AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #21 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han ringer kort tid etterpå og keg fpr beskjed om at hun ikke har noe med vårt samarbeid å gjøre. Usj, det er frustrerende. Jeg synes det er vanskelig å finne balansen mellom å være grei for barnet sin del og å være totalt dørmatte og ettergivende for bullshit. Etter at jeg ble skilt har flere åpnet seg for meg der jeg tidligere trodde at samarbeidet fungerte godt. Og i noen tilfeller fungerer det bare fordi den ene spiser kameler daglig. Du får finne ut hva du tåler, om du vil matche energien hans med minimal kommunikasjon og velvilje for å skåne deg selv, eller la han få det som han vil for å gjøre det mest mulig knirkefritt for barnet. Anonymkode: 3e042...2cd 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #22 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er stemor og barnemor nekter at jeg har tilgang til skoleappen. Selv om barnet er hos oss annen hver uke. Jeg lager matpakker osv hjemme, det har ført til at ofte så glemmer far å gi meg beskjed om at de skal på tur og trenger ekstra mat osv. Så en bønn til dere barnemødre, inkluder stemor i noe. Vi trenger ikke å være med på foreldresamtaler, foreldremøter osv. Men å kunne vite hva som skjer i skole hverdagen til deres unger gjør livet enklere. Ikke bare for stemor, men barnet også. Anonymkode: 33fd8...254 En bønn tilbake, hvis mor sender deg en melding og spør "vet du hvilke klokkeslett vi skulle møtes på dato?" Så svarer du med det du vet i stedet for å få far til å ringe å si at "stemor har ingenting med vårt samarbeid å gjøre, ikke send melding til henne mer." Anonymkode: 6c35e...409 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #23 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Usj, det er frustrerende. Jeg synes det er vanskelig å finne balansen mellom å være grei for barnet sin del og å være totalt dørmatte og ettergivende for bullshit. Etter at jeg ble skilt har flere åpnet seg for meg der jeg tidligere trodde at samarbeidet fungerte godt. Og i noen tilfeller fungerer det bare fordi den ene spiser kameler daglig. Du får finne ut hva du tåler, om du vil matche energien hans med minimal kommunikasjon og velvilje for å skåne deg selv, eller la han få det som han vil for å gjøre det mest mulig knirkefritt for barnet. Anonymkode: 3e042...2cd Jeg har måtte gi etter for alt hittil. Dette er første gang jeg opplever at mitt samtykke må til. Nå kan jeg faktisk ha noe å si. Anonymkode: 6c35e...409 1 1
regine Skrevet 11. oktober 2024 #24 Skrevet 11. oktober 2024 Hvorfor skal stemor ha denne tilgangen? Fordi FAR skal slippe å forholde seg til sitt ansvar som ansvarlig forelder....... Så jeg hadde sagt nei. Far får holde sin samboer orientert om det som skjer, etterhvert blir barnet uansett større og greier også selv å ta mer ansvar. Ingen grunn til at flere skal involveres. 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #25 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker bare at det er fars jobb å følge opp og kjenner på at hun ikke vil forholde seg til meg. Så det føles litt feil at hun skal overta fars ansvar på det området. Anonymkode: 6c35e...409 I utgangspunktet er det fars ansvar ja, men om stemor er en del av husholdningen og ordner med barnet når det er der, så er det greit med tilgang tenker jeg. Det viktigste er vel at ting blir fulgt opp når barnet er hos far, at turdager, treninger etc huskes. Ikke hvem som husker det. Her glipper det for en del fedre, snakker av erfaring.. Anonymkode: e54e3...315 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #26 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Da er nok jeg smålig også. Ved et par anledninger har jeg sendt sms til stemor angående henting/levering og klokkeslett da far ikke tok tlf. Far tok faktisk ikke tlf på 3 uker på sommeren, så da har jeg tenkt av kanskje jeg får svar av stemor. Han ringer kort tid etterpå og keg fpr beskjed om at hun ikke har noe med vårt samarbeid å gjøre. Det er det jeg mener med at hun ikke vil forholde seg til meg. Hun vil ikke samarbeide eller kommunisere med meg, men hun vil ha full tilgang til skoleapp? Anonymkode: 6c35e...409 Det høres ut som samarbeidet her er dårlig, ikke bare hva gjelder deg og stemor, men også deg og far. Det bør dere tilstrebe å få gjort noe med. Med det sagt, så er det praktisk for stemor å ha tilgang til app, ikke for å overta ansvaret, men for å supplere. Antar det kommer en del kommunikasjon fra skolen der, i tillegg til at man legger inn fravær og slike ting. Plutselig kan det være behov for at stemor gjør slike ting, og da er det greit å slippe å ha far som mellomledd. Anonymkode: 3f79c...b65 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #27 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg må le. Dette er så typisk. Ingen forventer eller ønsker at en stefar har tilgang til skole-apper, men bare fordi far er en mann så er det så selvsagt for alle at det er stemor som har den daglige oppfølgingen og omsorgen. Og set synes hun er kjempestas en stund (mens hun er forelsket), men så setter hverdagen inn og hun får nok av både mann og barn. Men 50/50 skal de ha, disse fedrene. Anonymkode: d927e...9d2 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #28 Skrevet 11. oktober 2024 regine skrev (9 minutter siden): Hvorfor skal stemor ha denne tilgangen? Fordi FAR skal slippe å forholde seg til sitt ansvar som ansvarlig forelder....... Så jeg hadde sagt nei. Far får holde sin samboer orientert om det som skjer, etterhvert blir barnet uansett større og greier også selv å ta mer ansvar. Ingen grunn til at flere skal involveres. Far ønsket så masse samvær fordi han mente han klarte å følge det opp. Da barnet gikk i bhg så var det jo stemor som fulgte opp. Der ordnet de tilgang til henne utenat jeg ble spurt. Det er jo det som vil skje nå og. Hun følger opp, ikke han. Anonymkode: 6c35e...409 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #29 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far ønsket så masse samvær fordi han mente han klarte å følge det opp. Da barnet gikk i bhg så var det jo stemor som fulgte opp. Der ordnet de tilgang til henne utenat jeg ble spurt. Det er jo det som vil skje nå og. Hun følger opp, ikke han. Anonymkode: 6c35e...409 Men altså. Om hun følger opp, sørger for at det er med pølser og kakao på turdager, og at barnet har tilstrekkelig klær i hylla si, gagner ikke det barnet? Så kan man jo se for seg at stemor skal vekke barnet en dag og så det av gårde på skolen, og barnet er sykt. Da er det praktisk at stemor kan legge inn det fraværet. Hva har du egentlig å tjene på å være vrang med dette? Oftest er det barna man mest av alt rammer ved å nekte samarbeid. Jeg er enig i at eksempelet ditt hva gjelder kommunikasjon med far og stemor er dårlig samarbeid fra deres side, men her hører vi kun en side av saken. Hva gjør du for å forbedre samarbeidet? Anonymkode: 3f79c...b65 7 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #30 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men altså. Om hun følger opp, sørger for at det er med pølser og kakao på turdager, og at barnet har tilstrekkelig klær i hylla si, gagner ikke det barnet? Så kan man jo se for seg at stemor skal vekke barnet en dag og så det av gårde på skolen, og barnet er sykt. Da er det praktisk at stemor kan legge inn det fraværet. Hva har du egentlig å tjene på å være vrang med dette? Oftest er det barna man mest av alt rammer ved å nekte samarbeid. Jeg er enig i at eksempelet ditt hva gjelder kommunikasjon med far og stemor er dårlig samarbeid fra deres side, men her hører vi kun en side av saken. Hva gjør du for å forbedre samarbeidet? Anonymkode: 3f79c...b65 Hvis jeg legger meg flatere nå så er jeg overkjørt, for å si det sånn. Det har blitt gjort veldig klart for meg fra far at om han kunne så hadde hun erstattet meg fullstendig. Anonymkode: 6c35e...409 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #31 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det høres ut som samarbeidet her er dårlig, ikke bare hva gjelder deg og stemor, men også deg og far. Det bør dere tilstrebe å få gjort noe med. Med det sagt, så er det praktisk for stemor å ha tilgang til app, ikke for å overta ansvaret, men for å supplere. Antar det kommer en del kommunikasjon fra skolen der, i tillegg til at man legger inn fravær og slike ting. Plutselig kan det være behov for at stemor gjør slike ting, og da er det greit å slippe å ha far som mellomledd. Anonymkode: 3f79c...b65 Hvorfor skal stemor gi etter og være grei mot deg når du nekter henne å ha tilgang til andre ting? Skjønner godt at hun svarte at hun ikke har noe med dette. Da du har gjort det klart at hun ikke har noe med samarbeidet å gjøre. Eller er det slik at hun skal inkluderes i det DU bestemmer hun skal inkluderes i? Det lukter bitter barnemor her🙈 Anonymkode: 33fd8...254 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #32 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men altså. Om hun følger opp, sørger for at det er med pølser og kakao på turdager, og at barnet har tilstrekkelig klær i hylla si, gagner ikke det barnet? Så kan man jo se for seg at stemor skal vekke barnet en dag og så det av gårde på skolen, og barnet er sykt. Da er det praktisk at stemor kan legge inn det fraværet. Hva har du egentlig å tjene på å være vrang med dette? Oftest er det barna man mest av alt rammer ved å nekte samarbeid. Jeg er enig i at eksempelet ditt hva gjelder kommunikasjon med far og stemor er dårlig samarbeid fra deres side, men her hører vi kun en side av saken. Hva gjør du for å forbedre samarbeidet? Anonymkode: 3f79c...b65 Det kan jo gagne henne ved at hun får et forhandlingsmiddel i et samarbeid som fungerer dårlig. Det er praktisk for stemor å ha tilgang, men det er nødvendig at far ikke ghoster mor når hun spør om logistikk. Hun kan for eksempel prøve å få dem tilbake til mekling for å forbedre samarbeidet og få inn at en samarbeidsapp brukes til kommunikasjon. Der alle er med. Alt som skjer utenfor den kanalen, som passiv aggressive lapper i sekken, kan ignoreres. Anonymkode: 3e042...2cd 1
Summeer Skrevet 11. oktober 2024 #33 Skrevet 11. oktober 2024 (endret) At den voksne som er hjemme på morgenen kan sjekke beskjeder/legge inn fravær etc må jo være til barnets beste. Her ville jeg tenkt; ja, dette er i barnets interesse Jeg er lagleder på en idrett og jeg synes det er gull at det ikke er noen begrensninger på antall voksne pr barn i spond! Noen har en aktiv bestemor som er inne og som da vet når det er trening/kakelotteri/påmelding til cup siden mor er alene og ikke får fulgt opp. Noen har både bioforeldre og avlastningshjem og er det greit for dem, er det greit for laget at de får beskjedene. Noen har bioforeldre og steforeldre. Barnets beste! Endret 11. oktober 2024 av Summeer 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #34 Skrevet 11. oktober 2024 Summeer skrev (4 minutter siden): At den voksne som er hjemme på morgenen kan sjekke beskjeder/legge inn fravær etc må jo være til barnets beste. Her ville jeg tenkt; ja, dette er i barnets interesse Jeg er lagleder på en idrett og jeg synes det er gull at det ikke er noen begrensninger på antall voksne pr barn i spond! Noen har en aktiv bestemor som er inne og som da vet når det er trening/kakelotteri/påmelding til cup siden mor er alene og ikke får fulgt opp. Noen har både bioforeldre og avlastningshjem og er det greit for dem, er det greit for laget at de får beskjedene. Noen har bioforeldre og fosterforeldre. Barnets beste! I en perfekt verden skulle det være slik, men finnes noen bitre mennesker der ute som kun ser egne følelser og ikke hva som er faktisk barnas beste. Min ex lar stefar møte på foreldremøter, ha tilgang til app. Han ser på han som en ressurs når han selv ikke kan stille opp. Anonymkode: 33fd8...254 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #35 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg legger meg flatere nå så er jeg overkjørt, for å si det sånn. Det har blitt gjort veldig klart for meg fra far at om han kunne så hadde hun erstattet meg fullstendig. Anonymkode: 6c35e...409 Du må ikke tenke at dette handler om å legge seg flat, for hvilken skade gjør det egentlig at stemor får tilgang til denne appen annet enn at barnet faktisk blir fulgt opp den uka det er hos far? Det har ikke mye hensikt å sette seg på bakbena her. Noen ekser er vanskelige og steforeldre likeså, men man må velge sine kamper. Dette er ikke en jeg ville tatt, det er en app så stemor også kan følge opp barnet i forhold til hva som skjer på skolen den uka de har barnet. Ja så burde far tatt ansvaret selv, men det har han tydeligvis tenkt til å overlate til stemor. So be it, hadde jeg tenkt. Verre om han ikke følger opp likevel og barnet blir skadelidende. Anonymkode: e54e3...315 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #36 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det kan jo gagne henne ved at hun får et forhandlingsmiddel i et samarbeid som fungerer dårlig. Det er praktisk for stemor å ha tilgang, men det er nødvendig at far ikke ghoster mor når hun spør om logistikk. Hun kan for eksempel prøve å få dem tilbake til mekling for å forbedre samarbeidet og få inn at en samarbeidsapp brukes til kommunikasjon. Der alle er med. Alt som skjer utenfor den kanalen, som passiv aggressive lapper i sekken, kan ignoreres. Anonymkode: 3e042...2cd Problemet er jo at far her, mest sannsynlig, ikke blir mer samarbeidsvillig av den grunn. Han kan like fullt ignorere mor i forhold til logistikk, la være å følge med i appen. I praksis er det derfor ikke et forhandlingsmiddel ts får, men far vil trolig ta det som en bekreftelse på at ts er "vrang". Slik fungerer dessverre noen mennesker. Anonymkode: e54e3...315 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #37 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal stemor gi etter og være grei mot deg når du nekter henne å ha tilgang til andre ting? Skjønner godt at hun svarte at hun ikke har noe med dette. Da du har gjort det klart at hun ikke har noe med samarbeidet å gjøre. Eller er det slik at hun skal inkluderes i det DU bestemmer hun skal inkluderes i? Det lukter bitter barnemor her🙈 Anonymkode: 33fd8...254 Hva om det er motsatt Anonymkode: 6c35e...409 1
Ulven Skrevet 11. oktober 2024 #38 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er nok jeg smålig også. Ved et par anledninger har jeg sendt sms til stemor angående henting/levering og klokkeslett da far ikke tok tlf. Far tok faktisk ikke tlf på 3 uker på sommeren, så da har jeg tenkt av kanskje jeg får svar av stemor. Han ringer kort tid etterpå og keg fpr beskjed om at hun ikke har noe med vårt samarbeid å gjøre. Det er det jeg mener med at hun ikke vil forholde seg til meg. Hun vil ikke samarbeide eller kommunisere med meg, men hun vil ha full tilgang til skoleapp? Anonymkode: 6c35e...409 Men vet du sikkert at det er hun som ikke vil kommunisere eller om det er eksen din som ikke tillater henne det? Å gi henne tilgang til appen kan ikke gi annet enn positiv effekt for barnet. Så lenge barnet får nytte av det, ser jeg ingen grunn til å nekte. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #39 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet er jo at far her, mest sannsynlig, ikke blir mer samarbeidsvillig av den grunn. Han kan like fullt ignorere mor i forhold til logistikk, la være å følge med i appen. I praksis er det derfor ikke et forhandlingsmiddel ts får, men far vil trolig ta det som en bekreftelse på at ts er "vrang". Slik fungerer dessverre noen mennesker. Anonymkode: e54e3...315 Nei, den kan jeg være enig i. Men på en annen side så vil nok ikke far samarbeide bedre selv om TS gjør alt han vil. Han synes jo tydeligvis hun er vrang bare når han må erkjenne at hun eksisterer. Noen er jo også slik at jo mer respektløshet man tåler, desto mindre respekterer de deg. Det handler ikke nødvendigvis om å nekte stemor tilgang, men om å sette en minimumsstandard for kommunikasjon man godtar. Og hvis TS vil reforhandle noe eller tenke langsiktig, er dette et godt tidspunkt å gjøre det siden hun har noe å bruke. Anonymkode: 3e042...2cd 3
regine Skrevet 11. oktober 2024 #40 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Far ønsket så masse samvær fordi han mente han klarte å følge det opp. Da barnet gikk i bhg så var det jo stemor som fulgte opp. Der ordnet de tilgang til henne utenat jeg ble spurt. Det er jo det som vil skje nå og. Hun følger opp, ikke han. Anonymkode: 6c35e...409 Da mener jeg at du fortsatt bør si nei. Det er FAR som skal ha samvær og følge opp sine barn. Hvis han ikke greier det, ja da må mor ha barna mer, da er det ikke stemor som skal "ta over" samværet. Da handler det om at barna IKKE skal få lov å være hos mor - men far gidder ikke å ta ansvaret. og du er ikke dårlig på å samarbeide fordi om du ikke legger deg flat for far. Du er også en modell for dine barn - mener du det er greit å lære bort at mor må føye far, uansett? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå