Gå til innhold

Maskorama 2024

NordicViking

Anbefalte innlegg

Kan det være Lars Lønning fra Black Debbath som gjemmer seg bak Professoren tru? :)

*Masse hint som peker i riktig retning*
eller bare Bare Egil? neeeh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Låser inn mine gjett for denne uka:

Steinen - Kim Wigaard

Moskusen - Frank Løke

Fisken - Tone Damli

Matmonsteret: Live Nelvik

Vampyren - Emilie Nereng

Professoren - Nicolay Ramm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I introen ser vi Vampyren utenfor en bygning i såkalt 'dragestil', med både spir og drager. Jeg trodde det var Frognerseteren, som ikke ligger så langt fra Holmenkollen. Bygningen har visse likheter med Frognerseteren, men det viser seg å være en helt annen bygning. Denne bygningen kalles 'Soria Moria slott', og er en gammel og ærverdig bygning i Karlsborgveien på Grønlia i bydel Gamle Oslo. Om den er relevant for maska og personen bak er ikke godt å si.  (Link1)  (Link2)  (Link3)

...

0Vampyren02.jpg

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får Vidar Magnussen vibes av Professoren. Han er/var redd for høyder, regisserte book of mormon (skriblerier), minner om dirigentbevegelser når han står og skriver på tavla (maestro), frakken har har på har et merke på baksiden som likner veldig på Jonas Kvåle sin frakk da han sang i kor (i tillegg til mange små buttons).

Endret av Marsh
Feil henvisning
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på Christine Gulbrandsen som Vampyren. Vant MGP med Alvedansen (gullkonfetti) sammen med dansere og korister, musikalartist som har spilt Maria i Sound of Music (panelet ble servert Bloody Mary/Maria) og Cosette i Les Mis (slitt flagg brukes ofte på plakater av les mis). Men det passer ikke helt med seire i flertall, med mindre de regner gode kritikker på musikaloppsetninger som "seire".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan «bowlingkjeglene» på moskusen egentlig være sjongleringskjegler og et hint til Cirque du Blipp? De er jo i grupper av tre..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanna85 skrev (På 11.11.2024 den 15.56):

Steinen er 110% sikkert YouTuberen Pappa Berg (@pappaberg), han har en mindre kjent TikTok (@pappa.berg).   Ser det er mange på TikTok som mener at det er han, han har klin lik stemme, han elsker Badminton-racket godterier, turne-planen hans forsvant plutselig fra TikTok (tidligere så stod det "privat arrangement" på flere lørdager fremover).

Aldri hørt om.

Søkte opp, 7000 følgere på youtube og bare 24 følgere på tiktok. Da er man ikke kjendis. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (7 timer siden):

Jeg får Vidar Magnussen vibes av Professoren. Han er/var redd for høyder, regisserte book of mormon (skriblerier), minner om dirigentbevegelser når han står og skriver på tavla (maestro), frakken har har på har et merke på baksiden som likner veldig på Jonas Kvåle sin frakk da han sang i kor (i tillegg til mange små buttons).

Tenker på Calle Hellevang Larsen plutselig jeg. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Professoren sier 'Skrullerullerud' to ganger. Først er det i introen til videoen, og deretter backstage. Ordet 'skrulle' brukes om en feminin homofil mann (i følge ordboken). Kan det være at Professoren er en homofil mann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrellex har tatt for seg maskene, og mener å ha funnet ut hvem som skjuler seg bak hver av dem - dog med litt usikkerhet knyttet til et par av dem. Må innrømme at jeg er enig i mye av det han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddssetterne hos Norsk Tipping mener at det er Matmonsteret som ligger dårligst an i dag, og risikerer å bli stemt ut. De mener og at det er Stein som er favoritten til å vinne. Vi får se om de får rett.  🤓

https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen   (scroll ned og klikk på Underholdning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Db Ab Gb Ab Db Ab Db Ab Ab Bb Ab Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab 

Kan være The Scientist av Coldplay i følge chatgpt. Så mest sannsynlig ikke viktig, men ment for at vi skal bruke tid på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funtimes3103 skrev (12 minutter siden):

Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Db Ab Gb Ab Db Ab Db Ab Ab Bb Ab Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab 

Kan være The Scientist av Coldplay i følge chatgpt. Så mest sannsynlig ikke viktig, men ment for at vi skal bruke tid på det.

Hva om man går opp eller ned en halvtone, hvordan vil det eventuelt endre akkordene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emilie Nereng har fått med seg at det spekuleres om hvorvidt hun er personen bak Vampyren, men hun benekter at hun er med i årets Maskorama. Hun hadde selvfølgelig aldri innrømmet at hun er Vampyren.  😄

https://www.tv2.no/underholdning/svarer-pa-ryktene-ikke-meg/17174270/

Skal bli interessant å se hva de nye hintene sier i kveld. I dag er det Spørrorama, der alle maskene skal svare på mange spørsmål.   :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Skrellex har tatt for seg maskene, og mener å ha funnet ut hvem som skjuler seg bak hver av dem - dog med litt usikkerhet knyttet til et par av dem. Må innrømme at jeg er enig i mye av det han sier.

Kunne du være sååå snill å oppsummer gjettene, klarer ikke se video 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
frkselma skrev (9 timer siden):

Jeg har lurt litt på Christine Gulbrandsen som Vampyren. Vant MGP med Alvedansen (gullkonfetti) sammen med dansere og korister, musikalartist som har spilt Maria i Sound of Music (panelet ble servert Bloody Mary/Maria) og Cosette i Les Mis (slitt flagg brukes ofte på plakater av les mis). Men det passer ikke helt med seire i flertall, med mindre de regner gode kritikker på musikaloppsetninger som "seire".

Christine Gulbrandsen synger nok mye, mye bedre enn Vampyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (2 timer siden):

Kunne du være sååå snill å oppsummer gjettene, klarer ikke se video 

Stein - Kim Wigaard
Moskus - Danby Choi
Gladfisken - Tone Damli ... eller Caroline Berg Eriksen
Professorern - Viggo Venn
Vampyren - Emilie Nereng... eller Therese Johaug
Matmonsteret - Thea Sofie Loch Næss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Silje er stilig i dag☺️

Enig. Og så perfekt sminket 👌

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...