Gå til innhold

Én middagsrett dere lager oftest hos dere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Taco med hjemmelaget guaccamole, hjemmelages pizza med italiensk salami og n'duja og pytt i panne med stekt egg. 

Anonymkode: e0a54...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere faste retter. Fisk, kyllingwok, hjemmelaget Pizza og taco. 

Anonymkode: fbd83...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllinggryte. Bruker ferdig stekte kyllinglår og steker med løk og har i kokosmelk på slutten. Serveres med ris. Nå på høsten blir det mye fårikål og lammefrikasse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desidert oftest: fullkornspasta med hjemmelaget bolognese (masse grønnsaker og kvernet kjøtt fra gressfora dyr). Relativt enkelt, sunt og toåringen spiser det. Hadde barnet vært altetende hadde det fort blitt noe annet det gikk mer av.

Anonymkode: b8e0c...265

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med kokte poteter, gulrøtter og ertestuing.

Ørret i airfryer med asiatisk glaze bestående av sesamolje, fiskesaus, østerssaus, hoisin og soysasaus. Serveres med ris og hva nå enn vi har av grønnsaker. 

Disse to går igjen nesten hver uke hos oss, første fordi det er livretten til samboeren og den andre fordi det går fort på travle dager. Vi er kun oss to i husholdningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomkålsuppe med godt brød og bacon til går deg en del av. 
Ellers spiser vi også en del tapas-lignende middager, og da lager vi ulike ting til. Feks. kjøttboller i spicy tomatsaus, saltkokte poteter/patatas bravas, scampi, focaccia, aioli, skinker og oster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og tre tenåringer. Hverdagsmaten går mye i retter basert på "tomatiserte grønnsaker" steker løk, gulrot i små terninger, sellerirot i bittesmå terninger og hvitløk og koker med i hermetiske tomater.

Stekes kjøttdeig til blir det bolognaise, bacon blir det amatricana, chili (og da også røde linser som moses) så blir det arrabiata til pasta.

Puttes det i en form med kjøttdeig og erter og toppes med potetmos blir det Shepherds pie.

Blandes det tynnere ut (og stavmikset med røde linser for å mette bedre) blir det tomatsuppe. Tynnes den med kraft, og has i grove pølsebiter, bacon, pasta og hvite bønner blir det minestrone suppe. Med tacokjøtt, mais, bønner og paprika blir det tacosuppe.

Har jeg i squash og aubergine og lar det koke blir det ratatouille som jeg har til hvit fisk.

Bortsett fra det blir det ofte ris, stekt ørret med glaze av hoisin, ingefær og honning med mangosalat til. Eller stekt fisk med wokket løk, kål og gulrot I strimler med en eller annen saus på og ris eller nudler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lages det mye «bowls», med masse ulike grønnsaker, poteter/søtpotet, og med seitan eller tofu. Hender annet også. Prepper ingredienser for flere dager, og tar bare det jeg føler for i en vid tallerken med kant, og danderer rundt. Ser appetittlig ut, og er veldig godt. Har typisk avokado, og sennep til, men kan også lage ulike typer yoghurtdressinger, eller tilsette balsamicoeddik, og/eller soyasaus. Nykvernet pepper er alltid et must.
Perfekt mat om en er alene, men enkelt å tilpasse til flere, da alle kan ta det de liker. Hender jeg tar en burger til, eller annet istedenfor. Nå har jeg kost meg med beter, og da er det godt med kjøttdeig til, og godt med sennep.  

Anonymkode: 323bc...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bare skal nevne én rett; Baoburgere med marinert tofu, koriander, revet rødkål og gulrot, agurk og sylta rødløk. Har knuste peanøtter og sriracha til de som vil ha til. Serverer hvete eller risnudler med enkel dressing til og edamamebønner. 

To voksne og to små barn. 

Anonymkode: 7509d...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul linsecurry, består av gule split mung bønner, kokosmelk, hakka tomat, hvitløk, currypaste gul, grønn eller rød, smaker til med soyasaus, salt og sitron/lime.  Grønnsaker varierer, men vanligst gulrot, løk, squah, erter, blomkål, spinat, paprika osv litt etter hva vi har og som må brukes opp. Har ris eller nanbrød til.  

Vi er to voksne

Anonymkode: 59587...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk.  Det kitet fra Toro med tikka masala. Nanbrød til. Av og til papadums. Mangochutney eller raita til (oftest kjøpt ferdig det også).

Anonymkode: 53178...ffa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmelaget fiskepinner med ovnsbakte poteter vi fisker mye selv så det er kortreist mat.. 

Anonymkode: b6009...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...