Gå til innhold

Maskorama 2024

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tannfee skrev (1 time siden):

Er det flere enn meg som hører ernæringsfysiolog Tine Sundfør som matmonsteret? Var noe med den skarringen som hørtes så kjent ut.

Isåfall sykt skuffende «kjendis»😜

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær skrev (På 10.11.2024 den 13.44):

Jeg tror en del av hintene er indirekte hint, så kanskje det ikke er et direkte hint om at matmonsteret driver med langrenn, men at noen som står personen nær driver med det, eller at hjemplassen har en kjent langrennsløper eller kanskje de har vært med i et program der de gikk på ski. 

Tenkte på en ting angående Stein og brevene som er i introen, kan det være noen som spilte i snøfall? For eksempel Vidar Magnussen. Jeg tror jeg må finne en notatblokk og samle alle hint og forslag. 

Helt enig, og det med snøfall var lurt tenkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravid skrev (På 10.11.2024 den 17.55):

XZwCUra.png

Bøyd, Anker, Desember, Bok, Skøyer, Far, Hekk

Kan det bety noe?

(Fra 01:18:00)

Det er jo professoren som sender deltakerene ut av rommet, så kanskje de går ut i den rekkefølgen til de ordene, så den første som gikk ut sitt ord er hekk, og den neste som gikk ut sitt ord er anker, men jeg vet ikke hva det skal bety

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som var funnet ut hvilken sang som står på tavlen til professoren? Vi har prøvd hjemme med både min søster på piano, og med min far på gitar, men vi fant ikke ut av det.

Akkordene er:

Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Db Ab Gb Ab Db Ab Db Ab Ab Bb Ab Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab

Siden det er en b foran alle akkordene kan det jo ha noe å gjøre med lavhet siden en b gjør tonen lavere, eller noe med Flat siden på engels kalles en b flat (for eksempel så sier de B flat når det står Bb)

Sitat
Endret av Sigrid<3
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid&lt;3 skrev (36 minutter siden):

Er det noen som var funnet ut hvilken sang som står på tavlen til professoren? Vi har prøvd hjemme med både min søster på piano, og med min far på gitar, men vi fant ikke ut av det.

Akkordene er:

Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab Db Ab Gb Ab Db Ab Db Ab Ab Bb Ab Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab

Siden det er en b foran alle akkordene kan det jo ha noe å gjøre med lavhet siden en b gjør tonen lavere, eller noe med Flat siden på engels kalles en b flat (for eksempel så sier de B flat når det står Bb)

Prøv Beatboxing

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukkerogkanel skrev (13 timer siden):

Langrenn må være en greie ja. Men er det så innlysende at d er en langrennsløper mon tro

Kanskje ikke. Det kan være at langrenn er en aktivitet som personen bak maska driver med for å holde seg i god form.

Jeg ser at flere mener at Emilie Nereng kan være Vampyren, men jeg får ikke det til å stemme. Hva om hun er Matmonsteret i stedet? Jeg finner flere bilder av Emilie Nereng der hun går på ski, uten at det nødvendigvis peker noen bestemt vei. (LINK 1)  (LINK 2)

Leter etter noe 'nevenyttig'. 🤓

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sigrid&lt;3 said:

Det er jo professoren som sender deltakerene ut av rommet, så kanskje de går ut i den rekkefølgen til de ordene, så den første som gikk ut sitt ord er hekk, og den neste som gikk ut sitt ord er anker, men jeg vet ikke hva det skal bety

Da blir det i så fall denne fordelingen av ord:

Bøyd - Moskus

Anker - Gladfisken

Desember - Matmonsteret

Bok - Mumien 

Skøyer (eller Skøyen?) - Vampyren
Far - Professoren

Hekk - Steintrollet

Anker på gladfisken passer jo fint, siden hun har flere ankre på kostymet. Og bok passer jo på mumien siden Abu har gitt ut bok, så mulig det er noe i dette.

Også har vi også den andre gruppen med ord som Verksted, Nevenyttig osv. Lurer på om det disse ordgruppene kan ha noe med hverandre å gjøre. Men jeg tviler vel egentlig siden vi aldri har hatt så kompliserte gåter før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea Myhre tror Professoren er Nicolay Ramm. Låtvalget hadde hvertfall passet, kunne lett se for meg Ramm synge ChaChaCha. Men hintene passer kanskje ikke, hvertfall ikke det med å jobbe i kulissene. 

Endret av MG90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG90 skrev (32 minutter siden):

Linnea Myhre tror Professoren er Nicolay Ramm. Låtvalget hadde hvertfall passet, kunne lett se for meg Ramm synge ChaChaCha. Men hintene passer kanskje ikke, hvertfall ikke det med å jobbe i kulissene. 

Det som heller ikke passer, er at Nicolay Ramm kan synge, noe Professoren ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG90 skrev (1 time siden):

Hvorfor tror hun ddt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG90 skrev (2 timer siden):

Føler ikke det passer helt. Hvorfor tror linnea det

jeg syns professoren egentlig virker litt eldre…? Og ikke såå god på å synge, selv om det er vanskelig å høre så mye o den sangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (11 timer siden):

Jeg ser at flere mener at Emilie Nereng kan være Vampyren, men jeg får ikke det til å stemme.

Det er stemmen som gjør at vi mener det. Det er hun som synger sånn.

Motbakke er knyttet til å få knekken som blogger osv. Var masse i hintvideoen som passer med henne, jeg bare husker ikke alt som ble tatt frem. Men å bli heiet frem, altså blogglesere som tok henne til topps på listene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Professoren er Kristian Ødegård. Stemmen er lik og hintene passer 🕵🏻‍♀️

Flyplass - han har flysimulator i kjelleren og er veldig interessert i fly generelt

Svimmel når han står og ser ned på flyene - han har høydeskrekk

Folkeopplysning - Huskestue

Cha cha cha - Skal vi danse, der han har vært både deltager og programleder

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winterbird skrev (4 minutter siden):

Flyplass - han har flysimulator i kjelleren og er veldig interessert i fly generelt

Holder også en knapp på han😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winterbird skrev (5 minutter siden):

+ han får de andre Maskorama-deltagerne til å gå ut av rommet i rekkefølge - Kompani Lauritzen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan absolutt se (høre) Kim Wigaard på Stein, men kan en annen mulighet være Knut Anders Sørum?

Vet ikke om stemmen passer helt, men han:

• har spilt inn en plate i Hoff kirke ("Hoff")
  • har vært musikalsk ansvarlig for Regnbuemessen i Mysen kirke (tror introvideoen starter ved Høytorp fort ved Mysen), og
  • han har blader i halskjedet som med litt godvilje kan ligne potetplanteblader, som er avbildet i kommunevåpenet til Østre Toten, der han er fra.

Det virker også som om han har et godt hopp i kalenderen mellom oktober og desember, som kan passe med at han har satt av tid til å øve på Maskorama.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også veldig magefølelse på Live Nelvik på Matmonsteret, i måten Matmonsteret snakker og beveger seg på. Ordet "Desember" kan passe til at hun er født i desember og har hatt podcasten "Julestemning med Live og Ronny" i desember de siste årene. "Langrenn" kan passe til at hun har vært gjestespeaker på Barnas Holmenkolldag. Usikker på hvordan nevenyttig passer inn, hun var med i Kongen befaler, viste hun seg som nevenyttig der?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkselma skrev (3 timer siden):

Jeg får også veldig magefølelse på Live Nelvik på Matmonsteret, i måten Matmonsteret snakker og beveger seg på. Ordet "Desember" kan passe til at hun er født i desember og har hatt podcasten "Julestemning med Live og Ronny" i desember de siste årene. "Langrenn" kan passe til at hun har vært gjestespeaker på Barnas Holmenkolldag. Usikker på hvordan nevenyttig passer inn, hun var med i Kongen befaler, viste hun seg som nevenyttig der?

Ble nesten overbevist nå😜

men langrenn? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkselma skrev (4 timer siden):

Hun er vel programleder i lørdagsrådet, der de kommer med råd på problemstillinger sendt inn av publikum. Kan det være svaret på nevenyttig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...