Blueberrymuffin Skrevet 10. november #281 Del Skrevet 10. november Var på live sending i dag, morsom opplevelse å få se Maskorama tett på 😊 Er det bare meg, eller er hintene dårligere og vagere enn i fjor? Isåfall, håper jeg det fortsetter slik, for det er mye mer spennende og morsomt å gjette da ☺️ Iværtfall gjort meg tanker om noen, men skjønner at jeg mulig må grave litt mer i år, heldigvis ☺️ (Om jeg skylle kommentere noe som allerede er sagt eller utelukket i denne tråden, beklager jeg, da jeg ikke har rukket å få lest meg opp på alt i tråden her🥺). Stein Hint: «Vi løftes, stables, kastes, knuses, hoppes over og plukkes opp.» «gjennom press og varme, formet til den jeg er i dag». Det er 4 brev, på det siste brevet står det «Hoff». Ord: Badminton Gjett: Stables, kastes, knuses, formes. Dette er en person som er allsidig, tenker skuespiller, og at alle rollene har formet personen. Holder en knapp på Stig Henrik Hoff. Moskusen Hint: Radiosending. Klokke går fra 20:12 til 20:13. Stein med rød firkant, turløype? Sangen «In my dreams» fra Wig wam i bakgrunnen. «Jeg er hardfør og lar meg ikke kue av noe som helst» «litt rampete» «når du tror du kjenner meg, gjør jeg noe helt annet». Ord: Sekretær Gjett: Tror vedkommende deltok i noe i 2012 eller 2013. Mulig deltagelse i 71 grader nord. En som var med i Stjernekamp (2013) og 71, som er litt «jålete», har trekk mot glam rock; Atle Pettersen. Mulig at han synger «dårlig med vilje, men tipper Pettersen. Gladfisken Hint: Tysk fiskeboks av merket Birsch. «Der jeg kommer fra er vi nødvendigvis ikke kjent for å fiske». «Det er lenge side jeg befant meg i en stim» «vært årevis på land» Ord: Dynamitt Gjett: Briskeby gjorde et comback i 2023 etter å ha vært «årevis på land». En av de første turneene som gjorde dem kjente var oppvarming for a-ha på Tyskland turne, derav tysk fiskeboks. Birsch kan også være ordspill for birth, da Lise ble mor nå nylig. Gladfisken kan derfor være Lise Karlsnes. Hun er fra Tønsberg, som ikke er kjent for fiske. Matmonsteret Hint: «kulinarisk gåte». 1ts Estragon, 3ts Natron, 1ts allehånde, 1ts gurkemeie, 1ts løkpulver, 1ts rosmarin. «Oppskriften ligger min sanne identitet». Klokka viser 06:00/18:00. Ord: Nevenyttig Gjett: Tror det lager et anagram med bokstavene e n n n a g l r. Ta gjerne å tag meg om noen har løst det 😊 Hintene her synes jeg er vanskelig, fordi jeg hører en ung stemme. Det jeg henger meg mest opp i er at det er en «talefeil» der, og mitt gjett er derfor utelukkende basert på det, blir derfor Tara Lina Shahin. Hun har tidligere slitt med bulimi, så det kan jo være en link til mat. Vampyren Hint: Stavkirke. «Du kjenner meg kanskje fra drømmenes rike» «eventyr flettes sammen med dans». Masse kamerablitz. Gullkonfetti. «I en tid for lenge siden var jeg mester.» «Jubelen fra publikum». «Seirene vi tok sammen». Brent Norges flagg. «Vi var en familie bundet av svette og triumf» «bærer med meg ekkoet av tidligere seira». Ord: Motbakke Gjett: Det er fristende å si Tiril Eckhoff, men jeg hang meg veldig opp i hintet om motbakke og et brent flagg. Noe som har fått stor motgang i idretten, til tross manger seiere. Mitt gjett går derfor til Therese Johaug. Vitenskapsmannen Hint: «Liker best å jobbe i det skjulte». «Formidle kunnskap til folket». Tavle med musikk akkorder: Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab,Gb Ab Db Ab Gb Ag Db, Ag Db Ab Ab Bb Ab, Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab, Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab. Ord: Folkeopplysning Gjett: Det mest opplagte er Andreas Wahl med folkeopplysningen, men blir det for enkelt? Notene klarer jeg ikke helt å lande, men nærmeste jeg kan komme på er Dance Monkey av Tones and I. Da begynte jeg å tenke, kan dette være en «apekatt», en som driver med tull og er komiker? Så kom jeg på at i en av episodene til Gauteshow kaller han programmet sitt for «vi er jo folkeopplysningen, som opplyser folk». En wild guess går derfor på «Gucci» Gaute Berg Næss. Det kan godt hende jeg er på tynn is med flere av mine gjett, men tenkte det var gøy å slenge noen nye navn i potten. Gleder meg til å se flere innspill i tråden over de neste ukene 😊 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. november #282 Del Skrevet 10. november Osten skrev (2 timer siden): Er det sånn at selve kostymet også hinter til hvem personen er? For eksempel hvis noen er i et hestekostyme er det slik at personen som gjemmer seg bak masken har en eller annen tilknytning til hester? Hvis det er sånn, så har jeg en teori om Moskusen. Dyret tilhører klovdyrfamilien som også steinbukker gjør. Kanskje personen som skjuler seg bak maska har steinbukken som stjernetegn? Man må være født mellom 22 desember til 19 januar for å være en steinbukk. Tror ikke dette kommer til å hjelpe i det hele tatt🤷♂️, men jeg bare legger det ut fordi det kan hende at dette kan lede oss et steg nærmere Nei, kostymet i seg selv er ikke et hint. Siterer en post jeg skrev tidligere i tråden: Blueberrymuffin skrev (På 16.10.2024 den 18.09): Tegningene til kostymene blir laget før deltagerne er valgt. Når deltagerne har blitt valg, lager de kostymene. Nordström som lager kostymene til Maskorama sier følgende til aftenposten junior: «Jeg viser dem (kjendisene) tegninger av alle kostymene. Så forteller jeg en historie om hver karakter, som jeg har funnet på. Om hvor de kommer fra, og hvorfor de er som de er. Så velger deltagerne den karakteren de blir mest glad i, forteller Notdström.» Det er flere kostymere som blir planlagt som aldri får kommet med. Deltagerne har langt flere kostymer å velge mellom enn de vi får se på TV. Kilde: https://juniorskole.no/articles/WO7PJr/slik-lagde-han-maskorama-kostymene-det-er-veldig-hemmelig Kort oppsummert. Deltagerne får velge mellom flere kostymer, men disse er alle designet lenge før casten blir valg. Det er derfor ikke noen direkte link mellom kjendisen og kostymet. De har kun valg ut det de likte best. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 10. november #283 Del Skrevet 10. november Matmonsteret er Inger Gundersen. Hun er stemmen til Fantorangen, som har vært med før. Hun er dukkemaker og nevenyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 10. november #284 Del Skrevet 10. november Blueberrymuffin skrev (4 timer siden): Var på live sending i dag, morsom opplevelse å få se Maskorama tett på 😊 Er det bare meg, eller er hintene dårligere og vagere enn i fjor? Isåfall, håper jeg det fortsetter slik, for det er mye mer spennende og morsomt å gjette da ☺️ Iværtfall gjort meg tanker om noen, men skjønner at jeg mulig må grave litt mer i år, heldigvis ☺️ (Om jeg skylle kommentere noe som allerede er sagt eller utelukket i denne tråden, beklager jeg, da jeg ikke har rukket å få lest meg opp på alt i tråden her🥺). Stein Hint: «Vi løftes, stables, kastes, knuses, hoppes over og plukkes opp.» «gjennom press og varme, formet til den jeg er i dag». Det er 4 brev, på det siste brevet står det «Hoff». Ord: Badminton Gjett: Stables, kastes, knuses, formes. Dette er en person som er allsidig, tenker skuespiller, og at alle rollene har formet personen. Holder en knapp på Stig Henrik Hoff. Moskusen Hint: Radiosending. Klokke går fra 20:12 til 20:13. Stein med rød firkant, turløype? Sangen «In my dreams» fra Wig wam i bakgrunnen. «Jeg er hardfør og lar meg ikke kue av noe som helst» «litt rampete» «når du tror du kjenner meg, gjør jeg noe helt annet». Ord: Sekretær Gjett: Tror vedkommende deltok i noe i 2012 eller 2013. Mulig deltagelse i 71 grader nord. En som var med i Stjernekamp (2013) og 71, som er litt «jålete», har trekk mot glam rock; Atle Pettersen. Mulig at han synger «dårlig med vilje, men tipper Pettersen. Gladfisken Hint: Tysk fiskeboks av merket Birsch. «Der jeg kommer fra er vi nødvendigvis ikke kjent for å fiske». «Det er lenge side jeg befant meg i en stim» «vært årevis på land» Ord: Dynamitt Gjett: Briskeby gjorde et comback i 2023 etter å ha vært «årevis på land». En av de første turneene som gjorde dem kjente var oppvarming for a-ha på Tyskland turne, derav tysk fiskeboks. Birsch kan også være ordspill for birth, da Lise ble mor nå nylig. Gladfisken kan derfor være Lise Karlsnes. Hun er fra Tønsberg, som ikke er kjent for fiske. Matmonsteret Hint: «kulinarisk gåte». 1ts Estragon, 3ts Natron, 1ts allehånde, 1ts gurkemeie, 1ts løkpulver, 1ts rosmarin. «Oppskriften ligger min sanne identitet». Klokka viser 06:00/18:00. Ord: Nevenyttig Gjett: Tror det lager et anagram med bokstavene e n n n a g l r. Ta gjerne å tag meg om noen har løst det 😊 Hintene her synes jeg er vanskelig, fordi jeg hører en ung stemme. Det jeg henger meg mest opp i er at det er en «talefeil» der, og mitt gjett er derfor utelukkende basert på det, blir derfor Tara Lina Shahin. Hun har tidligere slitt med bulimi, så det kan jo være en link til mat. Vampyren Hint: Stavkirke. «Du kjenner meg kanskje fra drømmenes rike» «eventyr flettes sammen med dans». Masse kamerablitz. Gullkonfetti. «I en tid for lenge siden var jeg mester.» «Jubelen fra publikum». «Seirene vi tok sammen». Brent Norges flagg. «Vi var en familie bundet av svette og triumf» «bærer med meg ekkoet av tidligere seira». Ord: Motbakke Gjett: Det er fristende å si Tiril Eckhoff, men jeg hang meg veldig opp i hintet om motbakke og et brent flagg. Noe som har fått stor motgang i idretten, til tross manger seiere. Mitt gjett går derfor til Therese Johaug. Vitenskapsmannen Hint: «Liker best å jobbe i det skjulte». «Formidle kunnskap til folket». Tavle med musikk akkorder: Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab,Gb Ab Db Ab Gb Ag Db, Ag Db Ab Ab Bb Ab, Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab, Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab. Ord: Folkeopplysning Gjett: Det mest opplagte er Andreas Wahl med folkeopplysningen, men blir det for enkelt? Notene klarer jeg ikke helt å lande, men nærmeste jeg kan komme på er Dance Monkey av Tones and I. Da begynte jeg å tenke, kan dette være en «apekatt», en som driver med tull og er komiker? Så kom jeg på at i en av episodene til Gauteshow kaller han programmet sitt for «vi er jo folkeopplysningen, som opplyser folk». En wild guess går derfor på «Gucci» Gaute Berg Næss. Det kan godt hende jeg er på tynn is med flere av mine gjett, men tenkte det var gøy å slenge noen nye navn i potten. Gleder meg til å se flere innspill i tråden over de neste ukene 😊 Atle Pettersen er det ikke. Han har to Abba-show på lørdager. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily7 Skrevet 10. november #285 Del Skrevet 10. november Nysgjerrigpernille skrev (11 timer siden): Aller først fordi Vegar Ylvisåker er veldig interessert i fly, og flyr flysimulator på fritiden - derav at opptaket er gjort på en flyplass. De er ganske glupe og opplyste, liker å vite masse om samfunnet, og det synes jeg passer godt med skriveriene på tavlen. Også måten han showet på, det passer gemyttet og faktene til brødrene. Ikke minst synes jeg stemmen var veldig lik når han sang. De er jo veldig musikalske, og det vil nok ikke være noe trøbbel for de å synge på finsk. Og det er jo veldig typisk for Ylvis å skille seg ut, med tanke på sangvalget. De er alltid så maksimalistiske i alt de gjør. Sangen er inneholder mange elementer, som også er rett opp brødrenes gate. Hva med Kristian Ødegård? Han drev jo med opplysning med programmet Huskestue, og han elsker fly. Han har også flysimulator hjemme 😅Han elsker jo også humor og showing. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 10. november #286 Del Skrevet 10. november Blueberrymuffin skrev (5 timer siden): men jeg hang meg veldig opp i hintet om motbakke og et brent flagg. Tiril Eckhoff har vært med i NM i motbakkeløp og har også hatt "motbakker" i karrieren. Kan også synge på et ok+ nivå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 10. november #287 Del Skrevet 10. november Blueberrymuffin skrev (5 timer siden): Var på live sending i dag, morsom opplevelse å få se Maskorama tett på 😊 Er det bare meg, eller er hintene dårligere og vagere enn i fjor? Isåfall, håper jeg det fortsetter slik, for det er mye mer spennende og morsomt å gjette da ☺️ Iværtfall gjort meg tanker om noen, men skjønner at jeg mulig må grave litt mer i år, heldigvis ☺️ (Om jeg skylle kommentere noe som allerede er sagt eller utelukket i denne tråden, beklager jeg, da jeg ikke har rukket å få lest meg opp på alt i tråden her🥺). Stein Hint: «Vi løftes, stables, kastes, knuses, hoppes over og plukkes opp.» «gjennom press og varme, formet til den jeg er i dag». Det er 4 brev, på det siste brevet står det «Hoff». Ord: Badminton Gjett: Stables, kastes, knuses, formes. Dette er en person som er allsidig, tenker skuespiller, og at alle rollene har formet personen. Holder en knapp på Stig Henrik Hoff. Moskusen Hint: Radiosending. Klokke går fra 20:12 til 20:13. Stein med rød firkant, turløype? Sangen «In my dreams» fra Wig wam i bakgrunnen. «Jeg er hardfør og lar meg ikke kue av noe som helst» «litt rampete» «når du tror du kjenner meg, gjør jeg noe helt annet». Ord: Sekretær Gjett: Tror vedkommende deltok i noe i 2012 eller 2013. Mulig deltagelse i 71 grader nord. En som var med i Stjernekamp (2013) og 71, som er litt «jålete», har trekk mot glam rock; Atle Pettersen. Mulig at han synger «dårlig med vilje, men tipper Pettersen. Gladfisken Hint: Tysk fiskeboks av merket Birsch. «Der jeg kommer fra er vi nødvendigvis ikke kjent for å fiske». «Det er lenge side jeg befant meg i en stim» «vært årevis på land» Ord: Dynamitt Gjett: Briskeby gjorde et comback i 2023 etter å ha vært «årevis på land». En av de første turneene som gjorde dem kjente var oppvarming for a-ha på Tyskland turne, derav tysk fiskeboks. Birsch kan også være ordspill for birth, da Lise ble mor nå nylig. Gladfisken kan derfor være Lise Karlsnes. Hun er fra Tønsberg, som ikke er kjent for fiske. Matmonsteret Hint: «kulinarisk gåte». 1ts Estragon, 3ts Natron, 1ts allehånde, 1ts gurkemeie, 1ts løkpulver, 1ts rosmarin. «Oppskriften ligger min sanne identitet». Klokka viser 06:00/18:00. Ord: Nevenyttig Gjett: Tror det lager et anagram med bokstavene e n n n a g l r. Ta gjerne å tag meg om noen har løst det 😊 Hintene her synes jeg er vanskelig, fordi jeg hører en ung stemme. Det jeg henger meg mest opp i er at det er en «talefeil» der, og mitt gjett er derfor utelukkende basert på det, blir derfor Tara Lina Shahin. Hun har tidligere slitt med bulimi, så det kan jo være en link til mat. Vampyren Hint: Stavkirke. «Du kjenner meg kanskje fra drømmenes rike» «eventyr flettes sammen med dans». Masse kamerablitz. Gullkonfetti. «I en tid for lenge siden var jeg mester.» «Jubelen fra publikum». «Seirene vi tok sammen». Brent Norges flagg. «Vi var en familie bundet av svette og triumf» «bærer med meg ekkoet av tidligere seira». Ord: Motbakke Gjett: Det er fristende å si Tiril Eckhoff, men jeg hang meg veldig opp i hintet om motbakke og et brent flagg. Noe som har fått stor motgang i idretten, til tross manger seiere. Mitt gjett går derfor til Therese Johaug. Vitenskapsmannen Hint: «Liker best å jobbe i det skjulte». «Formidle kunnskap til folket». Tavle med musikk akkorder: Ab Gb Ab Gb Ab Gb Ab,Gb Ab Db Ab Gb Ag Db, Ag Db Ab Ab Bb Ab, Bbm Ab Gb Ab Bbm Ab, Ab Bb Ab Bb Ab Bb Ab. Ord: Folkeopplysning Gjett: Det mest opplagte er Andreas Wahl med folkeopplysningen, men blir det for enkelt? Notene klarer jeg ikke helt å lande, men nærmeste jeg kan komme på er Dance Monkey av Tones and I. Da begynte jeg å tenke, kan dette være en «apekatt», en som driver med tull og er komiker? Så kom jeg på at i en av episodene til Gauteshow kaller han programmet sitt for «vi er jo folkeopplysningen, som opplyser folk». En wild guess går derfor på «Gucci» Gaute Berg Næss. Det kan godt hende jeg er på tynn is med flere av mine gjett, men tenkte det var gøy å slenge noen nye navn i potten. Gleder meg til å se flere innspill i tråden over de neste ukene 😊 Matmonsteret: Bokstavene kan stokkes om til Langrenn, men vet ikke hvem det kan være. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 10. november #288 Del Skrevet 10. november Jeg har såå lyst at Steinen skal være Nils Ole Oftebro. Jeg får hintene til å passe, men ikke stemmen🥲 Min tippemidler: Fisken=Josefine Frida. Moskuses= Adam Schjølberg Matmonster= Ina Svenningsdal Da er to fra Skam med🥴😮💨 Ikke lett å bli klok, men gøy er det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 10. november #289 Del Skrevet 10. november Marsh skrev (9 timer siden): Hvordan stemte verksted overendsmed Abu? Dette er et longshot, men han har jobba på eplehuset (verkstedet til apple), det kan også være et hint mot en tidligere rolle han har hatt. Men det jeg egentlig tror er at anagrammene også er plassert på feil maske. Så det er anagram-anagram 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 10. november #290 Del Skrevet 10. november Viki6 skrev (12 timer siden): Gladfisken, Lisa Tønne? Tenkte på det, men er hun så»glad» da? Er ikke hun mest kjent for det motsatte? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 10. november #291 Del Skrevet 10. november Nevian skrev (13 timer siden): Steinen høres jo umiddelbart ut som en vant sanger 🤔 Hva med Berge fra melodi Grand prix junior det året Markus og Martinius vant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #292 Del Skrevet 10. november Syns ikke matmonsteret hørtes ut som Else i det hele tatt. Skjønner ikke den… syns og professoren kunne høres litt som Vegard Ylvisåker (kanskje denne vil vise seg å være begge som bytter på etterhvert? evt er jon almås ikke dumt forslag. Kan se ut som jonnalmås i kropp og fakter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #293 Del Skrevet 10. november Stein virker feminin, så enten Erlend Brattland, Kim wigaard, kanskje. Eller Henrik aasheim. Eller et sjukt forslag fordi tror ikke han kan synge slik; Bjarte tjøsthrim 😂😂 moskusej høres ung ut og virker kødden. matmonsteret og høres ung ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #294 Del Skrevet 10. november Kan hende Astrid uhrenholdt˚ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 10. november #295 Del Skrevet 10. november (endret) abesedeeeffge skrev (26 minutter siden): Tiril Eckhoff har vært med i NM i motbakkeløp og har også hatt "motbakker" i karrieren. Kan også synge på et ok+ nivå. Tror heller ikke det er sjans for at Johaug ville prioritert dette i sesongåpning. Eckhoff la opp etter 22/23-sesongen. Endret 10. november av abesedeeeffge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 10. november #296 Del Skrevet 10. november (endret) Sukkerogkanel skrev (5 minutter siden): Kan hende Astrid uhrenholdt˚ Er det noe som tilsier at det må være en langrennsløper og ikke en skiskytter? Endret 10. november av abesedeeeffge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #297 Del Skrevet 10. november abesedeeeffge skrev (3 minutter siden): Er det noe som tilsier at det må være en langrennsløper og ikke en skiskytter? Astrid er vel ikke skiskytter? Eckhoff er det. r det noen hint som peker spesifikt på skiskytter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet 10. november #298 Del Skrevet 10. november Ser at Astrid er gravid, så er nok ikke henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abesedeeeffge Skrevet 10. november #299 Del Skrevet 10. november (endret) Sukkerogkanel skrev (15 minutter siden): Astrid er vel ikke skiskytter? Eckhoff er det. r det noen hint som peker spesifikt på skiskytter? Hehe, nei. Jeg synes bare Eckhoff begynner å bli et veldig hett tips ift hintene, men tenkte kanskje det var noe jeg hadde gått glipp av ettersom en del tipser om Johaug (som er i sesongoppkjøring) og nå AUJ. 😊 Apropos hintene så har jeg sett vampyr-introen på nytt, og jeg tror ikke flagget er brent, men "skutt i filler". Det er heller ingen stavkirke i videoen, men Frognerseteren. Endret 10. november av abesedeeeffge 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarbarn Skrevet 10. november #300 Del Skrevet 10. november Sukkerogkanel skrev (7 minutter siden): Ser at Astrid er gravid, så er nok ikke henne Hun har vel født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå