Gå til innhold

Maskorama 2024

NordicViking

Anbefalte innlegg

Med en gang jeg hørte gladfisken tenkte jeg Alexandra Rotan men utover i sangen hører jeg Tone Damli, enig i den. Hun var også ikke aktiv på Snapchat i går som hun pleier å være.  Hun har vel også omtalt seg selv som en gladlaks. 

Matmonsteret hørtes for meg ut som en ung gutt...Ser flere mener det er Else så må lytte om igjen. 

Tenkte Nakstad med en gang på Professoren. Men synes Jon Almaas er et godt forslag! Folkeopplysning jamfør programmer han har ledet og bedrevitere karakteren i Side om Side. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten oppsummering av Vampyr-hintene:

Frognerseteren: Holmenkollen, + at Eckhoff var utegående reporter på Frognerseteren under 5-mila våren 2024.

Gullregn + "I en tid for lenge siden var jeg mester" + "seirene vi tok sammen": Konfetti-gullregnet kan hinte både til medaljer og snø. Tiril Eckhoff har vunnet verdenscupen sammenlagt, og har 10 VM-gull, hvorav 7 ikke-individuelle. Var og med i "Mesternes mester" sist sesong.

Anagrammet "Motbakke": Kan hinte til motbakker i karrieren og at hun har deltatt i NM i motbakkeløp.

Flagg skutt i filler: Skiskyting.

"Vi var en familie bundet av svette og triumf, forent i vår jakt på storhet": Begge søsknene er tidligere skiskyttere, broren Stian er nå skiskyttertrener.

"Men tiden har vevd et nytt skjebneteppe": Er nå en ivrig designer og strikker.

Hør stemmen i går sammenliknet med karaoke-opptreden på Senkveld. 

Altså, dersom dette IKKE er Tiril Eckhoff, så er det noen som vil lure oss til å tro at det er det.

Værsågod Marion, bruk dette som du ønsker. ;)

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauehode skrev (29 minutter siden):
  Skjul innhold

Jeg tror stein er Jonas Hoff oftebro, man ser skjelv og bølger i bakken i introen. Samt brevet sier jo ... HOFF. Det er årets unge profil.

Gladfisken er Tone Damli. Henne stemme er så unik så hun greier dessverre ikke kamuflere den så godt. Den er vel den eneste jeg er 100% sikker på.

Matmonstret tror jeg er Thea Loch Næss, kun pga stemmen og at hun har spilt i filmen birkebeinerne (langrenn-hintet)

Vampyren tror jeg er Emilie Voe Nereng, hun har vunnet NM i cheerdance og comeback hint og glad i rampelyset, 

Moskusen  tror jeg er Danby Choi. Den rød flekken er symbol på SPILLET krysset og han har en fortid som danser. Samt hintet robert stoltenberg sa om Subjektlanseringen i 2013.

Professoren tror jeg er Kristian Ødegård, folkeopplysning hinter til huskestue og han er glad i fly, samt at han liker å holde seg i bakgrunnen av Kompani Lauritzen og lar Dag otto styre.

Mye «ukjente» i såfall da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolini skrev (4 minutter siden):

Med en gang jeg hørte gladfisken tenkte jeg Alexandra Rotan men utover i sangen hører jeg Tone Damli, enig i den. Hun var også ikke aktiv på Snapchat i går som hun pleier å være.  Hun har vel også omtalt seg selv som en gladlaks. 

Matmonsteret hørtes for meg ut som en ung gutt...Ser flere mener det er Else så må lytte om igjen. 

Tenkte Nakstad med en gang på Professoren. Men synes Jon Almaas er et godt forslag! Folkeopplysning jamfør programmer han har ledet og bedrevitere karakteren i Side om Side. 

Hører virkelig ikke Else på matmonsteret… 

men en ung stemme helt klart.

føler professor er almaas eller Ødegård 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (23 minutter siden):

Jeg mener at det har vært flere hint på kostymer før? Blant annet Daniel Kvammen hadde jo kommunevåpenet på ene væska si på kostymet, også var det noe med bunadsmønster fra plassen han kom fra. Det har også vært hint til Stjernekamp på kostymer med stjerner - men stjerner kan jo være så mye. Jeg ville absolutt sett etter hint på kostymene.

Ja det er hint på kostymene, men som oftest detaljer, ikke sånn at hele karakteren nødvendigvis er er hint

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Henrik Hoff som Stein: det er hundebein i hårtufsen og rundt halsen og en av bakgrunndanserne lekespiller på et stort hundebein. Hoff spilte Tore Hund i Beforeigners. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abesedeeeffge skrev (16 minutter siden):

En liten oppsummering av Vampyr-hintene:

Frognerseteren: Holmenkollen, + at Eckhoff var utegående reporter på Frognerseteren under 5-mila våren 2024.

Gullregn + "I en tid for lenge siden var jeg mester" + "seirene vi tok sammen": Konfetti-gullregnet kan hinte både til medaljer og snø. Tiril Eckhoff har vunnet verdenscupen sammenlagt, og har 10 VM-gull, hvorav 7 ikke-individuelle. Var og med i "Mesternes mester" sist sesong.

Anagrammet "Motbakke": Kan hinte til motbakker i karrieren og at hun har deltatt i NM i motbakkeløp.

Flagg skutt i filler: Skiskyting.

"Vi var en familie bundet av svette og triumf, forent i vår jakt på storhet": Begge søsknene er tidligere skiskyttere, broren Stian er nå skiskyttertrener.

"Men tiden har vevd et nytt skjebneteppe": Er nå en ivrig designer og strikker.

Hør stemmen i går sammenliknet med karaoke-opptreden på Senkveld. 

Altså, dersom dette IKKE er Tiril Eckhoff, så er det noen som vil lure oss til å tro at det er det.

Værsågod Marion, bruk dette som du ønsker. ;)

Jeg blir overbevist når jeg leser alle hintene her. Her har du gjort en god jobb. Jeg tenkte på Therese Johaug, så er inne på samme sjanger, men synest du får hintene til å passe bedre til Tiril.

Det med at flagget ikke har brent, men er skutt med kuler er jo ekstremt godt poeng som hinter mer til skiskyting.

Jeg har fulgt mer med på skiskyting enn langrenn, og er en stor Tiril-fan, så jeg får følge med på jeg finner flere hint som kan passe.

Jeg tror også familie i seg selv kan hinte til skiskytterfamilien, de er jo kjent for å ha et godt samhold og har gått igjennom tykt og tynt. 

Disse gullkonfettiene - I VM i Kollen 2016 så hadde jo hele laget gulljakker etter de vant. 2016 er potensielt et tall som kan dukke opp son hinter til VM i Kollen. 

Det bør også komme noen hint til OL-gull. Tiril var jo veldig ung da hun tok første OL-gullet i mixed stafett. Da var jo Bjørndalen fortsatt med på laget? Må ha vært Sochi det da? Det var vel da gjennombruddet kom.

Hun gikk igjennom et stort press etterpå når Tora Berger sluttet, og slet med forvetningspresset. Det har hun snakket mye om. Også slet hun jo med ettervirkninger av covid og søvnproblemer i slutten av karrieren sin, som egentlig gjorde at hun måtte legge opp. Alt dette kan hinte til Motbakke.

Hun var med på fjorårets sesong av Mesterens Mester. Det bør kanskej komme hint til det, men husker ikke farten hva slags øvelse i natttesten hun røk ut på eller hvilken plass hun kom på.

Tiril er født samme år som meg, i 1990. I kinesisk stjernetegn er det hestenes år.

Endret av missmcbeal
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med at gladfisken er Tone Damli. Trodde også at det var Carina Dahl først men ja hun hadde konsert i går i Gjøvik så det er umulig at  det er Carina. Det er Tone som er gladfisken eller så skjønner jeg ikke noen ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (2 timer siden):

Tenkte på det, men er hun så»glad» da? Er ikke hun mest kjent for det motsatte? 

Jo.... Men Lisa Tønne er fra Iran, ikke et sted kjent for fisking var et av hintene. Er trønder. Underholder folk, og kan synge ganske bra. Gladfisken ser lita og tynn ut.

Endret av Viki6
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (2 timer siden):

Stein virker feminin, så enten Erlend Brattland, Kim wigaard, kanskje. Eller Henrik aasheim. Eller et sjukt forslag fordi tror ikke han kan synge slik; Bjarte tjøsthrim 😂😂

moskusej høres ung ut og virker kødden.

matmonsteret og høres ung ut. 

Steinar Sagen har også ganske feminin sangstemme og synger ok+ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (36 minutter siden):

. Jeg tenkte på Therese Johaug, så er inne på samme sjanger,

Takk for hyggelig feedback. Sannsynligheten for at en aktiv løper, og spesielt en så blodseriøs utøver som Johaug skulle ha prioritert Maskorama-deltakelse i sesongoppkjøringen tror jeg er tilnærmet 0. 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (7 minutter siden):

Steinar Sagen har også ganske feminin sangstemme og synger ok+ 

Synger han så bra? Hadde vært gøy. Har ikke hørtbsteinar synge. Finner ikke no klipp heller
Tenkte på at karakteren ser feminin ut og. Syns det høres ut som Kim da. Men litt kjedelig om d er han.

Endret av Sukkerogkanel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (1 minutt siden):

Synger han så bra? Hadde vært gøy. 
Tenkte på at karakteren ser feminin ut og. Syns det høres ut som Kim da. Men litt kjedelig om d er han.

Med sangpedagog (som de får) og sånt så tenker jeg det er mulig for han å synge så bra, men jeg tror også det er mer sannsynlig med Kim Wigaard eller Erlend Brattland. Tror bare ikke vi skal avskrive Steinar Sagen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variert skydekke skrev (3 minutter siden):

Med sangpedagog (som de får) og sånt så tenker jeg det er mulig for han å synge så bra, men jeg tror også det er mer sannsynlig med Kim Wigaard eller Erlend Brattland. Tror bare ikke vi skal avskrive Steinar Sagen helt.

Har ikke hørt Steinar synge, og finner ike no klipp😔

jøres mer ut som Kim enn bratland 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (8 minutter siden):

Stein synger bra men det er noen partier det svikter litt. Hvilke hint passer på sagen? Er det ikke litt for teit hvis stein er Steinar 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abesedeeeffge skrev (25 minutter siden):

Takk for hyggelig feedback. Sannsynligheten for at en aktiv løper, og spesielt en så blodseriøs utøver som Johaug skulle ha prioritert Maskorama-deltakelse i sesongoppkjøringen tror jeg er tilnærmet 0. 😊

Helt ærlig så trodde jeg ikke Johaug var så veldig aktiv lenger, var det ikke i desember i fjor hun fikk barn, eller var det bare at hun giftet seg? Men jeg har kanskje ikke helt fulgt med i timen. Er enig i at sannsynligheten for at det er aktiv utøver er lite sannsynlig.

Det er også veldig ofte at de som har deltatt til nå er typisk folk som har vært med i andre program, Stjernekamp, 71 grader Nord, Mesterenes Mester osv. Så Tiril passer godt inn en person som naturlig nok ville kunne ha deltatt i enda et program.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Variert skydekke skrev (22 minutter siden):

https://www.youtube.com/watch?v=-TYb36KZQCE

elsker jo at maskorama gjør at man ender opp med å se slike klipp.

men ja, enig, han kan ikke avskrives pga stemmen 😄 men vet ikke hvordan hint passer, utover evt de brevene

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolini skrev (1 time siden):

Nakstad? Da må han virkelig holde inn magen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (14 minutter siden):

Helt ærlig så trodde jeg ikke Johaug var så veldig aktiv lenger, var det ikke i desember i fjor hun fikk barn, eller var det bare at hun giftet seg? Men jeg har kanskje ikke helt fulgt med i timen. Er enig i at sannsynligheten for at det er aktiv utøver er lite sannsynlig.

Det er også veldig ofte at de som har deltatt til nå er typisk folk som har vært med i andre program, Stjernekamp, 71 grader Nord, Mesterenes Mester osv. Så Tiril passer godt inn en person som naturlig nok ville kunne ha deltatt i enda et program.

Johaug gjør comeback i år pga VM på hjemmebane (Trondheim), men det er i februar så usikker på hvor mye av resten av sesongen hun skal gå. Jeg skrev henne i går, men kanskje mer aktuelt med Tiril Eckhoff. Tenkte jeg skulle høre på alle igjen nå😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily7 skrev (4 timer siden):

Hva med Kristian Ødegård? Han drev jo med opplysning med programmet Huskestue, og han elsker fly. Han har også flysimulator hjemme 😅Han elsker jo også humor og showing. 

Hvis du ser kommentaren min like etter den du siterer, så foreslår jeg også Kristian. Så jeg er helt enig 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...