AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hvilken? Inkluder ingrediensene, og gjerne hvem husholdningen består av. Anonymkode: 810db...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Del Skrevet 12. oktober 2024 Må tenke meg nøye om hva vi spiser mest, da vi spiser så mye forskjellig. Tror kanskje vi spiser taco mest fordi det spiser vi stort sett hver helg. Helt vanlig taco, men mango er blitt obligatorisk hos oss til tacoen da. Andreplassen står nok mellom ovnsbakt laksefilet med agurksalat, rømme og potet, eller bacalao. Vi er to voksne. Anonymkode: 56362...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #3 Del Skrevet 12. oktober 2024 Tandoori fra Toro , er en rød eske hvor man bare legger til kylling , noe av det ungene liker best 🙈 Anonymkode: da041...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. oktober 2024 #4 Del Skrevet 12. oktober 2024 Her er det nok mest elgbiff. Fort 2 ganger i uka med forskjellig tilbehør. Eks biff, potet, saus og grønsaker, eller biff, ris og salat. 2 voksene og 2 ungdommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Del Skrevet 12. oktober 2024 To voksne her, lager ofte ovnsbakt laks , med mango og avokadosalsa, serveres med ris til. Ellers går det ofte i diverse pastaretter, fks kremet pasta med salsiccia og sopp, eller pasta med chorizo. Anonymkode: ecba6...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #6 Del Skrevet 12. oktober 2024 Taco. Fiskekaker. Løvbiff. Laks. Grønnsakssuppe med suppeboller, burger, pizza. Anonymkode: 0114f...e27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #7 Del Skrevet 12. oktober 2024 To voksne og fire barn. Risengrynsgrøt med spekemat hver lørdag. Pannestekt torsk nesten hver uke. Serveres med poteter og varierende grønnsaker. Anonymkode: 8d789...910 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. oktober 2024 #8 Del Skrevet 13. oktober 2024 Det vi lager oftest er nachos, siden vi har det (nesten) hver fredag. To voksne og tre barn på 11, 13 og 15. Da bruker vi hjemmelaget pulled pork eller pulled chicken, dvs kjøtt som er langtidsstekt til det kan dras fra hverandre. Det blander jeg med salt, pepper, brunt sukker og en hjemmelaget paprikasalsa laget av bakte grønne paprika som er most i blender med salt, pepper, masse jalapeños, koriander og litt sitronsaft. Jeg lager mye om gangen og fryser ned i porsjoner siden dette er litt tidkrevende. Nachochips utover et stekebrett, på med kjøtt og revet ost og grilles i ovnen. Tilbehør er rømme, guacamole og pico de gallo. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #9 Del Skrevet 13. oktober 2024 Pasta med kjøttsaus. To voksne. Anonymkode: 1a01f...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #10 Del Skrevet 13. oktober 2024 Her går det en del i pasta og hjemmelaget kjøttsaus. Ellers er jeg veldig glad i suppelapskaus. Bor alene og lager stort sett bare lettvinte middager. Anonymkode: 8bade...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #11 Del Skrevet 13. oktober 2024 Går mye i kylling og ris, spesielt med basilikum- og soyasaus. Har ulike salater ved siden av. Jeg eeelsker vanlig stekt laks med rotgrønnsaker og rømme. Men det blir ofte pokebowl med laks istedet da det ikke er så tungt, har avokado, ris, mango, granateple, agurk og slikt oppi den. Anonymkode: 59541...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 13. oktober 2024 #12 Del Skrevet 13. oktober 2024 Taco kommer nok høyt på lista ..😅 Med hjemmelaget krydder 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. oktober 2024 #13 Del Skrevet 13. oktober 2024 Rød (tomatisert) fiskesuppe med masse grønnsaker og reker. Den får litt festpreg på grunn av reker, vin og safran. Ellers har vi som regel en omelettmiddag i uka. I dag skal vi ha en kjøttfri variant med soltørka tomat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #14 Del Skrevet 13. oktober 2024 Taco stort sett hver fredag. Veldig vanlig variant med santa Maria krydder, saus osv, og div salat. Tagliatelle med kjøttboller og pastasaus. Ovnsbakt laks med ovnsbakte rotgrønnsaker. Kyllingfilet med chips og grønnsaker. To voksne og to barn i skolealder. Anonymkode: 36b54...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #15 Del Skrevet 13. oktober 2024 Kyllinglår med olivenolje paprikakrydder, gurkemeie og salt. Grønnsaker, gulrot, brokkoli, blomkål og erter. Quinoa. 2 voksne og 1 barn på 5 år. Anonymkode: 401f8...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 13. oktober 2024 #16 Del Skrevet 13. oktober 2024 Chicken Tikka Masala som jeg lager fra bunnen av. Lager en diger gryte hver gang siden den er fin å fryse ned. Spises med ris og Peshawari nan som jeg halvsteker på takke, fryser ned og steker ferdig i airfryer når de skal spises. En voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #17 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg er glad i å lage mat. Og forskjellig mat. Men jeg skal ærlig innrømme at når tiden er knapt og jeg ikke har tid til å finne på noe nytt så går det jo i det samme gamle liksom. Er mye kylling her. Tilbereder det på forskjellige måter. Vi er glad i tai mat da. Anonymkode: a7929...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #18 Del Skrevet 13. oktober 2024 Kylling chop suy. Kyllinglårfilet, brokkoli, gulrot, paprika, purre, ferdig-saus og ris. Anonymkode: ccb26...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #19 Del Skrevet 13. oktober 2024 Kylling(filet eller vinger/klubber) med grønnsaksris eller ovnsbakte grønnsaker/poteter. Anonymkode: 267c5...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #20 Del Skrevet 13. oktober 2024 Én som det er nevnt i tittel er (som folk overser glatt!) Kylling tandori. Kyllingfilet, tandori krydder fra glass. Gulerøtter, rødløk, paprika, vårløk kuttet slik man vil ha det. Crème fraiche, eller om man vil bruke fløte, eller feks gryr sine produkter går det også. Tilbehør, veksler mellom ris av ulike typer, bulgur, couscous, gryn, eller en salat. 2voksne 1 barn. Anonymkode: 71d03...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå