Gå til innhold

Sminke- julekalender til barn 12 år.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke kritikk. Jeg er fullt klar over at det ikke er nødvendig eller nødvendigvis rett å kjøpe sminkekalender til så unge. I min datters klasse har flere fått dette i to år allerede og i år vil hun så gjerne også ha det. Jeg lurer på om noen er i samme situasjon og evt vet hvilken kalender som har de mest skånsomme produktene som kan egne seg (mest mulig) til barn 12 år? Jeg gir etter for presset. 🫤

Anonymkode: 3968a...b3d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makeup mekka sin er fin.

Anonymkode: 1b1c3...b10

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(siden du ikke ønsker kritikk, burde du bare droppe alder, det spiller ingen rolle).

Men hva ønsker du/hun: hudpleieprodukter, såper, kremer "skin care" osv, eller sminke: maskara, øyenskygger, eyelinere? 

Og er pris ingen hindring? 

Jeg personlig tror det er ok nok hvis du går litt opp i pris, hadde body shop til min da hun var så ung, men ser ikke ut til at de har i år. Rituals? Make-up Mekka? 

Anonymkode: 19019...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for makeupmekka sin. De har gode produkter og de som følger med i kalenderen er i moderne farger som passer sammen. 

Anonymkode: 557aa...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicks sin, ville droppet make up mekka

Anonymkode: fb107...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tre «jenter» i familien, døtre på 13 og 18 + meg. Jeg har kjøpt en sminkekalender fra Makeup Store på deling til oss, og så får de en enkel sjokoladekalender utenom.

Yngste har så vidt begynt å bli interessert i sminke, men jeg vil ikke ha henne på hudpleiekjøret så tidlig, så jeg gikk for en ren sminkekalender (hun som ønsket en slik type kalender). Hun har ikke kommet ordentlig i puberteten enda og har perfekt hud. Hun har venninner som allerede bruker div. serum og har «10 steps routines»,  kan ikke tenke meg at det er bra for så ung hud. Synes også det er horribelt at unge jenter bruker pengene sine på Drunk Elephant og andre hypede, overprisede produkter. 

Det hender de har overnatting der de styrer med dette, da får hun låne med seg milde produkter fra meg. Vi har produkter fra ACO og Cerave hun kan bruke for å fjerne sminke (enn så lenge tar hun bare på hjemme og fjerner med en gang 😄).

Anonymkode: bc114...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å ikke gi kritikk her... 

Anonymkode: af777...359

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den til Lyko med Lyko sine egne produkter? Fin pris og syntes det var variert innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å kjøpe «pakker» fra ulike steder (Gaia, Lyko, Normal++) og lage pakkekalender til vår 14-åring så den inneholdt litt av hva ferdige julekalendre hadde.  

Anonymkode: 3c682...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vanskelig å svare på spørsmålet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi er tre «jenter» i familien, døtre på 13 og 18 + meg. Jeg har kjøpt en sminkekalender fra Makeup Store på deling til oss, og så får de en enkel sjokoladekalender utenom.

Yngste har så vidt begynt å bli interessert i sminke, men jeg vil ikke ha henne på hudpleiekjøret så tidlig, så jeg gikk for en ren sminkekalender (hun som ønsket en slik type kalender). Hun har ikke kommet ordentlig i puberteten enda og har perfekt hud. Hun har venninner som allerede bruker div. serum og har «10 steps routines»,  kan ikke tenke meg at det er bra for så ung hud. Synes også det er horribelt at unge jenter bruker pengene sine på Drunk Elephant og andre hypede, overprisede produkter. 

Det hender de har overnatting der de styrer med dette, da får hun låne med seg milde produkter fra meg. Vi har produkter fra ACO og Cerave hun kan bruke for å fjerne sminke (enn så lenge tar hun bare på hjemme og fjerner med en gang 😄).

Anonymkode: bc114...ebc

Ville heller hatt barnet mott på hudpleiekjør enn sminkekjørwt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vita.no/gavesett/julekalender/sminkekalender/maison-royale-calendar-teen?_gl=1*1u03doo*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw3624BhBAEiwAkxgTOtSASO2RTXpeMpUBWiySkVEmbIEs-VYStD11hQaBlMg3dbvlg2TBNRoCKaIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hva med den, den såg søt ut 😊. Har ei kollega som har ei datter på 9, hun skal også ha sminkekalender, usikker på hvilken, men de sminker seg bare for gøy. 

Anonymkode: fe5c6...168

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor? Er det ikke normalt at jenter øver, prøver og feiler med sminke?

Er guttemamma og slipper slike ting, aldri vært noe interessert i sminke selv heller bortsett fra 2-3 år når jeg var ung tenåring men ser ingenting galt med at man får skikkelig sminke som kan teste ut litt forskjellig med når man selv har et ønske om dette. Bedre med skikkelig sminke enn det ekle greiene de har på lekebutikken som vi som var små på 80-90 tallet fikk når vi var 8 liksom.

Uansett, hadde jeg hatt en jente så hadde jeg nok heller kjøpt diverse skikkelig sminke rundt omkring og heller laget en skikkelig kalender med alternativer som ikke er så allergifremkallende. Body shop eksisterer fortsatt og de har 40 % nå, så har jo Lyko og blivakker eller noe slikt ofte tilbud, får iallfall en del mail derfra.

Anonymkode: dae5f...bbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri i livet brukt makeupmekka produkter på meg selv, skjønner ikke helt dere som anbefaler dette til et ungt barn, er det kun fordi det er så billig? Tenk heller på hvorfor det er så billig… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill å unngå de kalenderne med aktive ingredienser🙏🏻 Det er så farlig å bruke når man ikke er klar over hvor skjør huden blir, og ungjenter tenker nok ikke så konsekvent rundt feks solkrem hver dag når man bruker syrer.

(Dette er min hjertesak fordi jeg nylig måtte fjerne hudkreft i ansiktet, og 1/3 av venstre side er erstattet med hud fra magen min. Jeg tok mye solarium på tidlig 2000-tall, og har vært passe flink med solkrem. Fikk en liten lyserosa føflekklignende sak for to år siden, og tenkte ikke noe over det, før dermatologen jeg nylig begynte å gå hos sa at jeg har kreft..! Fikk den fjernet, og det går bra, men mine døtre får ikke bruke aktive ingredienser før de er voksne, fordi vi har høy andel hudkreft i Norge, og disse produktene gjør huden mer utsatt for solen)

Anonymkode: a83c7...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor? Er det ikke normalt at jenter øver, prøver og feiler med sminke?

Er guttemamma og slipper slike ting, aldri vært noe interessert i sminke selv heller bortsett fra 2-3 år når jeg var ung tenåring men ser ingenting galt med at man får skikkelig sminke som kan teste ut litt forskjellig med når man selv har et ønske om dette. Bedre med skikkelig sminke enn det ekle greiene de har på lekebutikken som vi som var små på 80-90 tallet fikk når vi var 8 liksom.

Uansett, hadde jeg hatt en jente så hadde jeg nok heller kjøpt diverse skikkelig sminke rundt omkring og heller laget en skikkelig kalender med alternativer som ikke er så allergifremkallende. Body shop eksisterer fortsatt og de har 40 % nå, så har jo Lyko og blivakker eller noe slikt ofte tilbud, får iallfall en del mail derfra.

Anonymkode: dae5f...bbe

Man trenger jo ikke aktivt bidra til negativ oppførsel da. 

Anonymkode: 473f2...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å svare på spørsmålet også..

Når man kun har lyst å gi kritikk, ja, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 er veldig ung. Ville anbefalt å lage kalender selv og kjøpe noe skikkelig. Nei, The body shop regner jeg ikke som skikkelig - de bare fremstiller seg sånn, men har alt for mye parfyme i produktene, som absolutt ikke er å anbefale for barn. Søk opp ting på nett med søkeord som "økologisk", "for barn" o.l. heller, så finner du ganske sikkert bedre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...