AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #41 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis noen hadde vært i fengsel for vold mot sin ex, men angret veldig på det og det var mange år siden? Kjenner en sånn fyr, han er på dating app og prøver å finne sin livs kjærlighet og gifte seg. Anonymkode: 201db...4ec Aldri aldri aldri aldri. Anonymkode: 2703f...3d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. oktober 2024 #42 Del Skrevet 12. oktober 2024 Å angre veldig og ha tatt sin straff endrer ikke fortiden og de faktiske forhold. Veldig mange voldsmenn angrer så snart slaget har falt, og slår likevel på nytt dagen, uka, måneden etter - igjen og igjen. At det er snakk om å ha blitt dømt til ubetinget fengsel sier også litt om alvorlighetsgrad. Det finnes helt sikkert de som faktisk blir rehabilitert, kommer seg ut av det og slutter å være voldelige, og applaus tiø dem for det, intet er bedre. Statistikken tilsier likevel at det ikke er en sjanse jeg ønsker å ta på egne vegne. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #43 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg gjorde det, dvs jeg fant det ut noen mnd inn i forholdet, valgte å tro på han og stole på han. Bad mistake, ble slått halvt ihjel 2 år senere. Aldri mer. Han fremsto som ydmyk, snill, var aldri noe krangling eller vold før den gangen. Anonymkode: 58737...da0 2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #44 Del Skrevet 12. oktober 2024 Absolutt ikke, jeg ville vært livredd for å date en slik mann, og med god grunn. Å ty til vold har med primitiv følelsesregulering å gjøre, og jeg ville ikke risikert å bli drept av en farlig og enkel fyr. Hold deg langt unna. Anonymkode: 2b142...a92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. oktober 2024 #45 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nei, det hadde jeg ikke. No chance. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #46 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis noen hadde vært i fengsel for vold mot sin ex, men angret veldig på det og det var mange år siden? Kjenner en sånn fyr, han er på dating app og prøver å finne sin livs kjærlighet og gifte seg. Anonymkode: 201db...4ec Nei. Jeg har vært utsatt for vold i ekteskap. Slike menn har feilkobling i hjernen som gjør at de er tilbøyelig til å slå igjen. Man kommer heller ikke i fengsel for et par ørefik, det her er antageligvis snakk om alvorlig vold. Anonymkode: a69bf...a39 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 12. oktober 2024 #47 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nei, så full blir jeg aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #48 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nei absolutt ikke. Sånne folk forandrer seg ikke. Anonymkode: a028d...0de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #49 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis noen hadde vært i fengsel for vold mot sin ex, men angret veldig på det og det var mange år siden? Kjenner en sånn fyr, han er på dating app og prøver å finne sin livs kjærlighet og gifte seg. Anonymkode: 201db...4ec Nei. Eksen min «angret» veldig han også, jeg var dum og gikk tilbake, han var ikke mindre voldelig etter terapi og medisinering. Ikke ta sjansen. Anonymkode: abf73...29b 2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #50 Del Skrevet 12. oktober 2024 Da jeg var tidlig i 20-årene datet jeg to stk som tidligere hadde vært voldelige mot eksen. Jeg hadde en «type» jeg falt for.. jeg avsluttet heldigvis datingen med begge to. I dag hadde jeg aldri datet noen som jeg visste hadde gjort noe sånt. Aldri. Hadde avsluttet der og da dersom jeg hadde funnet ut av det. Anonymkode: bb523...f07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 12. oktober 2024 #51 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nei! Og når jeg tenker på hvor mange som kommer unna med voldsutøvelse mot sine nærmeste, så tenker jeg at det har vært veldig alvorlig og ikke en i engangshendelse hvis han faktisk ble dømt og har sonet i fengsel. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 12. oktober 2024 #52 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): jeg ville i allefall vært ekstremt forsiktig og var små ting som tydet på at dette ikke var en tilbakelagt greie. Det er rom for at mennesker endrer seg så det er ikke slik at han nødvendigvis ville vært voldelig mot meg osv, men ja, jeg ville nok vært ekstra varsom om ikke annet.. Anonymkode: 3455f...7e9 Men ville du klart å slappe helt av i et slikt forhold? Ville du ikke gått litt med klump i magen, på tå hev hvis det var en periode med dårlig stemning eller dere sto i en situasjon der dere var uenige? Ville du ikke vært redd for reaksjonen hans og lagt bånd på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 12. oktober 2024 #53 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) En ting er hvorvidt han hadde endret seg, blitt rehabilitert, og frykten for hva jeg personlig kunne bli dratt inn i. Eller hvem han er vs. hvem han var. For min del er det kun toppen av isberget i et etisk dilemma som dette, og er ikke det jeg tenker mest på. Dette med "han har sonet sin straff og ferdig med det" er jo bare bullshit når det gjelder å skulle gå inn i et forhold med noen som har vært voldelige mot eksen. For offeret er mest sannsynlig ikke ferdig med det, og min erfaring med sånne saker, er at det finnes mange som har blitt direkte ramma, selv av en eneste voldssak. Man har søsken, foreldre, kanskje barn, som alle har fått store sår og trolig har møtt vonde og sosiale problemer av ulik art på grunn av det. I vennegjengen, nabolaget, på arbeidsplassen. Sånne saker har en tendens til å komme ut, og særlig på litt mindre steder, så har saker en tendens til å leve sitt eget liv. Det samme gjelder selvfølgelig hans nærmeste, som også har kommet i sånne skviser. Han har ikke bare utsatt en person for vold. Han har laget spetakkel og bryderi for en hel rekke med medlemmer av en eller flere familier, som har møtt sanksjoner, fordommer, kalde skuldre og blitt satt i skviser sosialt over år, med det som skjedde. Alle som er assosiert med en sånn sak, eller en sak som ligner, vet hvor dypt det stikker, hvor bredt det treffer, hvor vanskelig det er, og derav hvor ekstremt platt det er å kun forholde seg til at han juridisk har sonet en straff. Aldri i livet, om jeg hadde utsatt meg selv og mine nærmeste, for å forholde meg/oss til et sånt vepsebol av vanskelige sosiale sanksjoner. Aldri i livet, om jeg ville vært hun som signaliserte til offeret at "ups, blei sammen med han jeg, men lykke til:)". Det er ikke sikkert at offeret hadde brydd seg uansett, eller at det ville blitt noe styr. Men bare sjansen for det, gjør at jeg styrer unna. Endret 12. oktober 2024 av Søgni 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #54 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nei ville aldri i livet ha datet en slik person. Man vet ikke hvor triggeren går. Har en boende i samme oppgang og det kribler i meg etter å advare de stakkars kvinnene han har klart å lure til å besøke han for at han skal bange de. Relasjonene varer kanskje kun denne kvelden eller noen få uker, kanskje noen få måneder på de han har lurt mest, før de alle avsluttes og det kommer nye uvitende kvinner og jenter. Fyren er rett og slett en psykopat og pedo. Synd å si det, men håper han havner innenfor murene igjen snart. Denne gang for evig tid. Anonymkode: 73a59...65a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #55 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis noen hadde vært i fengsel for vold mot sin ex, men angret veldig på det og det var mange år siden? Kjenner en sånn fyr, han er på dating app og prøver å finne sin livs kjærlighet og gifte seg. Anonymkode: 201db...4ec Aldri. Anonymkode: 9e74c...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #56 Del Skrevet 12. oktober 2024 Søgni skrev (2 minutter siden): En ting er hvorvidt han hadde endret seg, blitt rehabilitert, og frykten for hva jeg personlig kunne bli dratt inn i. Eller hvem han er vs. hvem han var. For min del er det kun toppen av isberget i et etisk dilemma som dette, og noe jeg ikke tenker på. Dette med "han har sonet sin straff og ferdig med det" er jo bare bullshit når det gjelder å skulle gå inn i et forhold med noen som har vært voldelige mot eksen. For offeret er mest sannsynlig ikke ferdig med det, og min erfaring med sånne saker, er at det finnes mange som har blitt direkte ramma, selv av en eneste voldssak. Man har søsken, foreldre, kanskje barn, som alle har fått store sår og trolig har møtt vonde og sosiale problemer av ulik art på grunn av det. I vennegjengen, nabolaget, på arbeidsplasset. Sånne saker har en tendens til å komme ut, og særlig på litt mindre steder, så har saker en tendens til å leve sitt eget liv. Det samme gjelder selvfølgelig hans nærmeste, som også har kommet i sånne skviser. Han har ikke bare utsatt en person for vold. Han har laget spetakkel og bryderi for en hel rekke med medlemmer av en eller flere familier, som har møtt sanksjoner, fordommer, kalde skuldre og blitt satt i skviser sosialt over år, med det som skjedde. Alle som er assosiert med en sånn sak, eller en sak som ligner, vet hvor dypt det stikker, hvor bredt det treffer, hvor vanskelig det er, og derav hvor ekstremt platt det er å kun forholde seg til at han juridisk har sonet en straff. Aldri i livet, om jeg hadde utsatt meg selv og mine nærmeste, for å forholde meg/oss til et sånt vepsebol av vanskelige sosiale sanksjoner. Aldri i livet, om jeg ville vært hun som signaliserte til offeret at "ups, blei sammen med han jeg, men lykke til:)". Det er ikke sikkert at offeret hadde brydd seg uansett, eller at det ville blitt noe styr. Men bare sjansen for det, gjør at jeg styrer unna. Kan også være at offeret ville vært svært bekymret for deg og lid kvaler om hun skulle advare deg. Anonymkode: 72af3...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #57 Del Skrevet 13. oktober 2024 Aldri. Anonymkode: abbed...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #58 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg kan se forbi en del tidligere kriminelle handlinger om det er ett tilbakelagt kapittel og engangshendelse. Men partnervold finnes ikke aktuelt. Nå er det enormt få som faktisk blir straffet etter de blir anmeldt for partnervold, så det er garantert ikke snakk om noen klaps. Anonymkode: 03262...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #59 Del Skrevet 13. oktober 2024 Ehm: Nei! Anonymkode: 1aae8...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #60 Del Skrevet 13. oktober 2024 Aldri. Anonymkode: e85a6...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå