Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #341 Del Skrevet 10. november 2024 Har alltid drømt om lahlum i maskorama, så hadde vært såå gøy om han var professoren. Føler hintene passer. Men om han er så gøy på scenen? Håper det🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 10. november 2024 #342 Del Skrevet 10. november 2024 frkbibelstripp skrev (2 timer siden): Ikke bare det jeg summerte opp da. Synes også stemmen er svært lik, for han var absolutt en god sanger. Men kan selvfølgelig ta feil jeg. Kun vært en sending Stemmen er absolutt kjempelik! Jeg tror også at steinen kan være Wigaard. Beklager, ser at kommentaren min ble skikkelig ut av kontekst. My bad. Tidligere i tråden var det noen som svarte på en kommentar jeg skrev om at professoren gav Blipp vibber og mente at det ikke stemte med hintet. Hvor jeg da mente at hintene kan tolkes ufattelig vidt og bredt. Det var dette vide og brede jeg prøvde å utdype. Og som da ikke hadde noen sammenheng med Wigård for øvrig😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 10. november 2024 #343 Del Skrevet 10. november 2024 FruR skrev (15 timer siden): Mye som hinta om langrenn med vampyren også men kan vi ha to langrennsløpere ? Jeg tror en del av hintene er indirekte hint, så kanskje det ikke er et direkte hint om at matmonsteret driver med langrenn, men at noen som står personen nær driver med det, eller at hjemplassen har en kjent langrennsløper eller kanskje de har vært med i et program der de gikk på ski. Tenkte på en ting angående Stein og brevene som er i introen, kan det være noen som spilte i snøfall? For eksempel Vidar Magnussen. Jeg tror jeg må finne en notatblokk og samle alle hint og forslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 10. november 2024 #344 Del Skrevet 10. november 2024 missmcbeal skrev (1 time siden): Helt ærlig så trodde jeg ikke Johaug var så veldig aktiv lenger, var det ikke i desember i fjor hun fikk barn, eller var det bare at hun giftet seg? Men jeg har kanskje ikke helt fulgt med i timen. Er enig i at sannsynligheten for at det er aktiv utøver er lite sannsynlig. Det er også veldig ofte at de som har deltatt til nå er typisk folk som har vært med i andre program, Stjernekamp, 71 grader Nord, Mesterenes Mester osv. Så Tiril passer godt inn en person som naturlig nok ville kunne ha deltatt i enda et program. Therese Johaug gjør et lite comeback og satser mot VM i Trondheim. Det er sesongåpning på Beitostølen om en ukes tid, så jeg tenker det er usannsynlig at hun er med i Maskorama. Datteren hennes mener jeg er født på våren. Så da er hun rundet året. Hun giftet seg i desember i fjor. I hvite månestøvler 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 10. november 2024 #345 Del Skrevet 10. november 2024 Til de som foreslår Stig Henrik Hoff; han er på turné med Riksteatret og har forestillinger alle lørdager framover. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #346 Del Skrevet 10. november 2024 Snipa skrev (3 minutter siden): Til de som foreslår Stig Henrik Hoff; han er på turné med Riksteatret og har forestillinger alle lørdager framover. Hadde også vært litt drøyt å ha etternavnet som hint i første episode 😜 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 10. november 2024 #347 Del Skrevet 10. november 2024 Carolini skrev (4 timer siden): Med en gang jeg hørte gladfisken tenkte jeg Alexandra Rotan men utover i sangen hører jeg Tone Damli, enig i den. Hun var også ikke aktiv på Snapchat i går som hun pleier å være. Hun har vel også omtalt seg selv som en gladlaks. Matmonsteret hørtes for meg ut som en ung gutt...Ser flere mener det er Else så må lytte om igjen. Tenkte Nakstad med en gang på Professoren. Men synes Jon Almaas er et godt forslag! Folkeopplysning jamfør programmer han har ledet og bedrevitere karakteren i Side om Side. Nå har jeg hørt "gladfisken" flere ganger, og det er Tone Damli uten tvil 🤩 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. november 2024 #348 Del Skrevet 10. november 2024 Dupers skrev (18 timer siden): Tror det er vare jeg som tippet på Abu? Hører på MAR stortsett hver dag, og hørte fort at det var en stemme jeg kjente igjen. Morrapuler ❤️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #349 Del Skrevet 10. november 2024 Syns ikke professor høres ut som Ødegård.. men høres tidvis utvsom Jon almaas🤪 men hintene passer vel ikke helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 10. november 2024 Forfatter #350 Del Skrevet 10. november 2024 Blueberrymuffin skrev (13 timer siden): Vitenskapsmannen Hint: «Liker best å jobbe i det skjulte». «Formidle kunnskap til folket». Tavle med musikk akkorder: Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab,Gb Ab Db Ab Gb Ag Db, Ag Db Ab Ab Bb Ab, Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab, Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab. Ser ut til å være akkorder for gitar. Er det noen som har gitar tilgjengelig og kan spille gjennom disse? Hvilken sang kan det være? .... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. november 2024 #351 Del Skrevet 10. november 2024 Blueberrymuffin skrev (13 timer siden): Var på live sending i dag, morsom opplevelse å få se Maskorama tett på 😊 Er det bare meg, eller er hintene dårligere og vagere enn i fjor? Isåfall, håper jeg det fortsetter slik, for det er mye mer spennende og morsomt å gjette da ☺️ Iværtfall gjort meg tanker om noen, men skjønner at jeg mulig må grave litt mer i år, heldigvis ☺️ (Om jeg skylle kommentere noe som allerede er sagt eller utelukket i denne tråden, beklager jeg, da jeg ikke har rukket å få lest meg opp på alt i tråden her🥺). Stein Hint: «Vi løftes, stables, kastes, knuses, hoppes over og plukkes opp.» «gjennom press og varme, formet til den jeg er i dag». Det er 4 brev, på det siste brevet står det «Hoff». Ord: Badminton Gjett: Stables, kastes, knuses, formes. Dette er en person som er allsidig, tenker skuespiller, og at alle rollene har formet personen. Holder en knapp på Stig Henrik Hoff. Moskusen Hint: Radiosending. Klokke går fra 20:12 til 20:13. Stein med rød firkant, turløype? Sangen «In my dreams» fra Wig wam i bakgrunnen. «Jeg er hardfør og lar meg ikke kue av noe som helst» «litt rampete» «når du tror du kjenner meg, gjør jeg noe helt annet». Ord: Sekretær Gjett: Tror vedkommende deltok i noe i 2012 eller 2013. Mulig deltagelse i 71 grader nord. En som var med i Stjernekamp (2013) og 71, som er litt «jålete», har trekk mot glam rock; Atle Pettersen. Mulig at han synger «dårlig med vilje, men tipper Pettersen. Gladfisken Hint: Tysk fiskeboks av merket Birsch. «Der jeg kommer fra er vi nødvendigvis ikke kjent for å fiske». «Det er lenge side jeg befant meg i en stim» «vært årevis på land» Ord: Dynamitt Gjett: Briskeby gjorde et comback i 2023 etter å ha vært «årevis på land». En av de første turneene som gjorde dem kjente var oppvarming for a-ha på Tyskland turne, derav tysk fiskeboks. Birsch kan også være ordspill for birth, da Lise ble mor nå nylig. Gladfisken kan derfor være Lise Karlsnes. Hun er fra Tønsberg, som ikke er kjent for fiske. Matmonsteret Hint: «kulinarisk gåte». 1ts Estragon, 3ts Natron, 1ts allehånde, 1ts gurkemeie, 1ts løkpulver, 1ts rosmarin. «Oppskriften ligger min sanne identitet». Klokka viser 06:00/18:00. Ord: Nevenyttig Gjett: Tror det lager et anagram med bokstavene e n n n a g l r. Ta gjerne å tag meg om noen har løst det 😊 Hintene her synes jeg er vanskelig, fordi jeg hører en ung stemme. Det jeg henger meg mest opp i er at det er en «talefeil» der, og mitt gjett er derfor utelukkende basert på det, blir derfor Tara Lina Shahin. Hun har tidligere slitt med bulimi, så det kan jo være en link til mat. Vampyren Hint: Stavkirke. «Du kjenner meg kanskje fra drømmenes rike» «eventyr flettes sammen med dans». Masse kamerablitz. Gullkonfetti. «I en tid for lenge siden var jeg mester.» «Jubelen fra publikum». «Seirene vi tok sammen». Brent Norges flagg. «Vi var en familie bundet av svette og triumf» «bærer med meg ekkoet av tidligere seira». Ord: Motbakke Gjett: Det er fristende å si Tiril Eckhoff, men jeg hang meg veldig opp i hintet om motbakke og et brent flagg. Noe som har fått stor motgang i idretten, til tross manger seiere. Mitt gjett går derfor til Therese Johaug. Vitenskapsmannen Hint: «Liker best å jobbe i det skjulte». «Formidle kunnskap til folket». Tavle med musikk akkorder: Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab,Gb Ab Db Ab Gb Ag Db, Ag Db Ab Ab Bb Ab, Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab, Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab. Ord: Folkeopplysning Gjett: Det mest opplagte er Andreas Wahl med folkeopplysningen, men blir det for enkelt? Notene klarer jeg ikke helt å lande, men nærmeste jeg kan komme på er Dance Monkey av Tones and I. Da begynte jeg å tenke, kan dette være en «apekatt», en som driver med tull og er komiker? Så kom jeg på at i en av episodene til Gauteshow kaller han programmet sitt for «vi er jo folkeopplysningen, som opplyser folk». En wild guess går derfor på «Gucci» Gaute Berg Næss. Det kan godt hende jeg er på tynn is med flere av mine gjett, men tenkte det var gøy å slenge noen nye navn i potten. Gleder meg til å se flere innspill i tråden over de neste ukene 😊 Jeg kommer ikke unna og kan ikke gi meg på at det ikke er Stian, jeg... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #352 Del Skrevet 10. november 2024 Lawyam skrev (1 minutt siden): Jeg kommer ikke unna og kan ikke gi meg på at det ikke er Stian, jeg... Hvem er det du tror han er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. november 2024 #353 Del Skrevet 10. november 2024 Sukkerogkanel skrev (Akkurat nå): Hvem er det du tror han er? Professoren, vel! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 10. november 2024 #354 Del Skrevet 10. november 2024 missmcbeal skrev (6 timer siden): Er Sogndal en fiskebygd? Jeg forbinder det med Saftbygda - aka Lerum saft/sylte. Men det kan jo passe med hintene - for hun sier jo at plassen hun er fra ikke er forbundet med fiske, men hun har liekvel blitt kåret som fiskebabe. Kommer det noen hint med saft/syltetøy da tror jeg vi sikkert kan fastsette at det er Tone. Sjekket litt nå, og det med Saftbygda virker å være Sogndal Fotball som fronter, men lokalt så er det ganske velkjent å kalle det for saftbygda. Det bør vel komme noen hint til fotballlaget etterhvert, da det er en stor del av identiteten til Sogndal og mener Tone har vært engasjert i fotballlaget. Sier ikke at det er mest kjent for å være fiskebygd, men i følge artikkelen hvor dama ble kåret til «ukens fiskebabe» så er det gode forhold for det også da. Er vel altfor enkelt om de mater på med Lerum syltetøy osv.. det er stemmen som avslører henne uansett. Lukk øynene og man hører Tone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 10. november 2024 #355 Del Skrevet 10. november 2024 Nicky B skrev (3 timer siden): Stemmen er absolutt kjempelik! Jeg tror også at steinen kan være Wigaard. Beklager, ser at kommentaren min ble skikkelig ut av kontekst. My bad. Tidligere i tråden var det noen som svarte på en kommentar jeg skrev om at professoren gav Blipp vibber og mente at det ikke stemte med hintet. Hvor jeg da mente at hintene kan tolkes ufattelig vidt og bredt. Det var dette vide og brede jeg prøvde å utdype. Og som da ikke hadde noen sammenheng med Wigård for øvrig😅 Skjønte hva du mente også altså, så var ikke meninga å virke skarp tilbake 😅 Vi må alle få mene det vi gjør, men tenkte kanskje du overså de andre årsakene til min mistanke på Wigaard. Null stress 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #356 Del Skrevet 10. november 2024 Lawyam skrev (13 minutter siden): Professoren, vel! Åja/ hvordan passer hintene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #357 Del Skrevet 10. november 2024 Er ikke Oskar Vesterlin med montro? Han er jo overalt. Moskusen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravid Skrevet 10. november 2024 #358 Del Skrevet 10. november 2024 Bøyd, Anker, Desember, Bok, Skøyer, Far, Hekk Kan det bety noe? (Fra 01:18:00) 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november 2024 #359 Del Skrevet 10. november 2024 (endret) Ravid skrev (46 minutter siden): Bøyd, Anker, Desember, Bok, Skøyer, Far, Hekk Kan det bety noe? (Fra 01:18:00) stein? Beklager skjønte ikke, 01.18 er jo introen? Endret 10. november 2024 av Sukkerogkanel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 10. november 2024 #360 Del Skrevet 10. november 2024 Ravid skrev (55 minutter siden): Bøyd, Anker, Desember, Bok, Skøyer, Far, Hekk Kan det bety noe? (Fra 01:18:00) Hvem er dette på da? Om det er på introen så er det sju ord, kanskje ett for hver deltaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå