AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Skrevet 12. oktober 2024 Hei! Har en labrador som sliter med leddene når kulda kommer. Har så lyst til å få tak i en strikkegenser med lange bein (iallefall foran) Men jeg kan ikke strikke og ser ikke ut som det er et veldig stort marked for tykke gensere til så store hunder 😅 Derfor spør jeg dere kloke hoder her inne : - vet dere av noen som strikker til hunder? - vet dere et sted man finner oppskrift på en sånn type genser? 🤞🏼🤞🏼 Anonymkode: 63dd7...070 1
Emi123 Skrevet 13. oktober 2024 #2 Skrevet 13. oktober 2024 PÅ Ravelry.com så har de alle typer oppskrifter, både strikking og hekling. Lette litt rundt der ved å søke på "dog sweater". Denne oppskriften jeg fant kan kjøpes på norsk eller engelsk. Personlig lærte jeg meg å strikke på engelsk; føler det er lettere ift oppskriftene der ute, tutorials osv, men det er også fullt mulig å lære seg å strikke med norske betegnelser. Men denne oppskriften ser ut til å være veldig enkel, perfekt for nybegynner står det. Dette er en av de eneste oppskriftene jeg fant med lengre bein, men det er nok så enkelt som å strikke beina lengre enn det står i oppskriften hvis det skulle trengs. Ser ut til å være basert på størrelsen til hunden mer enn en bestemt størrelse (S, M, L osv). Når man strikker garter stitch strikker man hver eneste maske, både på frem- og baksiden så det burde ikke være så vanskelig når man først har lært seg å legge opp masker og øvd litt på strikke teknikken. Jeg tror du hadde klart dette helt supert!😊 https://www.ravelry.com/patterns/library/the-hector-sweater
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Skrevet 17. oktober 2024 Emi123 skrev (På 13.10.2024 den 15.19): PÅ Ravelry.com så har de alle typer oppskrifter, både strikking og hekling. Lette litt rundt der ved å søke på "dog sweater". Denne oppskriften jeg fant kan kjøpes på norsk eller engelsk. Personlig lærte jeg meg å strikke på engelsk; føler det er lettere ift oppskriftene der ute, tutorials osv, men det er også fullt mulig å lære seg å strikke med norske betegnelser. Men denne oppskriften ser ut til å være veldig enkel, perfekt for nybegynner står det. Dette er en av de eneste oppskriftene jeg fant med lengre bein, men det er nok så enkelt som å strikke beina lengre enn det står i oppskriften hvis det skulle trengs. Ser ut til å være basert på størrelsen til hunden mer enn en bestemt størrelse (S, M, L osv). Når man strikker garter stitch strikker man hver eneste maske, både på frem- og baksiden så det burde ikke være så vanskelig når man først har lært seg å legge opp masker og øvd litt på strikke teknikken. Jeg tror du hadde klart dette helt supert!😊 https://www.ravelry.com/patterns/library/the-hector-sweater Tusen takk for svar og gode tips 😊 Anonymkode: 63dd7...070 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå