Gå til innhold

Kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten diskusjon med samboer om hva slags kjøkken vi skal ha. Samboer vil ha eik, jeg gjerne hvitt. Hva synes/ har dere? Vanskelig det der ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt hvitt, men det avhenger så klart av rommet, lysforhold, innredningen, benkeplate osv.

Skrevet

Jeg ville valgt eik. Mye varmere og lunere enn hvit. Ikke like skittensom heller.

Har hvit kjøkken i leiligheten jeg leier ut og var ansvarlig for oppussingen av kjøkken på jobb. Der valgte jeg eik.

Er ikke i tvil et sekund på hva jeg kommer til å velge når jeg pusser opp hjemme. Det blir EIK, glatte dører med avrundede kanter, slik at det ikke bli rmye krinkler og kroker som skit og fett kan sette seg fast i. Enkle og holde rene og tidløse.

Se på forskjellige leverandører for eik innredning kan være ganske så forskjellig i farge, form og stil fra produsent til produsent.

Lykke til

Skrevet

Vi står helt fritt. Skal bygge hus, så her er alt åpent

Skrevet

Synes hvitt er penest, eik (og andre tresorter, samt sterke farger) blir så dominerende og "rotete". Vi har selv hvit innredning og benkeplater i heltre bøk. De kommer veldig fint frem når resten av kjøkkenet er så nøytralt. Synes det ser rent og enkelt ut.

Skrevet

Hva med hvit eik ??? ;)

http://www.norema.no/kjoekken.asp?range=at...k&subcat=atrium

Jeg synes vel det er viktig at begge to liker kjøkkeninnredningen.

Begge er vel forh. klassiske og noe som vil vare litt. Jeg synes vel kanskje helt hvitt kan bli litt sterilt - men det er jo avhengig av tilbehøret også - dvs. benkeplate/gulv osv. Men jeg liker def. ikke for mye 'trelook'.

Hvilke profiler det er på innredningen vil vel også være avgjørende.

Skrevet

Jeg stemmer for hvitt, men du kan brekke den av i vanilje eller sånn.. Og for at samboer skal få litt av viljen sin, kan benkeplaten og sånn være i eik\trefarge..

Skrevet

Hvitt er kaldt, sterilt, grusomt og forferdelig stygt på kjøkken. Skal man velge en lys farge, bør det være litt varme i den fargen, for ellers blir det utrolig kaldt. Uansett om man har varme i benkeplatene.

Derfor ville jeg valgt eik for det gir varme, og så kan en heller velge lyse farger på veggene i stedet.

Nymoderne kjøkken skal helst være så sterile som mulig, og etter min smak er de grusomme.

http://www.norema.no/kjoekken.asp?range=at...k&subcat=atrium Dette kjøkkenet var bilde på det jeg har beskrevet. Så jeg vil si at din samboer har min støtte, sorry ;)

Men dette er jo min mening, og det er du/dere som skal leve med det. ;)

Skrevet

Hvis man skal tenke holdbarhet og varighet, vil jeg anbefale heltre eik, i stedet for hvit, som er foliert. Hvit gulner også ganske fort, og skitne fingre, fett, kafferester o.l. setter mer synlige og varige spor.

Gjest -eline-
Skrevet

Stort kjøkken med mye lys; eik... men dersom man ikke har mye plass eller godt med lys så synes jeg hvitt blir penere....gjerne med eik benkeplate og detaljer. Eik kan bli litt mørkt på små rom.

Gjest -eline-
Skrevet
Hvis man skal tenke holdbarhet og varighet, vil jeg anbefale heltre eik, i stedet for hvit, som er foliert.  Hvit gulner også ganske fort, og skitne fingre, fett, kafferester o.l. setter mer synlige og varige spor.

Hvite kjøkken trenger ikke å være folierte.

Skrevet

Hva med hvitpigmentert eik fra Dørmme kjøkken

http://www.dkb.no/drommekjokkenet/index.htm

og

Denne fargen på eika på¨f.eks dette kjøkkenet

eller

Det er jo så utrolig mang forskjellige kjøkken å velge mellom.

Det lureste dere gjør er å dra til forskellige forhandlere å se på utvalget.

Ta med hjem masse kataloger å begynn med først å bestemme hvilken kvalitet, stil, funksjonalitet osv dere krever. Da klarer dere å eleminere mange alternativer relativt fort.

Det er jo utrolig mye mer å velge mellom på kjøkken så eik og hvit.

Nå vet jeg jo ikke om dere allerede har vært å sett og står igjen med disse to alternativene.

Huseby kjøkken , HTH kjøkken, Stordal, m.m

Mange å velge mellom.

Skrevet

Hvitt kjøkken er dagens mote, og out om et par år.

Husker godt hvordan folk uffet seg over hvite kjøkken etter forrige hviteepoke på 80-tallet. :ler:

Eik er verken eller - og derfor holdbart i all tid.

Skrevet
Eik er verken eller - og derfor holdbart i all tid.

Jeg vil påstå at eik er ganske høyt oppe på motebarometret for tiden, akkurat som bøk var populært for noen år siden. Bare fordi det er tre og naturlig betyr ikke at det ikke er med på motesvigningene.

Når det kommer til valget mellom hvitt og eik så liker jeg hvit best. Kjøkkenet trenger absolutt ikke å bli "grusomt og kaldt" bare fordi det er hvitt. Hvis man har riktig belysning kan også hvite kjøkken bli koselige. Jeg syns det blir for dumt å la være å velge noe bare fordi det er moderne og følgelig må bli umoderne om kort tid. Jeg tror at dersom valget er gjennomtenkt og godt planlagt så vil det holde seg i mange år, uavhengig av trender.

Skrevet
Jeg vil påstå at eik er ganske høyt oppe på motebarometret for tiden, akkurat som bøk var populært for noen år siden. Bare fordi det er tre og naturlig betyr ikke at det ikke er med på motesvigningene.

Joda, eik svinger selvfølgelig det også, men ikke på samme måte som hvitt.

Hvitt blir så innmari ut, mens eik kan føles litt passè, men absolutt ok likevel.

Men for all del, selvfølgelig bør man velge hvitt hvis det er det man liker - men man bør ikke velge det hvis man er usikker og kanskje kaster seg på en motedille.

Skrevet

Har hvit laminat i skapdører, og bøk listverk samt bøk benkeplate. Det er lett å vaske siden dørene er helt glatte, og ettersom jeg har parkett av typen "Rustikk Eik" på gulvet så blir det slett ikke kaldt og sterilt.

Må tilføye at kjøkkenet mitt ikke er så veldig stort, så jeg ville ha mest mulig lys og luft inn der. Tror ikke jeg kommer til å bli lei av det med det aller første. Tror kanskje jeg ville syntes eikekjøkken ble litt "tungt", men smak og behag er som kjent forskjellig.

Skrevet

Jeg har hvite skap (lakkerte). Synes hvitt absolutt er penest.

Skrevet

Det Carisma Herregård var jo helt fantasktisk flott. Kunne tenke meg det selv.

Hvilken pris og innredningsløsning fikk dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...