Gå til innhold

Maskorama 2024


NordicViking

Anbefalte innlegg

Norges morsomste gjettelek er rett rundt hjørnet, og i år blir Maskorama sendt fra X Meeting Point på Hellerudsletta. Femte sesong har premiere lørdag 9. november.  (LINK)

NRK har sluppet den første teaseren for årets sesong: 

https://tv.nrk.no/serie/maskorama/sesong/ekstramateriale/episode/KMNO10017724

Endret av NordicViking
Lagt til ny link.
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende, i år klarte jeg å få billetter, har nok med at studioet på X Meeting Point er vesentlig større 🥳


Men for ordens skyld, her er en fullstendig liste over tidligere deltagere, som derfor kan strykes fra mistenktlisten:

Artist: Alexandra Joner, Bilal Saab, Daniel Kvammen, Didrik Solli-Tangen, Ingeborg Walther, Inger Lise Rypdal, Margaret Berger, Mia Gundersen, Ulrikke Brandstorp.

Barne-TV: Fantorangen.

Blogger: Linnea Myhre.

Forretning: Christian Ringnes.

Forfatter: Jørn Lier Horst.

Komiker: Kevin Vågenes.

Kongelig: Maud Angelica Behn.

Politiker: Abid Raja, Trygve Slagsvold Vedum.

Programleder: Anne Rimmen, Annika Momrak, Arve Juritzen, Haddy Njie, Ingrid Gjessing Linhave, Kathrine Moholt, Markus Bailey.

Skuespiller: Charlotte Frogner, Evelina Moholt.

Sport: Birgit Skarstein, Mats Hansen, Susann Goksør Bjerkrheim, Øystein Pettersen.

Youtuber: Christopher Robin Omdahl, Herman Dahl, Victor Sotberg.

Så om du ikke husker fra tidligere sesonger, eller er ny, her er 33 navn som fra start (som med stor sannsynlighet) kan strykes fra listen.


Skal jeg analysere føttene fra Teaseren så er det dette jeg ser:

- Mumie (de første føttene, ser ut som skoene er bandasjer).

- Troll (ser ut som føttene til et stort steintroll, med blå negler).

- Mat (skoene er pølse i brød med sennep og ketchup, kanten på boka er salatblad, og buksen har tomatskiver på seg).

- Støvler (tykke, gule. Ser ut som seiler, eller noen som er ute på sjøen).

- Hoffnarr / Jester (ulik farge, ruter).

- Indiske (røde med bue, rosa under, like som de Aladdin bruker).

- Glamrock (sorte, puddel, frynser, fra det glade 80-tallet).

Mumieskoene kommer to ganger, starten og slutten. 

Så det er potensielt 7 deltagere, hvis ikke Mumien er 2, da blir det isåfall 8.

Spørsmålet nå er, hvem kan passe disse skoene?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig vi blir skikkelig lurt og at det blir særdeles vanskelig å gjette hvem som er med! Håper rett og slett at det ikke er noen artister med, for da kommer det med noen ukjente sangtalenter kanskje frem! Å analysere hvem som er med ut i fra føttene er selvfølgelig umulig, men det gleder meg at det ser ut som kostymefantasien er litt større i år! med pølse i brød og glam! Har vært mye trollskt og mytisk i de siste årenes kostymer så dette blir bra!

Ønsker og at VG lanserer igjen Maskoramaprofeten! Det gjorde det ekstra spennende å følge med på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauehode skrev (9 timer siden):

Ønsker og at VG lanserer igjen Maskoramaprofeten! Det gjorde det ekstra spennende å følge med på.

Ja! Veldig dumt at de sluttet med Maskoramaprofeten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (23 timer siden):

skoene er pølse i brød med sennep og ketchup

Er ikke stortingspresidenten veldig glad i pølse? Kan han synge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Basert på ingenting, og uten noe som helst av research i bunn, kaster jeg ut disse navnene. Bare fordi det hadde vært gøy å treffe på noe totalt i blinde, og fordi jeg er fullstendig ubrukelig som detektiv;

Asgeir Borgermoen

Josefine Frida / Noora i skam

Herman Flesvig 

En av Vita/vanda tvillingene 

En av Northugbrødrene

Eli Kari Gjengedal 

Staysman

Sandra Lyng 

Så skal jeg heller plassere dem når jeg har sett programmet 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle kostymene i år, traff jo riktig på noen av kostymene:

IMG_2024-10-16-101352.thumb.png.b8a08187dadcc7b065be4974553a4b3d.pngIMG_2024-10-16-101408.thumb.png.a045141bf48e1245914a7e1ea7d3100e.pngIMG_2024-10-16-101437.thumb.png.b13b5546f0c52cf6dfdaa2a57b63cb0b.pngIMG_2024-10-16-101506.thumb.png.96b1ad81219375304fbee85dff1557b8.pngIMG_2024-10-16-101513.thumb.png.ce66e404a900bedb31d3a22f887ad62c.pngIMG_2024-10-16-101548.thumb.png.f1bd3814253c6ca9d74c10cfb0458619.pngIMG_2024-10-16-101601.thumb.png.294a736e726a3937b58234616a85d6fc.png

Synes denne detaljen er litt interessant, klarer ikke helt enda å slippe tanken på om Mumien kan være to stykker.

IMG_2024-10-16-101611.thumb.png.d3473390da8e8746e343e815d298b8c8.png

 

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7 masker i år, fordi dommerne skal kunne redde en fra å bli stemt ut. Så like mange programmer, men altså 7 masker. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer. 
Det tar sikkert veldig lang tid å lage disse kostymene. Så skal NRK invitere ulike kjendiser om de vil være deltagere.

Er det slik at kostymene blir laget etter at kjendisene har takket ja til å bli med? Eller blir kostymene bestemt/laget før kjendisene har takket ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blå skrev (1 minutt siden):

Jeg bare lurer. 
Det tar sikkert veldig lang tid å lage disse kostymene. Så skal NRK invitere ulike kjendiser om de vil være deltagere.

Er det slik at kostymene blir laget etter at kjendisene har takket ja til å bli med? Eller blir kostymene bestemt/laget før kjendisene har takket ja?

Tegningene til kostymene blir laget før deltagerne er valgt. Når deltagerne har blitt valg, lager de kostymene. 

Nordström som lager kostymene til Maskorama sier følgende til aftenposten junior: «Jeg viser dem (kjendisene) tegninger av alle kostymene. Så forteller jeg en historie om hver karakter, som jeg har funnet på. Om hvor de kommer fra, og hvorfor de er som de er. Så velger deltagerne den karakteren de blir mest glad i, forteller Notdström.»

Det er flere kostymere som blir planlagt som aldri får kommet med. Deltagerne har langt flere kostymer å velge mellom enn de vi får se på TV. 

Kilde: https://juniorskole.no/articles/WO7PJr/slik-lagde-han-maskorama-kostymene-det-er-veldig-hemmelig

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden):

Tegningene til kostymene blir laget før deltagerne er valgt. Når deltagerne har blitt valg, lager de kostymene. 

Nordström som lager kostymene til Maskorama sier følgende til aftenposten junior: «Jeg viser dem (kjendisene) tegninger av alle kostymene. Så forteller jeg en historie om hver karakter, som jeg har funnet på. Om hvor de kommer fra, og hvorfor de er som de er. Så velger deltagerne den karakteren de blir mest glad i, forteller Notdström.»

Det er flere kostymere som blir planlagt som aldri får kommet med. Deltagerne har langt flere kostymer å velge mellom enn de vi får se på TV. 

Kilde: https://juniorskole.no/articles/WO7PJr/slik-lagde-han-maskorama-kostymene-det-er-veldig-hemmelig

Takk, hadde ikke fått med meg dette jeg😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei. Jeg orker ikke! Altfor slitsomt for hodet , disse ukene dette holder på...Pleier å koke!:ler:

Mulig vi har blitt litt bortskjemte med tiden, for synes figurene ser litt mindre ekstravagante ut i år :fnise:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (43 minutter siden):

Å nei. Jeg orker ikke! Altfor slitsomt for hodet , disse ukene dette holder på...Pleier å koke!:ler:

Mulig vi har blitt litt bortskjemte med tiden, for synes figurene ser litt mindre ekstravagante ut i år :fnise:

 

 

Lurte på om det var ny designer jeg faktisk, hehe. 

Første og muligens andre året med maskorama gikk jeg inn i det med hud og hår nesten 😅 Men jeg ble så skuffet og irritert over at så få av hintene har rot i virkeligheten at det tok litt gleden vekk. Jeg måtte ta innover meg at dette er et familieprogram og ikke et program for voksne som low key kunne ønske de var etterforskere 😂😬👀

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...