Gå til innhold

Strikkegenser til Labrador

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en labrador som sliter med leddene når kulda kommer. Har så lyst til å få tak i en strikkegenser med lange bein (iallefall foran)

Men jeg kan ikke strikke og ser ikke ut som det er et veldig stort marked for tykke gensere til så store hunder 😅 

Derfor spør jeg dere kloke hoder her inne :

- vet dere av noen som strikker til hunder?                                                    - vet dere et sted man finner oppskrift på en sånn type genser? 

🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 63dd7...070

• Hjerte 1
Skrevet

PÅ Ravelry.com så har de alle typer oppskrifter, både strikking og hekling. Lette litt rundt der ved å søke på "dog sweater". Denne oppskriften jeg fant kan kjøpes på norsk eller engelsk. Personlig lærte jeg meg å strikke på engelsk; føler det er lettere ift oppskriftene der ute, tutorials osv, men det er også fullt mulig å lære seg å strikke med norske betegnelser. Men denne oppskriften ser ut til å være veldig enkel, perfekt for nybegynner står det. Dette er en av de eneste oppskriftene jeg fant med lengre bein, men det er nok så enkelt som å strikke beina lengre enn det står i oppskriften hvis det skulle trengs. Ser ut til å være basert på størrelsen til hunden mer enn en bestemt størrelse (S, M, L osv). Når man strikker garter stitch strikker man hver eneste maske, både på frem- og baksiden så det burde ikke være så vanskelig når man først har lært seg å legge opp masker og øvd litt på strikke teknikken. Jeg tror du hadde klart dette helt supert!😊

https://www.ravelry.com/patterns/library/the-hector-sweater

Skrevet
Emi123 skrev (På 13.10.2024 den 15.19):

PÅ Ravelry.com så har de alle typer oppskrifter, både strikking og hekling. Lette litt rundt der ved å søke på "dog sweater". Denne oppskriften jeg fant kan kjøpes på norsk eller engelsk. Personlig lærte jeg meg å strikke på engelsk; føler det er lettere ift oppskriftene der ute, tutorials osv, men det er også fullt mulig å lære seg å strikke med norske betegnelser. Men denne oppskriften ser ut til å være veldig enkel, perfekt for nybegynner står det. Dette er en av de eneste oppskriftene jeg fant med lengre bein, men det er nok så enkelt som å strikke beina lengre enn det står i oppskriften hvis det skulle trengs. Ser ut til å være basert på størrelsen til hunden mer enn en bestemt størrelse (S, M, L osv). Når man strikker garter stitch strikker man hver eneste maske, både på frem- og baksiden så det burde ikke være så vanskelig når man først har lært seg å legge opp masker og øvd litt på strikke teknikken. Jeg tror du hadde klart dette helt supert!😊

https://www.ravelry.com/patterns/library/the-hector-sweater

Tusen takk for svar og gode tips 😊

Anonymkode: 63dd7...070

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...