevelse på et trenings senter i Oslo. Damen ved siden av meg ble bedt om å kle på seg. T-skjorte armen var ikke lang nok. Hun måtte møte opp med lenger T-skjorte armer. Damen sa ikke noe, ble lei seg å gikk. Så var det noen andre damer der, T-skjorte men kortere armer enn hun som ble bedt om å gå. De fikk ikke noe tilsnakk. Men ingen blir provosert eller lei seg av å se på de heller. Anonymkode: 2b726...fc1 Hva var forskjellen på disse kvinnene? Var det noen fysisk forskjell? 🤔 Anonymkode: e867d...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva var forskjellen på disse kvinnene? Var det noen fysisk forskjell? 🤔 Anonymkode: e867d...3f4 Ja, du skjønner jo hva jeg mener. Det er synd at en type gruppe blir bedt kle på seg. De damene som var litt mer overvektige, men hadde mindre dekkende klær, fikk ikke tilsnakk. Kun hun tynne. Og hun var ikke godt trent en gang. Handlet kun om at hun med sin vekt, kunne gjøre andre ukomfortable. Så kun hun, måtte kle på seg mer. Det er ikke rettferdig. Reglen om treningsklær er til for at alle skal føle seg komfortable. Aka at de med dårlig kroppsbilde skal føle seg velkommen og ikke føle mer på den skammen på et treningssenter. Men når reglen blir hevet over de med normal bmi, så er det ikke rettferdig. Anonymkode: 2b726...fc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Del Skrevet 13. oktober Jeg har ikke noe problem med at folk trener i cropped tops, men det er forskjell på magetopp og bh... Jeg reagerer heller ikke om en mann kommer å trener i kort shorts, men jeg hadde ikke satt pris på om en mann kom å skulle trene kun i boxer... Jeg trener gjerne i sportsbh hjemme, jeg løper alltid i sportsbh hvis været er varmt. Men på ett treningssenter tar jeg på en singlet eller en topp... Jeg er komfortabel nok til å gå i cropped topp på byen også, selv om mange mener jeg er for gammel. Men jeg går ikke i kun undertøy.... Anonymkode: 1a5fa...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Del Skrevet 13. oktober Jeg trodde det hadde med hygiene å gjøre. Bare armhuler og svette er ikke så lekkert. Det sprer seg kanskje mer enn om man har en vanlig topp på. Jeg forstår ikke hvorfor det er et problem å kle på seg når man er på trening. Er det ikke treningen som er viktig og ikke at man må gå med en spesiell type topp? Jeg kan skjønne det med kroppspress også. Enkelte treningssenter har et høyt fokus på kropp og utseende, og har da ikke akkurat et åpent og inkluderende miljø. Det vil nok flere treningssenter ikke være en del av og det synes jeg er bra. Jeg vet om flere som har gitt uttrykk for at de ikke føler seg velkommen på treningssenter som har et slikt miljø, meg selv inkludert. Anonymkode: 78502...416 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg reagerer litt på denne dama Nettavisen skriver om (lenke under) som sier hun ble bedt om å kle på seg. Jeg trener også på EVO, og hos oss står reglene for senteret tydelig på veggen flere steder. Det står at man ikke skal trene i bar overkropp eller i sports BH. Det står ingenting om hva menn eller kvinner skal ha på seg, reglene er de samme for alle. For å være helt ærlig, syns jeg det er helt ok. Jeg har kun sett noen gå med sports BH/liten topp én gang. Det virker ikke som noen har problemer med å følge reglene. Man kan fremdeles gå med behagelige klær. Jeg kan tenke meg situasjoner hvor jeg andres klesvalg kunne vært ubehagelig.🤷♀️ Jeg er overvektig, jeg tror ikke alle hadde syns det var digg hvis jeg måtte opp innført i kun sports bh og kalte det en treningstopp. Men reglene skal være rettferdige for alle, ikke sant? Jeg syns det er merkelig at folk klager over at de får tilsnakk for at selv har brutt reglene. https://www.nettavisen.no/nyheter/jonna-fle-bedt-om-a-kle-pa-seg-pa-treningssenteret-irriterte-meg-skikkelig/s/5-95-2063710 Anonymkode: e867d...3f4 Syns det er superkleint å gå å trene steder der folk har så stort behov for å vise seg så mye fram og ikke minst all svetten som kommer på alle treningsapparater osv (ikke alle er flinke å vaske det vekk). Enormt kroppspress som er TOTALT unødvendig, vet om flere som har sluttet eller byttet treningsenter pga altfor lite bekledning! Hva oppnår disse selvdiggerne som liker å vise seg fram? samt tullinger som må filme og ta bilder på treningsentrene når du prøver å trene, få de UT! Anonymkode: 1278f...5ea 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Del Skrevet 13. oktober Hos oss er det ikke lov med bar overkropp eller bar mage. Og det oppfordres til t-skjorte i studio der man bruker apparater pga hygiene. Det er ikke en regel, men jeg håper egentlig de innfører det. Singlet i studio er bare ekkelt. Men jeg er glad det i det minste er en regel om ingen bar mage/overkropp. Og ja, jeg synes opplagt at det er greit. Vi har kleskoder på jobb, hvorfor i alle dager skulle det ikke være greit på senteret. Anonymkode: ebe5f...ea3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 13. oktober #12 Del Skrevet 13. oktober Jeg synes treningstights med ekstra innsydd rumpesprekk er verre enn om man bruker treningstopp, som en liten digresjon. Når det gjelder trening på senter synes jeg faktisk T-skjorte hadde vært en fin regel, siden det er alt for mange som går rundt i små topper (damer). Hva er problemet med å trene i T-skjorte? Gjør det treningen vanskeligere? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #13 Del Skrevet 13. oktober Selvfølgelig er det greit med kleskode på treningssenter. Utrolig flaut å syte over at et treningssenter har regler. Anonymkode: 05e8d...e48 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. oktober #14 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg reagerer litt på denne dama Nettavisen skriver om (lenke under) som sier hun ble bedt om å kle på seg. Jeg trener også på EVO, og hos oss står reglene for senteret tydelig på veggen flere steder. Det står at man ikke skal trene i bar overkropp eller i sports BH. Det står ingenting om hva menn eller kvinner skal ha på seg, reglene er de samme for alle. For å være helt ærlig, syns jeg det er helt ok. Jeg har kun sett noen gå med sports BH/liten topp én gang. Det virker ikke som noen har problemer med å følge reglene. Man kan fremdeles gå med behagelige klær. Jeg kan tenke meg situasjoner hvor jeg andres klesvalg kunne vært ubehagelig.🤷♀️ Jeg er overvektig, jeg tror ikke alle hadde syns det var digg hvis jeg måtte opp innført i kun sports bh og kalte det en treningstopp. Men reglene skal være rettferdige for alle, ikke sant? Jeg syns det er merkelig at folk klager over at de får tilsnakk for at selv har brutt reglene. https://www.nettavisen.no/nyheter/jonna-fle-bedt-om-a-kle-pa-seg-pa-treningssenteret-irriterte-meg-skikkelig/s/5-95-2063710 Anonymkode: e867d...3f4 Treningsmoten nå har jo gått tilbake til sånn 90-talls mote med magetopper og hotpants, men de som går så lettkledd er som regel ikke de som er på gruppetrening, men de som trener styrke i studio, og en dauer ikke av heteslag der liksom om en må ha på en singlet eller ei t-skjorte over sportstoppen. Flere sentre innførte klesregler for noen år siden for å forebygge kroppspress i treningsstudio, og hvis det er en trivselsregel det er tydelig opplyst om og en bryter den, er det bare tåpelig å gå til media å sutre. Hvis en skal fortsette å trene der får en ta på en t-skjorte/singlet eller finne seg et nytt senter hvor det ikke er slike regler. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #15 Del Skrevet 13. oktober Så bra at hun velger seg et annet treningssenter, som deler hennes syn på hva som er ok å trene i. Retningslinjene fungerer, og hun tilpasser seg. Hva er problemet? Anonymkode: 2a96b...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #16 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg reagerer litt på denne dama Nettavisen skriver om (lenke under) som sier hun ble bedt om å kle på seg. Jeg trener også på EVO, og hos oss står reglene for senteret tydelig på veggen flere steder. Det står at man ikke skal trene i bar overkropp eller i sports BH. Det står ingenting om hva menn eller kvinner skal ha på seg, reglene er de samme for alle. For å være helt ærlig, syns jeg det er helt ok. Jeg har kun sett noen gå med sports BH/liten topp én gang. Det virker ikke som noen har problemer med å følge reglene. Man kan fremdeles gå med behagelige klær. Jeg kan tenke meg situasjoner hvor jeg andres klesvalg kunne vært ubehagelig.🤷♀️ Jeg er overvektig, jeg tror ikke alle hadde syns det var digg hvis jeg måtte opp innført i kun sports bh og kalte det en treningstopp. Men reglene skal være rettferdige for alle, ikke sant? Jeg syns det er merkelig at folk klager over at de får tilsnakk for at selv har brutt reglene. https://www.nettavisen.no/nyheter/jonna-fle-bedt-om-a-kle-pa-seg-pa-treningssenteret-irriterte-meg-skikkelig/s/5-95-2063710 Anonymkode: e867d...3f4 Jeg vil helst ikke ha at det skal være bar, svett hud på apparatene der jeg skal trene etterpå. De fleste hopper over, eller slurver med vask etter seg også. 🤢 Anonymkode: 63756...1ea 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 13. oktober #17 Del Skrevet 13. oktober Nå trener ikke jeg på senter, men så saken, og tenkte på hvor utrolig tragisk det er for et voksent menneske å sutre til avisa fordi man ikke får vise frem kroppen sin på treningssenter.. 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #18 Del Skrevet 13. oktober Jeg synes det er bra at treningssenter har kleskoder, så kan de som egentlig bare er opptatt av å vise seg fram trene et annet sted. Artikkelen i hi var bare pinlig. Anonymkode: dcbc5...484 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 13. oktober #19 Del Skrevet 13. oktober Helt enig, folk må roe seg litt ned og slutte å klage over ting som er skrevet svart på hvitt! Reglene er der for alle, uansett om man er ripped eller ei, så bare kle på deg og løft de vektene. Hvis det er så jævlig vanskelig å følge enkle klesregler, kanskje man skal vurdere å trene hjemme i stedet? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 13. oktober #20 Del Skrevet 13. oktober Kropshud bør ikke komme i kontakt med apperatene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå