Gå til innhold

Utsette tannlegetime på grunn av afte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de smittsomme eller ekle å forholde seg til? Skjønner jo at de har sett mye rart og at de bruker hansker, men burde jeg utsette? 

Anonymkode: 14415...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er de smittsomme eller ekle å forholde seg til? Skjønner jo at de har sett mye rart og at de bruker hansker, men burde jeg utsette? 

Neppe. Men du kan ringe dem og spørre. Spørs jo hvor du har dem, hvor mange og størrelsen på dem.

Anonymkode: f00cc...70d

• Liker 2
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke er noe å bry seg om. 

Anonymkode: 6f18f...099

Skrevet

Vanlig afte er ikke smittsom og kan komme av stress, såpe i tannkrem, mangel på vitaminer/mineraler, at en har spist noe, allergi etc. De kan komme av virus og andre sykdommer, men da vil en nok ha andre symptomer enn bare aftene. 

Det største aberet med after og tannlegebesøk vil nok være at det kan bli sårt, svi og gjøre vondt. Jeg får ofte after etter tannlegebesøk. Tror det er fordi jeg er munntørr og får lett små skader i slimhinnene i munnen når de holder på. Har også vært til tannlegen med after, og hun har da sett over at det ikke er ei skarp tann eller noe som har ført til skaden, spurt meg om hvordan jeg pusser tenner og hvilken tannkrem jeg bruker. 

Bruker dentinox (smertestillende) på after jeg får på vonde plasser.

Anonymkode: 4b233...f7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vanlig afte er ikke smittsom og kan komme av stress, såpe i tannkrem, mangel på vitaminer/mineraler, at en har spist noe, allergi etc. De kan komme av virus og andre sykdommer, men da vil en nok ha andre symptomer enn bare aftene. 

Det største aberet med after og tannlegebesøk vil nok være at det kan bli sårt, svi og gjøre vondt. Jeg får ofte after etter tannlegebesøk. Tror det er fordi jeg er munntørr og får lett små skader i slimhinnene i munnen når de holder på. Har også vært til tannlegen med after, og hun har da sett over at det ikke er ei skarp tann eller noe som har ført til skaden, spurt meg om hvordan jeg pusser tenner og hvilken tannkrem jeg bruker. 

Bruker dentinox (smertestillende) på after jeg får på vonde plasser.

Anonymkode: 4b233...f7d

Det skal jeg sjekke opp i, jeg får ofte after. Kanskje jeg burde gå og spørre om after til den planlagte timen likevel 😊

ts

Skrevet

Jeg kan bekrefte at after ikke er smittsomme. Aktive herpessår på leppen bør man derimot vurdere å avlyse for, ikke fordi du kan smitte tannhelsepersonellet eller noen andre med det, men fordi du kan bli «smittet av deg selv» hvis tannlegen drar i leppene og virus fra såret blir spredd på andre områder på leppene/rundt munnen.

Anonymkode: 2f947...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...