Gå til innhold

Stemor få samtykke til app?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær nå litt praktisk og se bort fra at far er en dust i to minutter. 

Kanskje stemor trenger tilgang til klasseliste for å kontakte foreldre angående besøk av klassekamerater e l.  Og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke skal ha det.  Er det så farlig om hun ser barnets ukeplan? 

Anonymkode: 1b703...ad8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som er provoserende for mor er at far ikke gidder å gjøre jobben som far, men som forventer at andre ( mor og stemor) skal ta oppgaven . 
En stemor kan aldri erstatte hva en far betyr for et barn. 
Jeg vet om en som stakk og ble borte i 15 år. 
Kom tilbake med tårer i øya og ba om godt vær når barna var voksne og jobben var gjort. 
Jeg  tenker stemødre bør tenke seg litt om når de tar over denne rollen uten å blunke. 
Er far en solid far så er dere bare med på å lage et godt oppvekstmiljø , hvis ikke er dere med på å fjerne far mere fra barnet . 
Er far en håpløs case så er det tap for alle parter 

Anonymkode: f2061...05c

Ok, men hvem tror du taper på dette? Barnet. Det er ikke kult å ikke kunne bli med hjem fra barnehage/sfo fordi stemor ikke får hente (det er fars jobb). Jeg skammet meg og fikk tårer i øynene hver gang jeg hentet et fellesbarn og stebarnet måtte bli værende halvannen time til i bhg fordi jeg ikke fikk hente. Det er ikke kult å ha på for små klær når søsknene får nye (for det er fars jobb å fikse må vite, jeg kan ikke kjøpe noe til alle). Mor kan bli så provosert hun vil, men det er bare barnet man straffer. Å anklage stemødre som prøver å likestille alle i heimen for å «fjerne barnet fra far» er helt absurd. Unnskyld at jeg ikke liker å forskjellsbehandle barna som bor her, da.

Anonymkode: 67bc9...08a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skole app

Anonymkode: 6c35e...409

Enten godkjenner du tilgangen, ellers så logger hun inn på far sin tilgang bare, om dere har 50/50🙈

Da har du NULL kontroll hvert fall..

Er stemor selv og har tilgang.. Far har ikke appen en gang tror jeg🤣

Anonymkode: 1f6ec...e4f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, men hvem tror du taper på dette? Barnet. Det er ikke kult å ikke kunne bli med hjem fra barnehage/sfo fordi stemor ikke får hente (det er fars jobb). Jeg skammet meg og fikk tårer i øynene hver gang jeg hentet et fellesbarn og stebarnet måtte bli værende halvannen time til i bhg fordi jeg ikke fikk hente. Det er ikke kult å ha på for små klær når søsknene får nye (for det er fars jobb å fikse må vite, jeg kan ikke kjøpe noe til alle). Mor kan bli så provosert hun vil, men det er bare barnet man straffer. Å anklage stemødre som prøver å likestille alle i heimen for å «fjerne barnet fra far» er helt absurd. Unnskyld at jeg ikke liker å forskjellsbehandle barna som bor her, da.

Klær kunne du vel bare kjøpt uansett, mor kan ikke vite om det var far eller deg. 

Anonymkode: e54e3...315

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg er ikke i mot stemødre i utgangspunktet som kanskje noen har inntrykk av, men jeg er lei av fedre som lemper over jobben på både mor og stemor.  
Hvis far fungerer som far så er jo en stemor en bonus, men som ikke trenger dominere samværet fars samvær med barna . 
Stemødre bør reflektere litt over hvorfor mannen deres ble skilt i utgangspunktet. 
Kan det være at mor var møkkalei av en mann som ikke bidro til å følge opp barna?  
Hvis han da henter inn en ny partner som da automatisk må overta mors jobb , bare at det er hjemme hos han så kan det faktisk være ganske provoserende på mor. 
Hvorfor er det bare hun som må stå på ? 
Jeg ser bort fra desse skilsmissene der mor og far bare er ute etter å hevne seg på hverandre. 

Det er i stor grad dette det handler om. En ganske udugelig far som ikke egentlig er istand til å ivareta hverdagen med egne barn og derfor raskt får seg ny samboer etter brudd som så får ansvaret. Hva er egentlig poenget med samvær med far når det i realiteten er samvær med stemor? Fordi hun er den som ordner det praktiske både hva gjelder husholdning og hverdagslogistikk? Da kan vel barna få slippe en delt tilværelse, bo fast hos mor og heller få besøke far i helger/ferier, og ha en «leke» pappa som kanskje funker til det, men som slipper ansvaret i hverdagen. 

Jeg forstår meg naturligvis ikke på fedre som ikke gidder ta ansvar for sine egne barn. Men jeg forstår meg heller ikke på kvinner som - mer enn gjerne, virker det som - tar over fars ansvar for sine barn når de er på samvær. Og jeg mener helt oppriktig at en god del stemødre burde tatt seg både en og to runder i tenkeboksen hva gjelder dette. Det er mange nok tråder her inne om oppgitte stemødre som sitte med alt ansvaret for hans barn - men har de tenkt over hvorfor det har blitt sånn? Og hvorfor de er villige til å ha det sånn? 

Så jeg syns oppriktig at TS bør nekte stemor adgang til denne appen, rett og slett fordi det er fars ansvar. Og fikser han ikke det så er løsningen mindre samvær. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er forjævlig  at barn skal ha sånne foreldre. 
Nå er det vel ikke å få hente i barnehagen jeg mente, men å følge opp barnet generelt i skole og fritidsinteresser , en prat på sengekanten for å høre hva barnet har å fortelle om hverdagen sin .  
Når en dessverre velger en sånn dust til samboer og far så må en jo sørge for å kompensere som mor . 
En stemor om har valgt å ta over denne faren må stille denne mannen til veggs eller vende han ryggen. 
Men du … hvorfor han ikke far hente barna i barnehagen av og til da? Regner kanskje med at dere har et felles barn 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er forjævlig  at barn skal ha sånne foreldre. 
Nå er det vel ikke å få hente i barnehagen jeg mente, men å følge opp barnet generelt i skole og fritidsinteresser , en prat på sengekanten for å høre hva barnet har å fortelle om hverdagen sin .  
Når en dessverre velger en sånn dust til samboer og far så må en jo sørge for å kompensere som mor . 
En stemor om har valgt å ta over denne faren må stille denne mannen til veggs eller vende han ryggen. 
Men du … hvorfor han ikke far hente barna i barnehagen av og til da? Regner kanskje med at dere har et felles barn 

Fordi far jobber på sykehuset og jeg har fleksitid og vil gi barna mine korte dager. Jeg lar ikke små barn være lenger enn nødvendig i barnehagen.

Ja, en dust og forferdelig far, var nok 100% hans skyld at eksen smalt seg på tjukka med en kollega før ungen deres var 8mnd og så har satt seg på bakbeina siden fordi han ikke ville fortsette forholdet mens hun gikk gravid med en annen manns barn. 

Og det går faktisk an å være en god partner og en god far selv om man er fjern og distre og uorganisert. Vi hjelper hverandre med hverandre sine svake sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi far jobber på sykehuset og jeg har fleksitid og vil gi barna mine korte dager. Jeg lar ikke små barn være lenger enn nødvendig i barnehagen.

Ja, en dust og forferdelig far, var nok 100% hans skyld at eksen smalt seg på tjukka med en kollega før ungen deres var 8mnd og så har satt seg på bakbeina siden fordi han ikke ville fortsette forholdet mens hun gikk gravid med en annen manns barn. 

Og det går faktisk an å være en god partner og en god far selv om man er fjern og distre og uorganisert. Vi hjelper hverandre med hverandre sine svake sider.

Der mista du meg fordi du bortforklarte grunnen til far ikke henter og stiller opp for barnet med skikkelige klær . 
Jeg tror ikke på resten av historien din 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der mista du meg fordi du bortforklarte grunnen til far ikke henter og stiller opp for barnet med skikkelige klær . 
Jeg tror ikke på resten av historien din 

Bortforklarer? Far slutter senere på jobb enn meg? Far har alltid hentet stebarnet, men jeg har hentet fellesbarna tidligere fordi jeg har hatt muligheten. 

Fordi han ikke ser at klærne er for små. Noen mennesker er blinde for slikt. Og ja, hans egne klær er også hullete.

Ok, samme for meg hva du tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bortforklarer? Far slutter senere på jobb enn meg? Far har alltid hentet stebarnet, men jeg har hentet fellesbarna tidligere fordi jeg har hatt muligheten. 

Fordi han ikke ser at klærne er for små. Noen mennesker er blinde for slikt. Og ja, hans egne klær er også hullete.

Da hadde jeg kjøpt klær. Og selvfølgelig ser man om de er for små. Ingen grunn til at stebarnet ikke skal få klær. 

Anonymkode: e54e3...315

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke sjøl hvilken rolle du har fått ! 
En far som ikke fatter at en må ta seg sammen , og der er du , en mor Teresa 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis stemor bryr seg og følger opp er det feil, hvis hun ikke gjør det  er det også feil, for hun skal jo elske andres barn som sitt eget. 

Dere blir aldri fornøyd.

Anonymkode: f330d...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En bønn tilbake, hvis mor sender deg en melding og spør "vet du hvilke klokkeslett vi skulle møtes på dato?" Så svarer du med det du vet i stedet for å få far til å ringe å si at "stemor har ingenting med vårt samarbeid å gjøre, ikke send melding til henne mer." 

Du siterer jo ei stemor som tydeligvis ER involvert, og ville svart deretter 😅

Anonymkode: 2d156...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis stemor bryr seg og følger opp er det feil, hvis hun ikke gjør det  er det også feil, for hun skal jo elske andres barn som sitt eget. 

Dere blir aldri fornøyd.

Anonymkode: f330d...54f

Skjønner du ikke at dette handler om fars omsorgsevner ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvsagt sagt nei. Det er fars ansvar å følge med. Han er voksen og trenger ikke å dumpe det på kjæresten.

Anonymkode: f5ec3...aee

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis jeg legger meg flatere nå så er jeg overkjørt, for å si det sånn. Det har blitt gjort veldig klart for meg fra far at om han kunne så hadde hun erstattet meg fullstendig. 

Støtter deg i å ikkje gje tilgang til  appen.

Anonymkode: 22f68...386

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner du ikke at dette handler om fars omsorgsevner ? 

Gjerne opplys oss.

Jeg synes det er rart at man som mor og far skal kunne få samarbeide om en enklest mulig hverdag for seg og sine barn når alle bor under samme tak, men at en forelder+steforelder ikke skal få lov å gjøre det samme for å få sin hverdag som familie til å gå opp på sin måte. 

Jeg har sympati med ts, som blir møtt slik hun blir når hun prøver på samarbeid med stemor (sms’ene). Og som føler seg så overkjørt at denne «samtykkemakten» kan utløse en liten følelse av å sitte med kontroll. Så for meg blir motivet helt feil, hadde hun hatt andre gode argumenter så hadde jeg kanskje vært annerledes innstilt, men å legge til hinder for god omsorg i det andre hjemmet der to voksne samarbeider om hverdagen til barnet syns jeg blir feil.

Anonymkode: dff2d...c8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de andre har rett i at om du ikke gir tilgang, så får hun tilgang via fars bruker uansett.. Så den kampen hadde jeg ikke giddet å ta og bare latt stemor få tilgang. Tenk heller at ditt barns beste kommer først. Det er barnet som taper på manglende kakao i sekken på turdag, ikke stemor eller faren. 

Men meget spesielt av begge de to voksne i den andre husstanden at barnets far ikke evner å kommunisere, og deretter kjefter når du forsøker stemor.. 

Anonymkode: 42d4a...41f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjære vene, hvis dere forskjellbehandler så velger du det selv. Du kan selvsagt hente når far har samvær, og du kan kjøpe  klær til alle. 
Men du har altså en mann som heller vil la barnet sitt gå med for små klær enn å sørge for at de er ordentlig kledd? Kanskje han burde ha mindre samvær?

Anonymkode: d927e...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...