AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #41 Skrevet 13. oktober 2024 Bare til privat jeg har opplevd at det var vært to i rommet. Ellers bare alene. Anonymkode: 445a5...b30
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #42 Skrevet 13. oktober 2024 Mange fastleger er jo menn, de tar jo celleprøver. De fleste er ikke som Frosta legen Anonymkode: 7b25c...b60 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #43 Skrevet 14. oktober 2024 Jeg må si jeg er blitt skeptisk til gyn undersøkelser etter denne saken. Det er helt umulig å vite om de er gal i hodet eller ikke. Anonymkode: bdcd4...468
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #44 Skrevet 14. oktober 2024 Går kun til mannlig gynekolog. Han ønsker at det skal være en kvinnelig sykepleier til stede, jeg hater det. Anonymkode: 66493...c68
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #45 Skrevet 14. oktober 2024 Nå når jeg tenker over det har det altid vert med en sykepleier i romet når jeg har hat manlig gynikolog men ikke når jeg har hat kvinnelig. Har ikke vært hos så mange forskjelige, så det kan være tilfeldig. Den beste gynokologen jeg har vert hos var mann, men det var også den dårligste, så tror ikke kjøn er så viktig for om de er gode i jobben. Anonymkode: 39a43...3c6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #46 Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 8.38): Er det vanlig at en mannlig lege/ mannlig gynekolog utfører undersøkelse nedentil alene? Anonymkode: c9df4...6c6 Ja, men du kan be om å få en kvinnelig lege isteden, om du føler deg mer komfortabel med det. Da jeg gikk gravid/skulle føde, hadde jeg en mannlig gynekolog på sykehuset. Da jeg skulle ta livmorhalsprøve hadde jeg en kvinnelig lege. Anonymkode: ec5a4...04e
Anonym Surikat Skrevet 27. august #47 Skrevet 27. august (endret) Jeg tok min første celleprøve hos en mannlig fastlege med en mannlig student (voksen, minst 30 år) til stede, han satt også med sikt rett inn og så på og ga meg instruksjoner på at jeg måtte ligge med rompa enda lenger ned. Hadde etterspurt kvinnelig lege i utgangspunktet, men de hadde ikke tid. Nølte veldig på spørsmålet om det var ok at studenten var med, men jeg klarte ikke å si et bestemt nei. Opplevelsen føltes veldig ubehagelig for min del, det at to fremmede menn satt med sikt inn på mine mest intime deler, med låst dør, uten å vite på forhånd at det kom til å være to menn til stede… Alt skjedde så fort, jeg tror det jeg følte var at det var et overtramp og at jeg ikke fikk muligheten til å tenke meg om først. Var jo også ung og mer tilbøyelig til å si «ja» til alt. Hadde nok føltes bedre med en kvinne til stede, eller at det kun var den mannlige legen. Hadde også vært bedre for meg om døra ikke ikke var låst (selv om jeg skjønner låst dør en rutine som er til for pasienten). Så anbefaler å høre på din indre stemme og si nei hvis noe går over din grense😊 Endret 27. august av Anonym Surikat 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #48 Skrevet 27. august Jeg har vært hos gynekolog både privat og på sykehus/offentlig helsevesen, og har sjeldent opplevd at det er flere tilstede. Eneste unntak er et par ganger på sykehus da en student har vært med, og da jeg hadde en diger muskelknute og var et sjeldent tilfelle som tydeligvis var veldig spennende. Da var det fullt på gynekologkontoret Men skal sies at jeg stort sett har vært hos kvinnelige gynekologer. Anonymkode: 71e80...dc5
AnonymBruker Skrevet 27. august #49 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 18.12): Nå når jeg tenker over det har det altid vert med en sykepleier i romet når jeg har hat manlig gynikolog men ikke når jeg har hat kvinnelig. Har ikke vært hos så mange forskjelige, så det kan være tilfeldig. Den beste gynokologen jeg har vert hos var mann, men det var også den dårligste, så tror ikke kjøn er så viktig for om de er gode i jobben. Anonymkode: 39a43...3c6 Hva mener du? Anonymkode: 71e80...dc5
AnonymBruker Skrevet 27. august #50 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du? Anonymkode: 71e80...dc5 Du spør en som skrev et innlegg i 2024. Det er altså hentet frem en gammel tråd. Anonymkode: 66d89...283
AnonymBruker Skrevet 27. august #51 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du spør en som skrev et innlegg i 2024. Det er altså hentet frem en gammel tråd. Anonymkode: 66d89...283 Darn it, det så jeg ikke! 😅 Anonymkode: 71e80...dc5
AnonymBruker Skrevet 27. august #52 Skrevet 27. august På gynekologisk på sykehuset var det alltid to, opplevde til og med tre den ene gangen. Jeg syntes det var velda dig betryggende at flere enn en skulle vurdere underlivet mitt i forbindelse med forestående operasjon. Også da jeg var på sykehuset på mange kontroller etter operasjonen var det minst to gynekologer tilstede. Da jeg før dette foretok undersøkelser nedentil hos fastlege og gynekolog var det aldri andre til stede. Og for meg, helt greit da. Men når jeg senere skulle vurderes for operasjon så føltes det trygt at avgjørelser ble tatt av flere. Hva skal gjøres og hvordan skal operasjonen foregå osv. Anonymkode: a36c2...1a9
AnonymBruker Skrevet 27. august #53 Skrevet 27. august Jeg er på ingen måte noe gynekolog, men jeg har undersøkt en del vaginaer allikevel. De har heldigvis virker vært både friske og freshe. En gynekolog er jo en proffesionel som er der for å hjelpe. Det må jo være greit at han jobber alene. Hvis jeg skulle hatt prostateundersøkelse, har jeg absolutt foretrukket en kvinnelig lege. Hadde ikke villet ha noen andre i rommet. Anonymkode: 9a166...fb8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå